Handel offline nadal wiedzie prym – wynika z najnowszego raportu Adyen Index Polska: Retail Report 2025. Jednocześnie konsumenci coraz częściej oczekują płynnych i spójnych doświadczeń zakupowych w różnych kanałach, również tych online. Eksperci wskazują, że przyszłość handlu to omnichannel i dbałość o customer experience, zgodnie z najnowszymi trendami.
Aż 39% polskich konsumentów preferuje zakupy stacjonarne, podczas gdy tylko 24% woli zakupy online. Główne powody to możliwość zobaczenia i przymierzenia produktu oraz natychmiastowa dostępność. Tak wynika z najnowszego badania Adyen Index Polska: Retail Report 2025.
Dobrą kondycję handlu offline odczuwają na własnej skórze centra handlowych Gemini Park – średni footfall w okresie styczeń–kwiecień 2025 wzrósł o 5,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jednocześnie 40% Polaków oczekuje, że będzie mogło dokonywać zakupów w wielu punktach styczności z marką, takich jak media społecznościowe, aplikacje mobilne czy sklepy internetowe. Co ciekawe, nieco ponad jedna trzecia (31%) deklaruje, że regularnie dokonuje zakupów bezpośrednio przez media społecznościowe, co potwierdza rosnącą rolę kanałów digital w ścieżce zakupowej.
Współczesny konsument oczekuje nie tylko wygody, ale przede wszystkim spójnych i angażujących doświadczeń zakupowych – niezależnie od wybranego kanału. Widzimy wyraźny zwrot w kierunku strategii omnichannel, w której wszystkie punkty styku – od mediów społecznościowych, przez aplikacje mobilne, po sklepy fizyczne – muszą tworzyć jednolitą i wartościową ścieżkę klienta, pamiętając jednocześnie o tym, że handel offline pozostaje wiodącym kanałem, przez który klienci angażują się w kontakt z marką – komentuje Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzająca Gemini Holding.
„Customer experience w 2025 roku będzie wymagało jeszcze większej dbałości o detale, innowacyjności oraz głębokiego zrozumienia emocji i oczekiwań odwiedzających. Sukces handlu stacjonarnego to dziś nie tylko szeroka oferta, ale przede wszystkim jakość doświadczenia klienta. To właśnie tu koncentrują się największe zmiany – personalizacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja, zrównoważone praktyki, transparentność i cyfrowe interakcje jak AR i VR kształtują przyszłość handlu” – dodaje.
Gemini Holding ma portfelu 3 obiekty
Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s.
Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.