Carrefour Polska wprowadza na rynek nowy model franczyzy, pozwalający na prowadzenie w pełni wyposażonego sklepu w atrakcyjnej lokalizacji, bez wkładu własnego. W ramach swojego nowego modelu, Carrefour oferuje gotowy sklep o powierzchni od 50 do 100 mkw. Na pierwszym etapie projektu sieć zamierza otworzyć 10 sklepów, które zlokalizowane będą w Warszawie
Nowy model oferuje gwarantowany przychód w wysokości 28 tysięcy złotych, 10 tysięcy złotych na start działalności, a także wsparcie finansowe w utrzymaniu zapasów oraz bonusy, które uzależnione są od realizacji celów jakościowych i ilościowych.
Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na polskim rynku spowodowanej utrzymującą się od blisko 3 lat inflacją, rynek franczyzowy, w tym przede wszystkim rynek franczyzy spożywczej cały czas rośnie. Jak pokazują dane PMR z 2024 roku – już trzy czwarte sklepów ogólnospożywczych w Polsce należy do sieci franczyzowych, a ich liczba urosła o 5% w 2023 roku oraz 15% w ciągu ostatnich kilku lat. Nie jest więc zaskoczeniem rosnąca popularność systemów franczyzowych, które w trudnych czasach gospodarczych, przeżywają rozkwit.
Carrefour Polska, który posiada w Polsce obecnie ponad 700 sklepów franczyzowych, a swoją pierwszą placówkę w tym modelu otworzył w naszym kraju blisko 20 lat temu, uzupełnia właśnie swoją ofertę o nowy, utwardzony model franczyzy. Jego głównym założeniem jest rezygnacja z obowiązkowego wkładu własnego, który sieć wymagała przy innych oferowanych modelach, aby umożliwić nawiązanie współpracy przedsiębiorcom, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży handlowej i nie dysponują finansowaniem na start działalności.
„Carrefour posiada ogromne doświadczenie we franczyzie. Obecnie nasza sieć działa w ponad 30 krajach na świecie, gdzie 80% wszystkich prowadzonych przez nas sklepów to placówki franczyzowe. W Polsce pierwszy sklep franczyzowy uruchomiliśmy w 2007 roku i obecnie oferujemy ją w każdym z formatów rynkowych – od sklepów osiedlowych, przez supermarkety, aż po hipermarkety i stacje paliw” – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
„Teraz, do naszej oferty franczyzy partnerskiej oraz franczyzy miękkiej, dołączamy nowy, utwardzony model współpracy, który odpowiada na oczekiwania przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność w branży handlowej. W jej ramach oferujemy w pełni wyposażony sklep w atrakcyjnej lokalizacji oraz pełen pakiet finansowania i gwarantowany przychód. Jesteśmy przekonani, że nasz nowy model franczyzy spotka się z bardzo dobrym odzewem ze strony rynku i znacząco przyspieszy rozwój sieci Carrefour w dużych polskich miastach” – dodaje Wojciech Sypień.
W ramach swojego nowego modelu, Carrefour oferujemy partnerom gotowy sklep o powierzchni od 50 do 100 metrów kwadratowych, w sprawdzonej lokalizacji. Integralną częścią oferty jest pakiet szkoleń, marketing, logistyka, a także wsparcie opiekuna regionalnego, który pomaga franczyzobiorcy w bieżącej działalności oraz jest współodpowiedzialny za wyniki prowadzonego sklepu.
Franczyzobiorca Carrefour otrzymuje również gwarantowany przychód w wysokości 28 tysięcy złotych oraz bonus w wysokości 10 tysięcy złotych na start po otwarciu sklepu. Sieć zapewnia także wsparcie finansowe w utrzymaniu zapasów oraz bonusy, w zależności od realizacji celów jakościowych oraz ilościowych, aby na bieżąco motywować i wspierać swoich franczyzobiorców.
Wyróżnikiem rynkowym sklepów działających w nowym modelu utwardzonej franczyzy Carrefour jest szerokość asortymentu, wybór produktów świeżych oraz marki własnej, a także bliska współpraca z partnerem w kształtowaniu oferty prowadzonej placówki.
Sieć w każdym ze swoich modeli franczyzowych oferuje kilka konceptów, które dopasowywane są do lokalnego rynku, jednak wspólnie z partnerami cały czas elastycznie uzupełnia asortyment produktów i usług dodatkowych, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania i zwyczaje odwiedzających go klientów.
Na pierwszym etapie projektu Carrefour zamierza otworzyć 10 sklepów w ramach nowego modelu współpracy, które zlokalizowane będą w Warszawie. Następnie nowa franczyza otwierana będzie przez sieć w kolejnych polskich miastach o powierzchni powyżej 150 tysięcy mieszkańców.
Carrefour ma w portfolio 6 formatów
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.