31 lipca w ciągu zaledwie 24 godzin LPP otworzył aż 25 nowych salonów Sinsay w 8 krajach: Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Macedonii Północnej, Polsce, Rumunii, Serbii i Ukrainie. Od Aten przez Belgrad, Zagrzeb po Łódź przybyło aż 16,6 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. W zbliżających się targach #scf2025fall weźmie udział kilkunastoosobowa reprezentacja marki Sinsay na czele z Mariuszem Langwińskim, Retail Sales & Development Director, Sinsay, LPP.
Nowe otwarcia są efektem największej w historii LPP strategii rozwojowej na najbliższe 3 lata. Kumulacja otwarć planowana jest na koniec roku.
LPP obecny jest na 43. rynkach
Grupa LPP konsekwentnie realizuje strategię rozwoju marki Sinsay. 1 sierpnia otwarto pierwszy sklep Sinsay w Uzbekistanie, zlokalizowany w nowoczesnym centrum handlowym Yunusabad Gallery w stolicy kraju, Taszkencie.
W planach na najbliższe tygodnie są już kolejne otwarcia, a do końca roku marka zamierza uruchomić na tym rynku ponad 20 salonów sprzedaży. Ekspansja LPP w regionie Azji Centralnej wpisuje się w założenia największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy.
Początek trzeciego kwartału w Grupie LPP zapowiada się intensywnie. Spółka rozpoczęła właśnie realizację przyjętego na ten okres planu otwarć sklepów Sinsay w Azji Centralnej, uruchamiając z początkiem sierpnia pierwszy salon marki w Taszkencie o powierzchni blisko 700 mkw. Licząca ponad trzy miliony mieszkańców stolica Uzbekistanu, będąca głównym ośrodkiem przemysłowym oraz kulturalno-naukowym regionu, stanowi idealny punkt wyjścia do dalszej ekspansji marki.
To strategiczna lokalizacja, która stwarza solidne fundamenty dla dalszego rozwoju Sinsay w regionie. Na miejsce debiutu marki na 43. już rynku, LPP wybrało prestiżową galerię Yunusabad Gallery. Ten sześciokondygnacyjny obiekt, z rozbudowaną strefą gastronomiczną i przestrzenią rekreacyjną dla dzieci oraz 600 miejscami parkingowymi i nowoczesną infrastrukturą użytkową codziennie przyciąga około 9 000 klientów.
Rozpoczęcie działalności w Taszkencie otwiera intensywny czas dla marki, która w najbliższych tygodniach planuje otwarcia kolejnych ponad 3 tys. mkw. powierzchni handlowej. Już 28 sierpnia sklep Sinsay pojawi się w Bucharze, w centrum Chinor Mall – nowoczesnym obiekcie z rozbudowaną ofertą handlową i usługową, położonym w ważnym mieście przemysłowo-turystycznym liczącym 250 tysięcy mieszkańców.
Miesiąc później marka planuje otwarcie w Samarkandzie, drugiej co do wielkości aglomeracji Uzbekistanu oraz w najstarszym mieście w kraju, Andijan. Sklep powstanie tu w największym i najnowocześniejszym centrum handlowo-rozrywkowym w mieście – Navruz Mall, który zajmuje blisko 30 tys. mkw. Dzięki swojej bogatej ofercie i obecności wielu zagranicznych marek przyciąga klientów z całego regionu. W następnym miesiącu marka planuje kolejne otwarcia w stolicy kraju, tym razem w centrum Sunbula Savdo Majmuasi.
Uzbekistan jest 43. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Kontynuując ekspansję w Azji Centralnej, firma planuje znacząco zwiększyć swoją obecność w Kazachstanie – do ponad 80 punktów sprzedaży. Jeszcze w tym roku marka pojawi się w Azerbejdżanie i Gruzji, a na początku 2026 roku planowany jest debiut na kolejnym europejskim rynku, w Mołdawii.
LPP ma w portfolio 5 marek
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 43 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć blisko 3000 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,5 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.
Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.