Rekordowy udział e-commerce w przychodach Esotiq & Henderson

Grupa Kapitałowa Esotiq & Henderson zakończyła I kwartał 2025 roku z przychodami skonsolidowanymi na poziomie 67,0 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r. Marża brutto na sprzedaży utrzymała się na satysfakcjonującym poziomie 66%. EBIT wyniósł 0,4 mln zł, EBITDA 4,6 mln zł, natomiast wynik netto zamknął się niewielką stratą 74 tys. zł. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 mkw.

Esotiq na poziomie jednostkowym odnotował 65,9 mln zł, EBITDA wyniosła 4,7 mln zł, EBIT 0,4 mln zł, a zysk netto wyniósł 58 tys. zł. W okresie styczeń–kwiecień 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły około 88 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w ujęciu narastającym wyniosła 68% – na poziomie porównywalnym r/r. 

W pierwszym kwartale spółka przeprowadziła zmianę magazynu, wprowadziła nową kolekcję strojów kąpielowych, zrealizowała kampanię walentynkową, która przyniosła wymierne efekty sprzedażowe. Sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła aż o 56% r/r, co było efektem skutecznych działań marketingowych. 

„Słabszy wynik operacyjny za pierwszy kwartał to w dużej mierze efekt przejściowych trudności logistycznych, szczególnie w końcówce marca, gdzie odnotowaliśmy niewielki spadek sprzedaży. Dane z kwietnia i maja pokazują już odbicie i mamy mocne podstawy do dalszego wzrostu” – mówi Mariusz Jawoszek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson.  

Współpraca InPost

Spółka rozpoczęła strategiczną współpracę z InPost, która obejmuje obecnie obsługę zamówień ze sklepu internetowego jak również obsługę sklepów stacjonarnych. Nowy model logistyczny umożliwia realizację zamówień złożonych do godziny 20:00 już następnego dnia – wcześniej trwało to nawet 5 dni. Wysoki poziom zapasu stanowił niezbędne wymaganie dla rozpoczęcia relokacji towaru do nowego magazynu. Dzięki temu, mimo konieczności równoległej obsługi dwóch lokalizacji magazynowych, zapewniono odpowiednią ciągłość operacyjną i wysoką dostępność całej oferty we wszystkich kanałach sprzedaży. 

„Współpraca z InPost otwiera zupełnie nowy rozdział w logistyce E&H S.A. To inwestycja w jakość, szybkość i skalowalność naszych działań” – podkreśla prezes spółki. „– K”Kluczowe korzyści to optymalizacja kosztów i większe skupienie na rozwoju produktowym oraz strategicznych inicjatywach”.

Sprzedaż w e-commerce w góre

W strukturze przychodów Grupy największy udział w historii osiągnął kanał internetowy – 35%, podczas gdy sklepy partnerskie odpowiadały za 30%, salony własne za 20%, a kanały hurtowe i multibrandowe za 15%. 

Wzrost powierzchni sprzedażowej

Na koniec marca 2025 roku sieć stacjonarna liczyła 290 placówek, w tym 218 sklepów partnerskich i 72 salony własne. W Polsce działało 267 salonów, a za granicą 23 – m.in. w Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 mkw.. 

Esotiq kontynuuje współpracę z ambasadorkami marki – Marceliną Zawadzką, Joanną Krupą, Agatą Sieramską i Ewą Minge. W maju Esotiq rozpoczął również kolaborację z Ewą Chodakowską, co ma wzmocnić wizerunek marki w obszarze zdrowia, aktywności i kobiecej energii.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz