Dzięki blisko 4000 paneli słonecznych centrum dystrybucyjne JYSK w Radomsku w Polsce produkuje obecnie do 30% własnej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, wspierając w ten sposób realizację celu firmy, jakim jest redukcja emisji CO₂.
Centrum dystrybucyjne JYSK w Radomsku, w centralnej Polsce, jest obecnie największą farmą paneli słonecznych firmy. Instalacja ta jest pierwszą zarejestrowaną jako producent energii odnawialnej.
Nadwyżka energii jest oddawana z powrotem do sieci energetycznej.
„Dzięki tej inwestycji nie tylko zwiększamy niezależność energetyczną naszego centrum dystrybucyjnego, ale także przyczyniamy się do redukcji emisji CO₂. Jesteśmy dumni, że dołączyliśmy do grona centrów dystrybucyjnych generujących energię odnawialną” – mówi Natalia Swoboda, Dyrektor Logistyki centrum dystrybucyjnego JYSK w Radomsku.
Lista centrów dystrybucyjnych wyposażonych w panele słoneczne liczy obecnie sześć, a kolejne dwa powstaną wraz z otwarciem centrów dystrybucyjnych w Lelystad i Almenara.
Farma w Radomsku składa się z prawie 4000 paneli słonecznych, każdy o mocy 450 Wp (wat-szczytowej). W zależności od warunków pogodowych, roczna produkcja energii może pokryć do 30% zapotrzebowania ośrodka na energię elektryczną.
Część strategii JYSK
Farma paneli słonecznych w Radomsku to kolejny przykład zaangażowania firmy JYSK w inwestycje w energię odnawialną, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju firmy.
W październiku 2024 roku firma JYSK wdrożyła swoją strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Wspaniała oferta dla pokoleń”. W tym samym czasie cele klimatyczne firmy zostały zatwierdzone przez międzynarodowo uznaną inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
JYSK zobowiązał się m.in. do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zakresu 1 i 2 o 50,4% do roku fiskalnego 2032, przyjmując rok fiskalny 2022 jako punkt odniesienia.
Nowa strategia
W ramach nowej globalnej strategii JYSK planuje zainwestować 2 miliardy DKK w rozwiązania IT oraz skupić się na otwieraniu nowych sklepów na istniejących rynkach i w dużych metropoliach, oferując szeroką gamę skandynawskich produktów do sypialni i wnętrz.
Nowa strategia, zatytułowana „Pierwszy wybór klientów”, opiera się na solidnych fundamentach handlowych JYSK, które od lat zapewniają stabilny wzrost finansowy i udaną globalną ekspansję.
W nowym okresie strategicznym JYSK będzie koncentrował się na otwieraniu kolejnych sklepów w krajach, w których jest już obecny, aby poszerzać bazę klientów. Dodatkowym priorytetem będzie ekspansja w dużych europejskich miastach, by ułatwić zakupy klientom z metropolii.
JYSK obecny jest na 50 rynkach
JYSK to międzynarodowy sprzedawca artykułów wyposażenia wnętrz o skandynawskich korzeniach, który pomaga w łatwym umeblowaniu każdego pomieszczenia w domu i ogrodzie.
JYSK posiada ponad 3500 sklepów stacjonarnych i internetowych w 50 krajach i zawsze oferuje świetną ofertę oraz kompetentną obsługę w pobliżu, bez względu na to, jak klienci chcą robić zakupy.
Założyciel Lars Larsen otworzył swój pierwszy sklep w Danii w 1979 roku. Obecnie JYSK zatrudnia 31 000 pracowników.
JYSK jest częścią rodzinnej grupy Lars Larsen, której łączny obrót w roku obrotowym 2023/24 wyniósł 48,0 mld DKK. Obrót JYSK w roku obrotowym 2024/25 wyniósł 46,3 mld DKK.