Grupa InPost konsekwentnie rozwija swoją sieć „Out of Home” (OOH) i zwiększa obecność na rynkach zagranicznych. W Wielkiej Brytanii firma ma już 12 000 maszyn Paczkomat, a we Francji, spółka zależna Grupy InPost Mondial Relay zwiększyła liczbę urządzeń do 9000.
„Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej dostępnej i nowoczesnej sieci out-of-home w Europie. Dynamiczny wzrost liczby maszyn w Wielkiej Brytanii i Francji to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają tę szybką, wygodną i niezawodną formę dostawy. Nie zatrzymujemy się, dalej rozwijamy naszą infrastrukturę, koncentrując się na kluczowych rynkach, które mają największy potencjał wzrostu” – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
W Wielkiej Brytanii InPost umacnia swoją pozycję wśród wiodących platform logistycznych e-commerce. Akwizycja firmy Yodel umożliwiła integrację dostaw do maszyn Paczkomat® z tradycyjnymi dostawami do drzwi tworząc elastyczną i kompleksową ofertę dla sprzedawców internetowych i konsumentów. Tylko w samym drugim kwartale 2025 roku InPost UK obsłużył ponad 65 milionów przesyłek, notując 177% wzrost rok do roku.
Na rynku francuskim, gdzie działalność prowadzi Mondial Relay, także widać wzrost zapotrzebowania na automaty paczkowe. Według badań już 56% mieszkańców Francji deklaruje, że preferuje dostawę poza domem, a aż 75% korzystało z urządzeń paczkowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Co więcej, 93% użytkowników planuje ponowne skorzystanie z tej formy dostawy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku liczba urządzeń Paczkomat® potroiła się we Francji w ciągu zaledwie trzech lat.
Grupa InPost utrzymuje mocną pozycję także na pozostałych rynkach zagranicznych. We Włoszech łączna liczba punktów OOH zbliża się do 10 000, z czego prawie połowa to maszyny Paczkomat®. Na Półwyspie Iberyjskim jest już ponad 12 000 punktów OOH, w tym 3 000 urządzeń Paczkomat®. W lipcu 2025 roku Grupa InPost przejęła dodatkowo hiszpańską spółkę Sending, rozszerzając działalność o usługi kurierskie, fulfillment oraz 24-godzinne dostawy do drzwi.
Na początku września br. Grupa InPost ogłosiła również strategiczną inwestycję w firmę Bloq.it – dostawcę automatów paczkowych. Partnerstwo to przyspieszy ekspansję sieci i umożliwi instalację maszyn w miejscach wcześniej niedostępnych dla tradycyjnych rozwiązań logistycznych, wzmacniając pozycję Grupy InPost jako lidera nowoczesnych dostaw w Europie.
Obecnie InPost dysponuje siecią blisko 90 000 punktów OOH w całej Europie, w tym około 57 000 maszyn Paczkomat®, i dalej kontynuuje ekspansję.
InPost ma ponad 50 000 urządzeń Paczkomat
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.