Carrefour odnotował wyraźne przyspieszenie działalności w I półroczu 2025 r., wspierane poprawą warunków rynkowych oraz skuteczną realizacją planu strategicznego Carrefour 2026. Grupa zwiększyła sprzedaż (o 4,4% w ujęciu porównywalnym (LFL) wobec +2,9% w I kwartale), poprawiła rentowność kluczowych rynków i kontynuowała istotne działania transformacyjne w Europie i Ameryce Południowej. Carrefour otworzył w I półroczu 400 nowych sklepów convenience.
Carrefour jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
Sprzedaż Grupy wzrosła w II kwartale o +4,4% w ujęciu porównywalnym (LFL), wobec +2,9% w I kwartale. We Francji nastąpiło odbicie (+2,1% LFL w Q2 vs. -1,7% w Q1), a w Hiszpanii – dalsze przyspieszenie (+2,9% LFL w Q2 vs. +1,4% w Q1). Brazylia utrzymała solidny wzrost na poziomie +4,4% w Q2, mimo wysokiej bazy porównawczej.
EBITDA Grupy wyniosła 1 936 mln EUR, co oznacza wzrost o +1,1% r/r, a powtarzalny wynik Operacyjny (ROI) wyniósł 681 mln EUR, mimo negatywnych efektów kursowych (-62 mln EUR) oraz kosztów integracji Cora & Match (-80 mln EUR).
Europa: Silna Hiszpania, stabilna Europa Środkowa
W Europie (poza Francją) ROI utrzymał się na stabilnym poziomie 80 mln EUR (vs. 84 mln EUR w I poł. 2024).
Hiszpania odnotowała silny wzrost ROI o +9,4%, wspierany dobrą sprzedażą i odbudową usług finansowych.
Polska: Stopniowa poprawa sprzedaży w trudnym otoczeniu
W Polsce sprzedaż ogółem spadła o -0,3% LFL w I półroczu, jednak w II kwartale widoczna była poprawa – sprzedaż żywności wzrosła o +0,8% LFL.
Rentowność operacyjna została obciążona przez dodatkowe inwestycje w konkurencyjność, konieczne w kontekście utrzymującego się silnego otoczenia konkurencyjnego.
Postępy strategiczne i działania transformacyjne
- Produkty marki Carrefour stanowiły już 37,4% sprzedaży żywności, wzrost o +0,4 p.p. r/r
- E-commerce wzrósł o +16% GMV w I połowie roku (+20% w Q2), szczególnie silnie w Brazylii (+36% w Q2)
- Otwarto 400 nowych sklepów convenience w Europie w pierwszym półroczu
- Trwa proces przekazywania sklepów do zarządzania dzierżawionego we Francji – już 23 sklepy przekazane z planowanych 40
- Plan oszczędnościowy przyniósł 610 mln EUR oszczędności w I półroczu
- Carrefour osiągnął 107% realizacji wskaźnika CSR i Transformacji Żywieniowej.
Dalsze działania strategiczne
W ramach dalszych działań strategicznych Carrefour planuje wykup pozostałych udziałów w Carrefour Brazylia, sprzedaż 7% udziałów Carmila, ogłoszenie sprzedaży operacji we Włoszech oraz utworzenie europejskiego sojuszu zakupowego Concordis z Coopérative U
„Wyniki za I półrocze 2025 pokazują wyraźne ożywienie działalności we wszystkich naszych kluczowych rynkach. Umacniamy pozycję we Francji, Hiszpanii i Brazylii, a jednocześnie skutecznie koncentrujemy się na najbardziej rentownych segmentach. Mimo trudnego rynku w Polsce i efektów kursowych, jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszych celów finansowych na 2025 rok” – skomentował Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefour.
Carrefour ma w portfolio 6 formatów
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 850 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Dzięki multiformatowej sieci ponad 14 000 sklepów w 40 krajach, Grupa Carrefour jest jednym z wiodących sprzedawców żywności na świecie. W 2023 r. sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 94,1 miliarda euro.
Grupa Carrefour zatrudnia obecnie ponad 300 000 pracowników w sklepach zintegrowanych, którzy pomagają uczynić markę światowym liderem w transformacji żywności dla wszystkich, oferując codziennie żywność wysokiej jakości, dostępną i w rozsądnej cenie. Pod szyldami Carrefour na całym świecie pracuje ponad 500 000 osób.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.