SMYK otwiera pierwszy sklep u naszych południowych sąsiadów

Grupa SMYK otworzyła swój pierwszy własny sklep stacjonarny w Słowacji. To element międzynarodowej ekspansji Grupy w Europie Środkowo-Wschodniej. SMYK planuje rozszerzyć swój sprawdzony model działalności – działający od lat w Polsce i z powodzeniem wdrożony w Rumunii – na inne rynki regionu. Oprócz Słowacji, w latach 2025-2026 Grupa planuje otworzyć własne sklepy także w Czechach oraz Bułgarii.

Pierwszy sklep SMYK na rynku słowackim został uroczyście otwarty 22 sierpnia w centrum handlowo-rozrywkowym Bory Mall w Bratysławie. Na powierzchni około 600 metrów kwadratowych klienci znajdą bogaty wybór zabawek, odzieży, obuwia, artykułów szkolnych oraz szeroki asortyment akcesoriów dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Tak jak w Polsce, SMYK w Słowacji oferuje produkty sprzedawane pod markami własnymi, takimi jak COOL CLUB – dla odzieży, SMIKI – w kategorii zabawek i akcesoriów dziecięcych oraz KAYOKKI – w przypadku plecaków i akcesoriów szkolnych, a także oferuje produkty popularnych na całym świecie producentów zabawek, gier i akcesoriów dziecięcych – wszystko pod jednym dachem, zgodnie z koncepcją „one-stop-shop”.

„Marka SMYK od lat cieszy się zaufaniem i bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród polskich klientów. Na rodzimym rynku mamy już ponad 250 sklepów stacjonarnych, które są ściśle zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną. Ten sprawdzony model omnichannel z sukcesem wdrożyliśmy także w Rumunii, gdzie mamy już ponad 30 własnych sklepów oraz sklep internetowy i aplikację mobilną.

Zamierzamy go powielić na kolejnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w pierwszej kolejności w Słowacji, a w kolejnych krokach także w Czechach i Bułgarii. Jednocześnie chcemy umacniać naszą wiodącą pozycję w Polsce, dalej rozwijać działalność Grupy SMYK w Rumunii oraz rozwijać obecną współpracę ze sklepami partnerskimi działającymi na kolejnych 20 międzynarodowych rynkach” – zapowiada Michał Grom, prezes Grupy SMYK.

Strategia zagranicznej ekspansji

Międzynarodowa ekspansja Grupy SMYK zakłada w pierwszej kolejności otwieranie sklepów stacjonarnych na nowych rynkach, a następnie uruchomienie sklepów internetowych – zgodnie z przemyślaną strategią „najpierw offline, potem online” – w celu zapewnienia na tych rynkach pełnej integracji kanałów sprzedaży w modelu omnichannel. Efektywne funkcjonowanie tego modelu, a także dalszy rozwój działalności na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierane są przez własne, nowoczesne centrum dystrybucyjne Grupy SMYK zlokalizowane w Łodzi. W 2024 roku obsłużyło ono 4,5 miliona zamówień online klientów indywidualnych, zaopatrując jednocześnie zarówno sklepy własne SMYK, jak i sklepy wszystkich partnerów w ponad 20 krajach.

SMYK ma w Polsce 250 sklepów własnych

Grupa SMYK (SMYK Holding S.A.) jest liderem w branży produktów dla dzieci w Polsce, ciesząc się zaufaniem szerokiego grona klientów, niezmiennie wysoką rozpoznawalnością marki na przestrzeni lat oraz bogatym doświadczeniem na rynku. Oferta Grupy SMYK obejmuje szeroką gamę produktów, w tym zabawki, odzież, obuwie, artykuły szkolne oraz akcesoria dla dzieci – wszystko pod jednym dachem, zgodnie z koncepcją „one-stop-shop”.

Ofertę sklepów SMYK wyróżnia szeroki asortyment produktów marek własnych: SMIKI (zabawki i akcesoria dla dzieci), COOL CLUB (odzież i obuwie) oraz KAYOKKI (plecaki i akcesoria szkolne), a także bogaty wybór produktów renomowanych, znanych na całym świecie marek i producentów zabawek oraz akcesoriów dla dzieci (w tym LEGO, Fisher-Price, Hasbro, Mattel i innych).

Na koniec 2024 roku sieć sprzedaży Grupy SMYK obejmowała 250 sklepów własnych w Polsce oraz 33 w Rumunii, zlokalizowanych w najlepszych galeriach i parkach handlowych. Grupa prowadzi także w ograniczonym zakresie działalność w Ukrainie (11 sklepów na koniec 2024 roku). Sklepy stacjonarne SMYK są ściśle zintegrowane ze sklepami internetowymi i aplikacjami mobilnymi, dostępnymi obecnie dla klientów w Polsce i Rumunii, łącząc wygodę zakupów online z angażującym doświadczeniem zakupowym w salonach stacjonarnych. Produkty oferowane przez Grupę SMYK są ponadto dostępne w ponad 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską.

W 2024 roku przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę SMYK sięgnęły ok. 2,25 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 6% w porównaniu z 2023 rokiem. Z kolei wypracowany w ubiegłym roku zysk z działalności operacyjnej wyniósł ok. 118,9 mln zł wobec ok. 62,2 mln zł rok wcześniej.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz