SMYK otwiera pierwszy sklep w Słowacji i wprowadza nową markę

W ramach międzynarodowej ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, w sierpniu 2025 roku Grupa SMYK otworzyła swój pierwszy własny sklep stacjonarny w Słowacji. Planuje także otworzyć własne sklepy w Czechach oraz Bułgarii. Ponadto na polskim rynku odzieżowym debiutuje nowa marka – NOWEAR. Powstała z myślą o nastolatkach i młodych dorosłych, którzy szukają stylu, jakości i wygody w jednym.

To ubrania, które nie tylko świetnie wyglądają, ale też sprawdzają się w codziennym życiu – dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii produkcji i innowacyjnych tkanin.

Grupa SMYK (SMYK Holding S.A.) jest liderem w branży produktów dla dzieci w Polsce, ciesząc się zaufaniem szerokiego grona klientów, niezmiennie wysoką rozpoznawalnością marki na przestrzeni lat oraz bogatym doświadczeniem na rynku. Oferta Grupy SMYK obejmuje szeroką gamę produktów, w tym zabawki, odzież, obuwie, artykuły szkolne oraz akcesoria dla dzieci – wszystko pod jednym dachem, zgodnie z koncepcją „one-stop-shop”.

Ofertę sklepów SMYK wyróżnia szeroki asortyment produktów marek własnych: SMIKI (zabawki i akcesoria dla dzieci), COOL CLUB (odzież i obuwie), KAYOKKI (plecaki i akcesoria szkolne), a także bogaty wybór produktów renomowanych, znanych na całym świecie marek i producentów zabawek oraz akcesoriów dla dzieci (w tym LEGO, Fisher-Price, Hasbro, Mattel i innych).

Na koniec czerwca 2025 roku sieć sprzedaży Grupy SMYK obejmowała 253 sklepy własne w Polsce oraz 35 w Rumunii, strategicznie zlokalizowane w galeriach i parkach handlowych. Grupa prowadzi także w ograniczonym zakresie działalność w Ukrainie (12 sklepów na koniec czerwca 2025 roku).

W ramach międzynarodowej ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, w sierpniu 2025 roku Grupa SMYK otworzyła swój pierwszy własny sklep stacjonarny w Słowacji. Planuje także otworzyć własne sklepy w Czechach oraz Bułgarii.

Sklepy stacjonarne SMYK są ściśle zintegrowane ze sklepami internetowymi i aplikacjami mobilnymi, dostępnymi obecnie dla klientów w Polsce i Rumunii, łącząc wygodę zakupów online z angażującym doświadczeniem zakupowym w salonach stacjonarnych. Produkty oferowane przez Grupę SMYK są ponadto dostępne w 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską.

W 2024 roku przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę SMYK sięgnęły około 2,25 mld zł, co oznacza wzrost o około 6% w porównaniu z 2023 rokiem. Z kolei wypracowany w ubiegłym roku zysk z działalności operacyjnej wyniósł około 118,9 mln zł wobec około 62,2 mln zł rok wcześniej.

Nowa marka

Sklepy SMYK, znane dotąd z szerokiej oferty dla dzieci, wchodzą na wyższy poziom – także wieku klientów. Asortyment powiększa się o nową linię odzieżową – NOWEAR, skierowaną do starszych nastolatków i młodych dorosłych. Odzież z kolekcji NOWEAR dostępna jest zarówno online, jak i w około 50 największych sklepach stacjonarnych SMYK w całej Polsce.

Co konkretnie znajduje się w ofercie dla nastolatków i młodych dorosłych?

„NOWEAR to między innymi oversize’owe bluzy – z kapturem lub bez, rozpinane, gładkie – do tego basicowe t-shirty i spodnie, które stanowią świetną bazę do codziennych stylówek. Kolekcję uzupełniają bomberki, zimowe kurtki i kamizelki, wszystko zaprojektowane tak, by łatwo ze sobą współgrało. Stylowo, wygodnie i dopracowane w detalach” podkreśla Monika Przednowek, członek zarządu SMYK S.A.

Nowa marka stawia nie tylko na wygląd, ale też na trwałość i funkcjonalność. Oddychające, wiatroszczelne materiały, wodoodporna membrana i klejone szwy sprawiają, że ubrania NOWEAR są gotowe na każdą pogodę i każde wyzwanie.

„Prostota, wygoda i jakość – to motto nowej marki. Minimalistyczne kroje, uniwersalne kolory i materiały, które przetrwają więcej niż jeden sezon. NOWEAR to kapsułowa kolekcja, z której można samodzielnie wykreować wiele różnych zestawów. Idealna dla tych, którzy wolą jakość zamiast ilości i cenią sobie praktyczne rozwiązania. To odzież, która wspiera aktywny styl życia, oszczędza czas i sprawdza się wszędzie – zgodnie z hasłem NOWEAR EVERYWHERE!” – dodaje Monika Przednowek.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz