LUKSY – gotowe okulary w 20 minut – to nowy koncept sprzedażowy Kodano, który szybko się rozwija. Po uruchomieniu pierwszych wysp w warszawskich galeriach G-City Targówek i Promenada, kolejne lokalizacje otwarto w Porcie Łódź oraz w białostockim Centrum Handlowym Biała. Firma zapowiada dalsze otwarcia.
Nowy koncept sprzedażowy Kodano to LUKSY – gotowe okulary w 20 minut. Pierwsze wyspy działające w ramach konceptu zostały uruchomione w dwóch warszawskich galeriach: G-City Targówek oraz Promenada. Koncept zakłada możliwość wykonania gotowych okularów na miejscu w krótkim czasie.
Niedawno zostały uruchomione kolejne lokalizacje w Forcie Łódź oraz Centrum Handlowym Biała w w Białymstoku.
Plany ekspansji sieci zakładają posiadanie ponad 130 lokalizacji do końca 2025 roku, a w perspektywie kilku lat nawet 300 salonów w Polsce.
„To następny ważny krok w budowaniu nowej sieci optycznej, która łączy szybkość, technologię i nowoczesny design.
Okulary w 20 minut, funkcja Quick Health, minimalistyczna przestrzeń i pełna digitalizacja — to standard, który chcemy wprowadzić w całej Polsce” – napisano w komunikacie.
Zagraniczna ekspansja
Kodano otwiera pierwszy salon optyczny w Rumunii – w Shopping City Buzău. To część strategii ekspansji zakładającej otwarcie co najmniej 20 sklepów rocznie.
Firma Kodano Optik zainstalowała 8 nowych soczewkomatów w Holandii, udostępniając tym samym na kolejnym europejskim rynku na szybkie, komfortowe i przystępne cenowo zakupy soczewek kontaktowych. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju Grupy KODANO S.A., która stawia na innowacje oraz wygodę klienta.
Firma uruchomiła w Austrii sklep internetowy Kodano.at, dzięki czemu klienci w tym kraju mogą zamawiać okulary i soczewki kontaktowe online. W Niemczech powstał również sklep internetowy Kodano Optyk, a sieć rozwija tam także sieć soczewkomatów.
Dynamicznie rozwija się także działalność stacjonarna. Na Słowacji marka otworzyła pierwszy zagraniczny salon w maju – w Avion Shopping Park w Bratysławie (ok. 60 mkw.). Wkrótce później uruchomiono drugi punkt w prestiżowym Eurovea Shopping Mall, a następnie kolejny salon w Central Bratysława, umacniając obecność w stolicy.
Ekspansja obejmuje również Czechy, gdzie Kodano Optyk otworzył już trzy salony. Dwa z nich znajdują się w Pradze – w galeriach Fenix (Megastore z szeroką ofertą markowych oprawek i okularów przeciwsłonecznych) oraz Harfa. Trzeci salon działa w Aupark Hradec Králové, a sieć zapowiada kolejne otwarcia w najbliższych miesiącach.
Zgodnie ze strategią rozwoju, Kodano Optyk planuje dalsze wejścia na rynki europejskie.
Aktualne kierunki ekspansji obejmują:
- Słowację – e-commerce i salony stacjonarne,
- Czechy – e-commerce i salony,
- Rumunię – e-commerce i salony,
- Niemcy – e-commerce i soczewkomaty,
- Węgry – e-commerce,
- Litwę – e-commerce.
Z ponad 100. salonami
Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, a poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów.
Sieć Kodano Optyk posiada obecnie sieć ponad 100 salonów. Rozwija się też poprzez franczyzę. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.