PSB Handel przyspiesza ekspansję: cel 30 nowych sklepów

Grupa PSB Handel zapowiada intensywny rozwój w najbliższych latach. Spółka planuje, że w 2026 r. jej przychody wzrosną do ok. 4,7 mld zł, a cała grupa – wraz z franczyzobiorcami – ma dążyć do osiągnięcia 20-proc. udziału w rynku materiałów budowlanych. Kluczowym elementem tej strategii jest dalsza ekspansja sieci.

„W 2026 r. chcemy otworzyć 30 nowych punktów detalicznych i dokonać akwizycji co najmniej 12–15 podmiotów” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel. Obecnie grupa ma ok. 14-proc. udział w rynku, a jej długoterminowym celem jest tysiąc sklepów i hurtowni.

Nowa strategia

PSB finalizuje trzyletnią strategię opartą na restrukturyzacji wewnętrznej i przygotowuje nowy plan na lata 2026–2028, który łączy rozwój organiczny z akwizycjami.

„To będzie strategia wyjścia na rynek, oparta o akwizycje, ale i rozwój organiczny, bo co roku otwieramy 20–30 nowych placówek” – podkreślił w wywiadzie dla PAP Biznes Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel.

Grupa konsekwentnie rozwija się w mniejszych miastach, powiatach i gminach, unikając wejścia do dużych ośrodków miejskich.

„Wiele małych firm z mniejszych miejscowości stoi przed zmianą pokoleniową. Dlatego nasza strategia akwizycyjna musi być agresywna” – dodał w wywiadzie dla PAP Biznes Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel.

Grupa PSB wyklucza natomiast rozwój poprzez wejście na giełdę.

„Chcemy zachować kontrolę, bo konstrukcja samej grupy jest wyjątkowa – nasi franczyzobiorcy są współwłaścicielami firmy. Mamy też wystarczające środki na działalność i nie potrzebujemy pozyskiwać kapitału w takiej formie” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel.

„Nie wykluczamy jednak wyjścia na rynek z emisją obligacji, jako dodatkowego źródła krótkoterminowego finansowania. Obecnie jednak bazujemy na kapitale własnym, na zobowiązaniach i na kredytach bankowych” – dodał.

Według PSB, rok 2026 powinien przynieść stabilizację na rynku materiałów budowlanych, choć nadal będą odczuwalne wyzwania związane z presją kosztową i dostępnością pracowników. Rozbudowa sieci detalicznej ma pozostać głównym motorem wzrostu grupy.

Prawie 30 lat na rynku

Grupa PSB to największa w Polsce sieć dystrybucji materiałów budowlanych, remontowych i wykończeniowych. Jej centrala od 1998 roku zlokalizowana jest w województwie świętokrzyskim, w Wełczu koło Buska-Zdroju. Obecnie PSB zrzesza ponad 410 m rodzinnych firm prowadzących handel na terenie polski w 276 składach budowlanych, w ponad 400 sklepach PSB Mrówka oraz w 81 placówkach PSB Profi.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz