Amazon: liczba rodzimych brandów w sklepie Polskie Marki wzrosła o 20% rdr

Sklep Polskie Marki na Amazon.pl zyskał w ciągu pierwszego roku działalności ponad 200 rodzimych brandów. To porównywalne z liczbą wszystkich punktów handlowych w dużej galerii handlowej. Największą popularnością wśród dołączających sprzedawców cieszą się kategorie związane z domem, kuchnią, zabawkami i kosmetykami. Łącznie na wirtualnych półkach klienci mają do wyboru już ponad 1,2 tys. krajowych marek.

Sklep Polskie Marki na Amazon.pl świętuje swoje pierwsze urodziny. Liczba rodzimych brandów dostępnych w sklepie Polskie Marki wzrosła względem zeszłego roku o 20 proc. W sklepie Polskie Marki dostępnych jest ponad 1,2 tys. rodzimych brandów. Klienci mają do wyboru produkty od tych już dobrze znanych, jak i lokalnych rzemieślników oraz małych i średnich przedsiębiorców z całej Polski.

Rodzime firmy stawiają na e-commerce

Blisko 9 na 10 (86 proc.) Polaków czuje się bezpieczniej kupując na znanych marketplace’ach – wynika z badań Amazon.pl. Co więcej, jak pokazują dane „Teraz Polska”, ponad 80 proc. konsumentów woli kupować produkty „made in Poland”, jeśli ma taką możliwość. Nic dziwnego, że e-commerce staje się coraz ważniejszym kanałem sprzedaży, także dla marek z ugruntowaną pozycją.

„Obecność marki Krosno na Amazon.pl to dla nas ważny krok w kierunku budowania globalnej rozpoznawalności polskiego wzornictwa i rzemiosła, które w naszym przypadku działa nieprzerwanie od 1923 r. Inicjatywy takie jak sklep Polskie Marki są nie tylko szansą na dotarcie do szerszego grona klientów, ale też realnym wsparciem dla promocji rodzimych producentów w e-commerce” – mówi Katarzyna Łuszczyk, Marketing Director Krosno Glass S.A.

W sklepie Polskie Marki klienci znajdą zarówno znane polskie marki, jak i produkty wytwarzane przez lokalnych rzemieślników oraz małych i średnich przedsiębiorców.

„Nasze produkty są prezentowane obok marek, które w Polsce mają już ugruntowaną pozycję, co pozwala nam dotrzeć do szerszego grona klientów i budować rozpoznawalność marki. Oferujemy wysoką jakość produktów, a obecność w tym gronie mocniej to podkreśla – przekonuje Przemysław Kaczmarczyk, właściciel Dromader Europe – producenta nosidełek dla dzieci.

Tomasz Kosta, właściciel firmy TMK ArtDeko oferującej asortyment kuchenny dodaje, że obecność w sklepie Polskie Marki to szansa, by podkreślić, że produkty powstają w Polsce.

„Chcemy rozwijać ofertę na Amazon.pl, poszerzając asortyment i zwiększając widoczność naszych bestsellerów. Planujemy również wprowadzać nowe kolekcje, które odpowiadają na aktualne trendy wnętrzarskie”.

Zwiększenie widoczności produktów od rodzimych przedsiębiorców było główną ideą stworzenia sklepu Polskie Marki. Jak wynika z badań Amazon.pl, wielu z nich uważa bowiem, że ich biznes jest zbyt mały, aby zaistnieć na globalnym marketplace.

„Naszym celem jest wspierać przedsiębiorców na każdym etapie – od pierwszych miesięcy działalności, oferując specjalne ulgi na start, aż po rozwój z wykorzystaniem usług Fulfilment by Amazon i narzędzi edukacyjnych. Chcemy, by każda polska marka miała możliwość budowania swojej pozycji nie tylko lokalnie, ale także w całej Europie” – dodaje Agata Jasińska, menedżerka ds. usług handlowych w Amazon.pl.

Start sprzedaży na Amazon.pl otwiera również możliwości eksportowe. Jedno konto sprzedawcy daje możliwość dotarcia do setek milionów klientów w 10 europejskich sklepach Amazon bez konieczności dodatkowej rejestracji czy skomplikowanych procedur. Tylko w 2024 r. z tej opcji skorzystało 90 proc. polskich MŚP obecnych na Amazon, sprzedając średnio ok. 70 produktów na minutę o łącznej wartości ponad 5,1 mld zł.

„Ekspansję zagraniczną traktujemy jako naturalny kierunek rozwoju i przestrzeń do testowania nowych możliwości. Dzięki infrastrukturze Amazon szybko weryfikujemy potencjał kolejnych krajów, optymalizujemy procesy i skupiamy się na tym, co najważniejsze — budowaniu relacji z klientami i dostarczaniu produktów, które kochają. Działamy etapowo: uruchamiamy ofertę, analizujemy dane i skalujemy tam, gdzie widzimy największą wartość. W ten sposób konsekwentnie docieramy do nowych miłośników zwierząt i dzielimy się naszą filozofią zdrowego żywienia z tysiącami opiekunów i ich pupili” – mówi Gabriela Michalczuk, specjalistka ds. sprzedaży e-commerce John Dog.

Joanna Kwiatkowska, wiceprezeska zarządu i współzałożycielka Kubota S.A. dodaje, że rozpoczęcie sprzedaży na Amazon.pl może być pierwszym krokiem do dalszego skalowania sprzedaży w Europie, a także poza nią.

„Inicjatywa „Polskie Marki” to świetna okazja do zwiększenia widoczności polskich produktów w kraju, jednocześnie tworząc przestrzeń do dalszej ekspansji międzynarodowej dla polskich brandów. Jako Kubota z powodzeniem dywersyfikujemy sprzedaż crossborder głównie na Amazon.de. Obserwujemy, jak polskie marki odzieżowe i obuwnicze zdobywają zaufanie klientów międzynarodowych dzięki połączeniu wysokiej jakości produktów z atrakcyjną ceną”.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz