Kolporter inwestuje w nowe saloniki i modernizuje istniejące

Sieć Saloników Kolportera dynamicznie się zmienia. W pierwszym kwartale 2025 roku uruchomiono pięć punktów w nowych lokalizacjach. Dodatkowo osiem już istniejących saloników zyskało nowy wizerunek, dostosowany do współczesnych standardów obsługi i komfortu zakupów.

Nowe punkty pojawiły się m.in. w galeriach handlowych, supermarketach oraz przy ruchliwych arteriach miejskich, dzięki czemu są łatwiej dostępne dla klientów. Powstały saloniki w Warszawie, Tarnowie, Wejherowie, Koronowie oraz Gorzowie Wielkopolskim. Modernizacją zostały objęte saloniki we Wrocławiu (przy ul. Powstańców Śląskich 73), Tarnowie (Szkotnik 1A), Małogoszczy (Osiedle 1 B), Opolu (Pl. Teatralny 13), Starym Mieście (ul. Ogrodowa 31A/35), Zielonej Górze (ul. Dąbrówki 5), Łęcznej (ul. Wierzbowa 7) i Poniatowej (ul. Brzozowa 5). Pracę w tych lokalizacjach objęły m.in. przebudowę wnętrz, zoptymalizowanie układu regałów i gablot produktowych oraz wymianę oświetlenia, co przekłada się na lepszą ekspozycję towaru i wygodniejsze poruszanie się po saloniku.

„Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której klient czuje się dobrze i może szybko znaleźć to, czego potrzebuje” – mówi Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. Inwestycji w Pionie Saloników Prasowych Kolportera.

„Nowe saloniki to punkty bardziej przyjazne klientom. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu regałów czy gablot i lepszemu oświetleniu zakupy są teraz nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze. Stawiamy na funkcjonalność i estetykę, bo wiemy, że to ważne dla naszych odbiorców”.

W odświeżonych i nowych punktach nie zabraknie szerokiego asortymentu prasy, książek, artykułów tytoniowych, leków OTC, zabawek, przekąsek, napojów i produktów impulsowych. W każdym saloniku znajduje się kolektura Lotto, można opłacić rachunki, nadać i odebrać przesyłkę kurierską, zarejestrować numer telefoniczny, kupić bilety na wydarzenia sportowe i kulturalne, doładować telefon, grę lub platformę gamingową czy zaplanować podróż.

Kolporter nieustannie analizuje potrzeby klientów i dostosowuje ofertę, by zapewnić im kompleksową obsługę w jednym miejscu.

Saloniki Kolportera są obecne w całej Polsce i pozostają jednym z filarów sprzedaży prasy oraz artykułów codziennego użytku. Dzięki inwestycjom w rozwój i modernizację sieć potwierdza swoje zaangażowanie w jakość oraz nowoczesne podejście do handlu detalicznego.

Kolporter modernizuje saloniki

W 2024 roku pracami objęto 53 punkty sieci Kolportera. W tym czasie powstało 18 nowych saloników, a 35 zmodernizowano. Aż 20 punktów zostało przekształconych w saloniki premium.

„Ubiegły rok przyniósł nam dużo satysfakcji. Udało nam się otworzyć 18 nowych saloników. Wybierając lokale kierowaliśmy się zrównoważonym rozwojem sieci. Szukaliśmy punktów nie tylko znajdujących się w wielkich miastach, galeriach handlowych, ale i w skupiskach handlu czy w mniejszych miejscowościach.

Nowy salonik musi spełniać szereg wymagań, m.in. musi znajdować się w miejscu łatwo dostępnym dla klienta, w pobliżu ciągów komunikacyjnych, w miejscach atrakcyjnych i często odwiedzanych przez klientów” – zdradzała Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. Inwestycji w Pionie Saloników Prasowych Kolportera.

„W 2024 powstały m.in. saloniki w takich miejscowościach, jak: Chełm, Gdańsk, Lublin, Knurów, Konin, Krasnystaw, Ostrów Mazowiecka, Pobiedziska, Rumia, Starachowice, Zduńska Wola, Zielonka” – wymieniała M.Czajewicz.

Największy dystrybutor prasy

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Firma jest właścicielem sieci saloników Kolportera.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz