Carrefour Polska uruchamia nowy model franczyzowy

Carrefour Polska wprowadza na rynek nowy model franczyzy, pozwalający na prowadzenie w pełni wyposażonego sklepu w atrakcyjnej lokalizacji, bez wkładu własnego. W ramach swojego nowego modelu, Carrefour oferuje gotowy sklep o powierzchni od 50 do 100 mkw. Na pierwszym etapie projektu sieć zamierza otworzyć 10 sklepów, które zlokalizowane będą w Warszawie

Nowy model oferuje gwarantowany przychód w wysokości 28 tysięcy złotych, 10 tysięcy złotych na start działalności, a także wsparcie finansowe w utrzymaniu zapasów oraz bonusy, które uzależnione są od realizacji celów jakościowych i ilościowych.

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na polskim rynku spowodowanej utrzymującą się od blisko 3 lat inflacją, rynek franczyzowy, w tym przede wszystkim rynek franczyzy spożywczej cały czas rośnie. Jak pokazują dane PMR z 2024 roku – już trzy czwarte sklepów ogólnospożywczych w Polsce należy do sieci franczyzowych, a ich liczba urosła o 5% w 2023 roku oraz 15% w ciągu ostatnich kilku lat. Nie jest więc zaskoczeniem rosnąca popularność systemów franczyzowych, które w trudnych czasach gospodarczych, przeżywają rozkwit.

Carrefour Polska, który posiada w Polsce obecnie ponad 700 sklepów franczyzowych, a swoją pierwszą placówkę w tym modelu otworzył w naszym kraju blisko 20 lat temu, uzupełnia właśnie swoją ofertę o nowy, utwardzony model franczyzy. Jego głównym założeniem jest rezygnacja z obowiązkowego wkładu własnego, który sieć wymagała przy innych oferowanych modelach, aby umożliwić nawiązanie współpracy przedsiębiorcom, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży handlowej i nie dysponują finansowaniem na start działalności.

„Carrefour posiada ogromne doświadczenie we franczyzie. Obecnie nasza sieć działa w ponad 30 krajach na świecie, gdzie 80% wszystkich prowadzonych przez nas sklepów to placówki franczyzowe. W Polsce pierwszy sklep franczyzowy uruchomiliśmy w 2007 roku i obecnie oferujemy ją w każdym z formatów rynkowych – od sklepów osiedlowych, przez supermarkety, aż po hipermarkety i stacje paliw” mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.

„Teraz, do naszej oferty franczyzy partnerskiej oraz franczyzy miękkiej, dołączamy nowy, utwardzony model współpracy, który odpowiada na oczekiwania przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność w branży handlowej. W jej ramach oferujemy w pełni wyposażony sklep w atrakcyjnej lokalizacji oraz pełen pakiet finansowania i gwarantowany przychód. Jesteśmy przekonani, że nasz nowy model franczyzy spotka się z bardzo dobrym odzewem ze strony rynku i znacząco przyspieszy rozwój sieci Carrefour w dużych polskich miastach” – dodaje Wojciech Sypień.

W ramach swojego nowego modelu, Carrefour oferujemy partnerom gotowy sklep o powierzchni od 50 do 100 metrów kwadratowych, w sprawdzonej lokalizacji. Integralną częścią oferty jest pakiet szkoleń, marketing, logistyka, a także wsparcie opiekuna regionalnego, który pomaga franczyzobiorcy w bieżącej działalności oraz jest współodpowiedzialny za wyniki prowadzonego sklepu.

Franczyzobiorca Carrefour otrzymuje również gwarantowany przychód w wysokości 28 tysięcy złotych oraz bonus w wysokości 10 tysięcy złotych na start po otwarciu sklepu. Sieć zapewnia także wsparcie finansowe w utrzymaniu zapasów oraz bonusy, w zależności od realizacji celów jakościowych oraz ilościowych, aby na bieżąco motywować i wspierać swoich franczyzobiorców.

Wyróżnikiem rynkowym sklepów działających w nowym modelu utwardzonej franczyzy Carrefour jest szerokość asortymentu, wybór produktów świeżych oraz marki własnej, a także bliska współpraca z partnerem w kształtowaniu oferty prowadzonej placówki.

Sieć w każdym ze swoich modeli franczyzowych oferuje kilka konceptów, które dopasowywane są do lokalnego rynku, jednak wspólnie z partnerami cały czas elastycznie uzupełnia asortyment produktów i usług dodatkowych, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania i zwyczaje odwiedzających go klientów.

Na pierwszym etapie projektu Carrefour zamierza otworzyć 10 sklepów w ramach nowego modelu współpracy, które zlokalizowane będą w Warszawie. Następnie nowa franczyza otwierana będzie przez sieć w kolejnych polskich miastach o powierzchni powyżej 150 tysięcy mieszkańców.

Carrefour ma w portfolio 6 formatów

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro. Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz