komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Balmain Group: Pasaż Łódzki to centrum z historią i przyszłością

Pasaż Łódzki świętuje 25 lat swojej obecności na łódzkim rynku, stanowiąc wzorcowy przykład, jak centra handlowe z długą historią mogą nie tylko przetrwać, ale i doskonale prosperować dzięki strategicznemu zarządzaniu. Pod kierownictwem Balmain Group obiekt konsekwentnie ewoluuje, adaptując się do zmieniających się oczekiwań klientów i trendów branżowych, co pozwala pozostawać jednym z najważniejszych punktów na handlowej mapie miasta.
Balmain Group jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.
Otwarty w 2000 roku Pasaż Łódzki szybko stał się jednym z najważniejszych centrów handlowych w regionie Łodzi. Obiekt w bardzo dogodnej lokalizacji, z wygodnym dojazdem zaoferował lokalnej społeczności dostęp do setki popularnych międzynarodowych i polskich marek oraz punktów usługowych. Dziś, ćwierć wieku później, w zupełnie innej rzeczywistości konsumenckiej oraz innym otoczeniu konkurencyjnym Pasaż Łódzki cieszy się niemal pełną komercjalizacją – na poziomie 99% i pozostaje jednym z filarów lokalnego rynku.
„Sukces Pasażu Łódzkiego to efekt długofalowej strategii. W Balmain Group priorytetem dla nas zawsze jest odpowiednie pozycjonowanie obiektu na lokalnym rynku i jego wpisanie w życie społeczności. Dlatego uważnie obserwujemy otoczenie rynkowe, analizujemy zmieniające się zachowania konsumentów oraz nowe trendy i wsłuchujemy się w głos naszych klientów. To pozwala nam nie tylko odpowiadać na bieżące oczekiwania, ale też kreować ofertę, która buduje długofalową wartość Pasażu Łódzkiego zarówno dla klientów, jak i najemców” – mówi Dorota Suchodolska, Head of Operations Property Management Balmain Group.
Stabilny rozwój i zaufanie najemców
Pasaż Łódzki umacnia swoją pozycję na rynku dzięki długofalowej współpracy z najemcami oraz konsekwentnym inwestycjom w modernizacje. Dzięki temu oferta handlowa zyskuje nowoczesny charakter i jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby klientów. Wśród ostatnich zmian znalazła się m.in. nowoczesna aranżacja salonu jednej z najpopularniejszych sieci biżuteryjnych – Apart. Ofertę gastronomiczną wzmocniło Charlie Bistro, które po rebrandingu wprowadziło nową jakość opartą na elastycznym modelu „płacisz tylko za to, co wybierzesz”. Tenant-mix galerii poszerzył również koncept Inmedio So Coffee Park! – unikalne połączenie salonu prasowego z miejską kawiarnią, realizowane przez Lagardère Travel Retail w Polsce.
„Możemy powiedzieć, że doświadczenie jest siłą Pasażu Łódzkiego. Najemcy doceniają stabilną pozycję centrum, mają do nas zaufanie, a także swoich lojalnych klientów, dlatego chcą rozwijać tu swoje nowe koncepty. Dzięki temu centrum handlowe zyskuje aktualną, różnorodną ofertę i wciąż pozostaje miejscem atrakcyjnym dla konsumentów, szukających jakości, wygody i nowych doświadczeń” – mówi Agata Stańkowska, Head of Leasing, Balmain Group.
Wydarzenia, które tworzą więzi
Silną stroną Pasażu Łódzkiego jest bogata oferta wydarzeń oraz atrakcji, które przyciągają tysiące mieszkańców Łodzi. To właśnie one sprawia, że obiekt zarządzany przez Balmain Group pozostaje nie tylko centrum zakupów, ale też centrum życia i spotkań dla całych pokoleń łodzian.
Centrum stawia przy tym widowiskowe projekty takie jak np. pełna atrakcji bezpłatna Farma Dyniowa, gdzie całe rodziny mogły wspólnie spędzić czas w jesienne dni, czy spektakularna świąteczna Winda Świętego Mikołaja, która zawiozła dzieci do specjalnie zaaranżowanej baśniowej krainy pełnej prezentów. Co więcej najmłodsi regularnie mogą spotykać w Pasażu swoich ulubionych ekranowych bohaterów – od Smerfów aż po Pokemony czy Sonica.
Młodzież przyciągają spotykania z topowymi gwiazdami internetu, jak Blowek czy Wojan, a nieco starszych wydarzenia takie jak m.in. Wielkanocne Gotowanie z Mateuszem Gesslerem – jednym z najpopularniejszych polskich kucharzy i osobowości telewizyjnych. Tłumnie odwiedzanymi przez Łodzian formatami, łączącymi pokolenia są m.in. Pokaz Kotów Rasowych, Targi Boho&Art, Giełdy Winyli czy Babi Targ, będący największą w Polsce imprezą, promującą ideę second hand.
Pasaż Łódzki regularnie wspiera również szczytne inicjatywy, takie jak WOŚP i organizuje własne projekty. W minionych miesiącach mieszkańcy Łodzi mogli skorzystać tu m.in. z bezpłatnej mammografii oraz z profilaktycznych badań, w ramach akcji „Zadbaj z Nami o Zdrowie”, zrealizowanej we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym Dietetyki UM w Łodzi oraz NFZ. Cykliczną akcją w centrum jest także Dzień Pupila, z poradami specjalistów dotyczącymi czworonogów oraz akcjami adopcyjnymi.
„Naszym celem jest nie tylko budowanie optymalnego tenant miksu, ale przede wszystkim rozwój centrum jako miejsca, które odpowiada na realne potrzeby ludzi – zapewnia im dostęp do różnorodnych usług, ale i rozrywki. Chcemy być blisko społeczności, wśród których wyrastamy nie tylko lokalizacyjnie, ale budować z nią więź – podkreśla Anita Mieszkowska, Marketing Manager Balmain Group.
„Rynek retail znajduje się obecnie w bardzo wyjątkowym momencie, w którym konsumenci są miksem aż pięciu różnych pokoleń. Od najstarszych baby boomersów, aż po najmłodsze pokolenie alfa. Każde z nich szuka w centrum handlowym czegoś specjalnego dla siebie. To duże wyzwanie, ale wychodzimy naprzeciw niemu właśnie tak bogatą ofertą wydarzeń o charakterze rozrywkowym i społecznym – one pozwalają tworzyć emocje, wspomnienia i poczucie wspólnoty”.
Emocje i lojalność
Dzisiejszy klient oczekuje nie tylko szerokiej oferty handlowej, ale także dodatkowej wartości z zakupów. Pasaż Łódzki odpowiada na te potrzeby również dzięki programowi lojalnościowemu Non Stop Bonus. Jest on skutecznym narzędziem w budowaniu zaangażowania klientów oraz ich lojalności. W ramach programu klienci mogą zarejestrować paragony, zamieniać je w punkty, a te w atrakcyjne nagrody, takie jak vouchery do spa, bilety lotnicze, nagrody pieniężne czy karty podarunkowe. Program jest dostępny dla klientów na co dzień, ale pełni też ważną rolę w licznych akcjach prosale, konkursach i zabawach.
W tym roku centrum zaprosiło mieszkańców Łodzi do świętowania 25. urodzin. Od lipca do września w galerii trwała specjalna akcja w ramach programu Non Stop Bonus, w której na klientów czekały modne i cenne nagrody, m.in. figurki Labubu, urządzenia Apple i Dyson czy kosmetyki Rituals. Najbardziej aktywni uczestnicy co miesiąc otrzymywali atrakcyjne nagrody specjalne, w tym 5 000 zł oraz bilety lotnicze. Urodzinom towarzyszyły także eventy z udziałem znanych influencerów – Piotra „Mav” Mikuska, Blowka czy Edzio Rap, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród młodszych klientów.
„Utrzymujemy konkurencyjność i podejmujemy inwestycje, pozostając miejscem, które łączy pokolenia, tworzy emocje i buduje długotrwałe więzi z klientami. W efekcie obchodząc swój jubileusz Pasaż Łódzki pokazuje, że jest centrum handlowym nie tylko z historią, ale też przyszłością, w której wizyty w galerii są coraz bardziej satysfakcjonujące i angażujące” – podsumowuje Dorota Suchodolska, Head of Operations Property Management Balmain Group.
Ponad 20 lat doświadczenia
Balmain Group obejmuje swoją działalnością obszar Europy Środkowo-Wschodniej, a w Polsce obecna jest od ponad 20 lat. Firma świadczy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi z wielu branż: handlowej, rozrywkowej, kulturalnej, lifestyle, związanych z miejscem pracy, wypoczynkiem czy logistyką.
W swoim portfolio posiada 24 nieruchomości komercyjnych, które są odwiedzane rocznie przez blisko 45 mln klientów. Balmain Group dysponuje fachową wiedzą rynkową oraz zespołem wykwalifikowanych specjalistów umożliwiającym kompleksową i spójną realizację najbardziej wymagających projektów. Spółkę cechuje indywidualne podejście do każdej zarządzanej nieruchomości.