komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Polska marka dołącza do grona najemców modernizowanego CH Plejada
Centrum Handlowe Plejada w Sosnowcu przechodzi jedną z największych, będących benchmarkiem dla rynku, modernizacji w regionie. Do grona najemców dołączyła marka Worldbox. Jeszcze w tym roku otworzy salon powierzchni ponad 500 mkw. Kolejne rozmowy odnośnie komercjalizacjo obiektu będą prowadzone podczas zbliżających się targów #scf2025fall.
Skala zmian w Plejadzie Sosnowiec pokazuje, że nie jest to zwykła modernizacja, lecz kompleksowa transformacja odpowiadająca na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Celem działań jest repozycjonowanie obiektu i dostosowanie jego architektury oraz systemów do najwyższych standardów funkcjonalności czy optymalizacji energochłonności.
Decyzję o wyborze najlepszej drogi zmian poprzedziły analizy Cushman & Wakefield badające różne scenariusze dla tego obiektu. Koncepcja metamorfozy została oparta na analizach rynkowych, w tym badaniach GfK, które wskazały na zmieniające się potrzeby konsumentów. W ostatnich latach w sąsiedztwie centrum powstało wiele nowych osiedli, zamieszkiwanych głównie przez rodziny z dziećmi – grupę oczekującą nie tylko atrakcyjnej oferty handlowej, lecz także przyjaznej przestrzeni do rekreacji i rozrywki.
Odpowiedzią na te potrzeby jest dwuletni plan modernizacji, podzielony na dwa etapy. Pierwszy, już realizowany, dotyczy zamkniętej części centrum, gdzie powstanie nowoczesny foodcourt oraz strefa zabaw dla dzieci – element, którego dotychczas brakowało w Plejadzie. Drugi etap obejmie m.in. renowację fasady wejściowej, modernizację działającej części obiektu (sufity, oświetlenie, witryny, posadzki, toalety) oraz wprowadzenie nowych elementów małej architektury, stref odpoczynku i odświeżonej kolorystyki wnętrz. Zakończenie prac planowane jest na 2026 rok.
„Ambitna wizja CH Plejada Sosnowiec już w ubiegłym roku przełożyła się na liczne przedłużenia umów najmu, a obecnie obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony nowych marek, czego przykładem jest dołączenie sieci Worldbox. Nowa strefa gastronomiczna, przestrzenie rekreacyjne i odświeżony design to tylko część zmian konsekwentnie realizowanych przez właściciela obiektu.
Naszym celem jest także wzmocnienie oferty rozrywkowej oraz poszerzenie grona najemców zarówno w segmencie gastronomicznym, jak i handlowym, tak aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców okolicznych osiedli. Kolejne rozmowy w tym zakresie planujemy kontynuować podczas zbliżającego się Shopping Center Forum Fall 2025 w warszawskim EXPO XXI, które odbędzie się jeszcze we wrześniu” – podkreśla Magdalena Gniazdowska, Retail Leasing Manager w Cushman & Wakefield.
Nowy najemca
Nowa marka, która wkrótce zadebiutuje w CH Plejada w Sosnowcu, to Worldbox – koncept rozwijany przez Grupę CCC. Ofertę worldbox tworzą produkty z kategorii odzież, obuwie i akcesoria od takich światowych brandów, jak między innymi: Reebok, Puma, Hunter, Converse, Shaq, Vans czy Kappa. Kolekcje zostały przygotowane w oparciu o artykuły w duchu athleisure oraz sportowo-casualowe i obejmują propozycje dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Szyld na nowo definiuje połączenie stylu, najnowszych trendów z funkcjonalnością, trwałością i komfortem noszenia. Spółka planuje dynamiczny rozwój sieci, zakładając docelowo otwarcie 1400 salonów. Jeden z nich – o powierzchni ponad 500 mkw. – zostanie uruchomiony w CH Plejada w Sosnowcu jeszcze w tym roku.
Galeria handlowa Plejada w Sosnowcu może obecnie pochwalić się największą ofertą handlową w mieście. Sukces ten wynika zarówno z ugruntowanej pozycji centrum na lokalnym rynku, jak i konsekwentnego pozycjonowania obiektu jako jednego z wiodących w regionie.