RGL rozwija portfolio inwestycji – projekt we Wrocławiu nabiera kształtów

RGL, deweloper odpowiedzialny za realizację obiektów handlowych marki Smart Park, konsekwentnie rozwija swoje portfolio inwestycji. Jednym z projektów aktualnie w realizacji jest nowoczesny park handlowo-usługowy powstający we Wrocławiu przy ul. Kamiennogórskiej. Kompaktowy, wygodny obiekt zaoferuje około 4 700 mkw. powierzchni najmu (GLA) oraz około 90 miejsc parkingowych.

Inwestycja zlokalizowana jest w obrębie Złotnik, w dynamicznie rozwijającej się zachodniej części Wrocławia, w zasięgu ponad 30 000 mieszkańców.

Prace budowlane, prowadzone przez firmę Żerański Construction, przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończono już roboty ziemne, trwają prace zbrojarskie i betonowe, a kolejne etapy realizacji zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Otwarcie obiektu przewidziane jest na III kwartał 2026 roku.

Zachęcamy do obejrzenia najnowszych zdjęć z budowy, które dokumentują postęp prac.

Pozostałe inwestycje w trakcie realizacji

RGL prowadzi również prace przy projektach w Grodkowie, Jaworze i Namysłowie.

Inwestycje w Grodkowie i Jaworze zostały sprzedane do LCP Poland, part of M Core, przy czym zespół RGL nadal odpowiada za ich realizację oraz proces komercjalizacji. Otwarcie obiektów planowane jest odpowiednio na przełom 2025 i 2026 roku (Grodków) oraz listopad 2025 roku (Jawor).

W Namysłowie trwa budowa obiektu o powierzchni 8 000 mkw. GLA, realizowana przez firmę Zakład Budowlano-Remontowy BUDREM. Otwarcie planowane jest na listopad 2025 roku.

Otwarte obiekty w 2025 roku

W 2025 roku RGL i Smart Park Poland oddali do użytku cztery nowe inwestycje:

Smart Park Krasnystaw – otwarcie 26 marca

Smart Park Kętrzyn – otwarcie 30 maja

Smart Park Poddębice – otwarcie 31 lipca

Smart Park Tarnowskie Góry – otwarcie 4 września

Łącznie w Polsce działa już jedenaście Smart Parków zrealizowanych przez RGL i Smart Park Poland, które konsekwentnie rozwijają sieć nowoczesnych, lokalnych obiektów handlowych odpowiadających na potrzeby mieszkańców.

Parki handlowe najpopularniejszym formatem

Według najnowszego raportu Cushman & Wakefield, w odróżnieniu od rynku biurowego i magazynowego, aktywność deweloperów w sektorze handlowym jest bardzo wysoka. Co więcej, powierzchnia parków handlowych w budowie jest najwyższa w historii, a deweloperzy prowadzą intensywną ekspansję w mniejszych miejscowościach. Oznacza to, że rynek powoli wysyca się formatem parków.

Ponadto miesiące letnie przyniosły dalsze wzrosty sprzedaży detalicznej. W tym czasie rosły też obroty najemców centrów handlowych.

W III kw. wprowadzono ok. 90 tys. mkw. nowej powierzchni, co jest niemal identycznym wynikiem jak w drugim kwartale, a nowe otwarcia obejmowały głównie parki handlowe. Tym samym całkowita nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce sięga obecnie nieco ponad 17 mln mkw.

Największym otwartym obiektem handlowym był S1 Włocławek dewelopera Saller o powierzchni 17 000 mkw., który powstał na terenie wyburzonego centrum z dawnym najemcą Tesco. Do obiektów powyżej 10 000 mkw. otwartych pomiędzy lipcem a wrześniem zaliczają się także M Park Ciechanów oraz Przystanek Karkonosze (zlokalizowany we wsi Miłków ok. 3 km od Karpacza).

W sumie w trzecim kwartale rynek powiększył się o siedem nowych parków handlowych. Dodatkowo dwa istniejące obiekty w Iławie i Wrocławiu zostały rozbudowane. Ponadto klienci mogą już robić zakupy w dwóch nowo wybudowanych wolnostojących marketach budowlanych Leroy Merlin znajdujących się w Chojnicach i Dzierżoniowie. W trzecim kwartale nie odnotowano żadnego otwarcia ani zamknięcia centrum handlowego.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz