Kubota odnotowuje wysoką rentowność i dynamiczny wzrost

Polska marka Kubota zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku, notując przychody netto ze sprzedaży na poziomie 7 708 297,03 PLN, co stanowi wzrost o ok. 45% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z kolei zysk brutto w I kwartale 2025 r. wyniósł 862 655,88 PLN, co w porównaniu z okresem porównywalnym roku minionego stanowi wzrost o 96%.

Na powyższe wzrosty wpływ miało m.in. okresowe przesunięcie zrealizowanych przychodów kontraktacyjnych dla kluczowego klienta na pierwszy kwartał roku

Kubota notuje spory wzrost przychodów

Wyniki za I kwartał 2025 roku wskazują na kontynuację pozytywnych trendów i efektów realizowanej strategii rozwoju. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 7,7 mln zł, co stanowi wzrost o około 45% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk brutto wyniósł 0,86 mln zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2024 roku.

„Mając na uwadze wyniki finansowe, Zarząd jest szczególnie dumny z faktu, że w tak trudnym otoczeniu rynkowym Spółka oraz przy kosztownych inwestycjach w działania rebrandingowe, Spółka nadal odnotowuje wysoką rentowność i dynamiczny wzrost przy stabilnej sytuacji bilansowej. Warto zaznaczyć skalę rebrandingu, który polegał na stworzeniu nowej strategii marki oraz spójnego z nią systemu komunikacji wizualnej widocznego na wszystkich produktach, materiałach komunikacyjnych i w kanałach sprzedaży Spółki” — podsumowuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota.

Kubota S.A. konsekwentnie realizuje obraną strategię, kładąc nacisk na dalszą optymalizację procesów, rozwój asortymentu, umacnianie wizerunku marki, dywersyfikację źródeł przychodów oraz ekspansję zagraniczną. Z unikalnym podejściem do budowania długoterminowej wartości, spółka zamierza kontynuować ten kierunek, aby w kolejnych kwartałach utrzymać wysoką dynamikę wzrostu.

Współpraca z dyskontami

W trzecim kwartale ub.r. Kubota S.A. znacząco rozszerzyła zakres współpracy z kluczowymi odbiorcami – Jeronimo Martins Polska i Decathlon, a w sklepach sieci miały miejsce premiery nowych grup asortymentowych, m.in. nowych modeli klapków, skarpet oraz różnego rodzaju toreb.

„Ich pozytywny odbiór przez rynek pokazuje słuszność przyjętej strategii produktowej i potencjał sprzedażowy, który można rozwinąć w latach kolejnych” – oceniała Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota. S.A.

„Choć w ostatnich latach poziom przychodów pozostawał na podobnym poziomie, mając na uwadze powyższe, Zarząd z optymizmem zapatruje się na wzrost dynamiki przychodów w roku 2025” – podsumowuje.

Kubota od czasu powrotu na polski rynek w 2018 roku, systematycznie rozszerza swoje kanały sprzedaży o kolejne sieci dyskontowe. 

Po Jeronimo Martins Polska, z którym Kubota współpracuje już od 2019 roku (tylko w I kwartale 2024 roku łączna kwota zrealizowanych zamówień wyniosła 1,85 mln złotych), przyszedł czas również na sieć Decathlon. To jednak nie koniec – zarząd spółki Kubota S.A. zapowiada również konsekwentną ekspansję zagraniczną. Tylko w pierwszej połowie 2024 roku marka wystartowała ze sprzedażą swoich produktów m.in. we Włoszech oraz Rumunii. 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz