„Twoja Żabka” wśród 10 najlepszych wdrożeń intranetowych na świecie

Żabka stawia na połączenie wiedzy i sprawnej komunikacji wewnętrznej, wzmacniając
cyfrową kulturę organizacji „Twoja Żabka”, czyli wykorzystywane przez Grupę Żabka nowoczesne narzędzie łączące funkcje intranetu, wewnętrznej bazy wiedzy, instrumentów analitycznych oraz pracowniczych mediów społecznościowych, została wyróżniona jako jedno z 10 najlepszych wdrożeń intranetowych na świecie.
Jej użyteczność i wyjątkowy design zostały docenione w raporcie „Intranet Design Annual
2023”, opublikowanym przez niezależną międzynarodową agencję Nielsen Norman Group (NN/g).
Dostępna w chmurze wielokanałowa platforma doświadczeń pracownika pozwoliła Grupie Żabka
zwiększyć zaangażowanie pracowników i usprawnić przepływ informacji wewnątrz organizacji.
Dzięki „Twojej Żabce” wszystkie najważniejsze informacje o firmie są zgromadzone w jednym
miejscu, a dostęp do nich można uzyskać jednym kliknięciem. Wdrożenie innowacyjnej platformy
komunikacji wewnętrznej zrealizowane zostało przez firmę Workai, producenta i dostawcę
narzędzia.– Żabka stawia na wygodę i uwalnianie czasu nie tylko w stosunku do naszych klientów, ale także
wewnątrz organizacji. Naszym pracownikom, współpracownikom, a docelowo także
franczyzobiorcom chcieliśmy zapewnić jak najbardziej nowoczesne i intuicyjne narzędzie komunikacji
spośród dostępnych na rynku. Liczyła się dla nas łatwość jego obsługi i zgodność z naszymi
dotychczasowymi systemami. Oprócz elastyczności narzędzia i możliwości jego dostosowywania do
naszych zmieniających się wciąż potrzeb, ważna była dla nas również jego strona estetyczna, a więc
możliwe do zastosowania rozwiązania graficzne, podobnie jak dostępność rozwiązań ułatwiających
pracę administratorom i twórcom treści. Pracownicy bardzo polubili „Twoją Żabkę” i szybko
zaakceptowali ją jako główną platformę komunikacji w firmie. W tegorocznym badaniu komunikacji
wewnętrznej ocenili ją najwyżej spośród wszystkich kanałów narzędzi komunikacji pod względem
przydatności. Wysoka ocena korzystających na co dzień z „Twojej Żabki” pracowników jest dla nas
niezwykle istotna, a nagroda „Intranet Design Annual 2023” stanowi potwierdzenie, że narzędzie to
zdobyło również uznanie branżowych ekspertów. Jesteśmy niezwykle dumni z tej nagrody! – mówi
Wojtek Mrugalski, menedżer ds. komunikacji wewnętrznej w Grupie Żabka.
Uwolniony czas pracowników
Wprowadzenie intranetu „Twoja Żabka” całkowicie odmieniło sposób komunikacji w Grupie Żabka.
Znacząco ograniczyło wymianę korespondencji mailowej, która dominowała przed erą intranetu, co
okazało się bardzo istotne w obliczu niezwykle dynamicznego rozwoju organizacji oraz wielu
realizowanych projektów. Na bieżąco wspiera też stałą interakcję pomiędzy pracownikami i
współpracownikami – dzięki możliwości komentowania pojawiających się w intranecie informacji, a
także wprowadzonego w ramach cyfrowego miejsca pracy portalu społecznościowego – quoroom.
Można w nim stworzyć własną społeczność (lub dołączyć do istniejącej) i wymieniać się
doświadczeniami zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej.
Mocne strony „Twojej Żabki”
O wyborze narzędzia zadecydowała głównie jego elastyczność, czyli możliwość dostosowywania go
do zmieniających się potrzeb Grupy Żabka. Ważny był także aspekt użyteczności – dobrego
doświadczenia zarówno po stronie odbiorcy, jak i nadawcy komunikacji. Łatwość i intuicyjność
obsługi to ogromne atuty „Twojej Żabki” – korzystanie z niej nie wymaga technicznej wiedzy ani
długiego procesu wdrażania. Nowoczesny intranet połączył w jeden organizm istniejące wcześniej
systemy i stał się prawdziwym informacyjnym hubem.
Pracownicy doceniają „Twoją Żabkę”
Pracownicy są bardzo aktywni na platformie „Twoja Żabka” – lajkują, komentują, zgłaszają liczne
pomysły. W wewnętrznym badaniu aż 97% respondentów oceniło, że „Twoja Żabka” zawiera
aktualne i przydatne informacje, a 93% przyznało, że pojawienie się intranetu pozytywnie wpłynęło
na efektywność komunikacji wewnętrznej firmy. Korzystanie na bieżąco z platformy deklaruje 90%
pracowników.
Transformacja cyfrowa organizacji cały czas trwa
Grupa Żabka wspiera swoich pracowników, korzystając z dostępnych na rynku nowoczesnych
rozwiązań technologicznych, a także tworząc własne innowacyjne narzędzia. W przeprowadzonym
w tym roku badaniu komunikacji wewnętrznej pracownicy i współpracownicy firmy zwrócili uwagę
na potrzebę otrzymywania powiadomień i najważniejszych informacji na telefon oraz udoskonalenia
systemu rezerwacji sal w Centrali. Już wkrótce zyskają taką możliwość dzięki wprowadzanej w tym
roku aplikacji mobilnej, która przejmie funkcjonalności dotychczasowej aplikacji, realizując przy
okazji postulat ograniczania liczby kanałów.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter