KiK nie zwalnia tempa na finiszu roku i kontynuuje realizację tegorocznych planów ekspansji. W listopadzie sieć otworzyła cztery kolejne sklepy – w Nowej Soli, Trzebiatowie, Wałczu i Kłodzku – umacniając swoją obecność na polskim rynku. Sieć zapowiada też kolejne otwarcia w grudniu.
Zgodnie z tegoroczną strategią wzmacniania doświadczeń zakupowych otwarciom towarzyszyły dodatkowe atrakcje: na klientów czekało koło fortuny ze specjalnymi rabatami, a także stoisko z hot dogami. Ostatnie wydarzenia były wzbogacone o nowy element – pojawiła się świąteczna oprawa z bożonarodzeniowymi dekoracjami oraz punkt z aromatyczną kawą w zimowych smakach. Podczas eventu nie zabrakło także oprawy muzycznej oraz konferansjera w świątecznym stroju, który prowadził wydarzenie. Całość dopełniło symboliczne przecięcie wstęgi, w którym uczestniczyli przedstawiciele firmy i lokalni mieszkańcy.
Nadchodzące tygodnie przyniosą kolejne etapy rozwoju sieci. W grudniu KiK poszerzy swoją sieć sprzedaży o dwa następne salony sprzedaży – w Policach i Nowym Targu – domykając tym samym tegoroczny harmonogram inwestycji. Podczas obu otwarć klienci mogą również spodziewać się świątecznych akcentów.
Nowy format sklepów
Pod koniec Q1, KiK ogłosił prace nad wprowadzeniem nowego formatu sklepów – U400. To koncept salonów sprzedaży o zmniejszonej powierzchni handlowej – do 400 mkw. „Kompaktowy” model daje sieci możliwość wejścia do mniejszych miejscowości oraz galerii i pasaży handlowych, gdzie dotąd ograniczenia przestrzenne uniemożliwiały rozwój.
„Nowy format umożliwia nam wejście do lokalizacji, które dotąd były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczoną dostępność większych powierzchni. Mówimy tu o sklepach o metrażu 360–440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu – na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach.
W takich lokalizacjach jesteśmy w stanie zaprezentować nasz najmocniejszy asortyment – najlepiej rotujące produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów. Z pewnością będziemy musieli zrezygnować z części oferty, ale za to zwiększymy efektywność handlową sklepu” – mówił Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska.
„Trzeba podkreślić, że nowy format nie zastąpi całkowicie naszego standardu, ale uzupełni go w tych lokalizacjach, które dotychczas były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczenia metrażowe. Nadal większość otwarć będzie realizowana w dotychczasowym, „złotym” formacie – 500-600 mkw”.
Wszystkie te działania są częścią szerszej strategii rozwoju marki w Polsce. KiK zakłada wzrost sprzedaży o 9% w 2025 roku, co ma zostać osiągnięte dzięki nowym otwarciom, modernizacji istniejących placówek zgodnie z koncepcją Dynamics 2.0 oraz lepszemu dopasowaniu oferty do oczekiwań polskich konsumentów.
KIK ma w Polsce ok. 460 sklepów
KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie.
Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.