Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Fit Cake podsumowuje rok 2020: wzrost obrotów i 12 nowych lokali

Fit Cake franczyzowa sieć niecukierni wywodząca się z Białegostoku zwiększyła swoje obroty w 2020 roku o ponad 100 proc. Otworzyła też 12 nowych lokali. Jak podkreśla twórca sieci, takie wyniki zawdzięcza nietypowemu formatowi kawiarni i wzrostowi zainteresowania zdrową żywnością

– Przypuszczam, że tę dobrą passę możemy przypisać dwóm kwestiom: ogólnemu wzrostowi zainteresowania zdrową żywnością i nietypowemu formatowi naszych kawiarni. Od momentu powstania w równym stopniu stawialiśmy na sprzedaż na wynos i na konsumpcję na sali, aranżację wnętrz itd. W tym trudnym roku przynosiło to nieoczekiwane i nadspodziewane efekty. Nasi franczyzobiorcy odnotowali około 7-10 procentowy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Głównie dzięki delivery oraz aplikacji do zamówień online – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.

Rekordy sprzedaży Fit Cake mimo pandemii

Przez cały rok, mimo trwających lockdownów w Fit Cake odnotowano rekord w sprzedaży.  Sieć działających na terenie Polski Fit Cake’ów wydawała w świątecznym okresie ponad tysiąc ciast.

R E K L A M A

– Nie wliczam do tego ogromnych ilości batonów i deserów w słoiczkach (a wielkim powodzeniem cieszyła się np. keto-kutia) i innych naszych tegorocznych sprzedażowych hitów – w tym produktów dla cukrzyków, osób z alergiami i odchudzających się. Obserwujemy, że wielu ludzi w tym roku bardziej niż wcześniej zaczęło wiązać kwestie codziennego odżywiania ze stanem swojego zdrowia i odpornością. Na pewno w 2020 roku wybierali słodycze bardziej świadomie, wiedząc jak szkodliwy jest cukier w diecie – dodaje Ewelina Choińska, twórczyni fitcake’owych deserów i współwłaścicielka sieci.

Plany rozwoju Fit Cake w 2021

Fit Cake to wywodząca się z Białegostoku sieć niecukierni, która postawiła na zdrowe słodycze. Reklamuje się sloganem “No sugar. No problem”. Ich torty, lody i inne desery nie mają dodatku cukru. Tworzone są w oparciu o zbilansowane makroskładniki (tłuszcze, białka i węglowodany). Produkuje się je wyłącznie z naturalnych składników. Dla części społeczeństwa, zmagającej się z różnymi dolegliwościami, to jedyne dostępne łakocie. Dla innych to inwestycja we własne zdrowie i profilaktyka. Do marki klientów przyciągnęła także wprowadzona w pierwszej połowie ubiegłego roku aplikacja do zamówień online. Od maja do tej pory pobrało ją blisko 5 tys. klientów. Dlatego firma ma na przyszły rok kolejne plany rozwoju.

– Znowu chcemy zwiększyć o 100 proc. liczbę naszych lokali i sensownie rozmieścić je na mapie Polski, tak by wszyscy potrzebujący mieli do nich łatwy dostęp. W sumie w styczniu przyszłego roku w naszym kraju działać będzie około 50 Fit Cake’ów – zapowiada Rafał Kościuk.