Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Teresa Jonas, inwestor: Galeria Wiślanka to silna i rozpoznawalna marka na lokalnym rynku

Jako lokalna spółka prowadząca także od lat sieć Drogerie Polskie, będziemy przede wszystkim chcieli wspierać działalność naszych najemców i zachęcać klientów do zakupów oraz regularnych odwiedzin. Dlatego też pracujemy nad przygotowaniem m.in. nowej akcji prosprzedażowej, w ramach której nasi goście będą nagradzani za zakupy. Obecnie pracujemy też nad uruchomieniem atrakcyjnego programu lojalnościowego– mówi w rozmowie z SCF News/retailnet.pl Teresa Jonas, inwestor, prezes zarządu Wiślanka S.A.

retailnet.pl: Galeria Wiślanka została otwarta w trudnym momencie dla całego rynku. Jak zbudować silną markę centrum handlowego w takim czasie?

Teresa Jonas: Galeria Wiślanka jest pierwszym nowoczesnym obiektem handlowo-rozrywkowym w Żorach. Mieszkańcy miasta oraz okolicznych miejscowości czekali od dawna na galerię, która zapewni kompleksową ofertę ich ulubionych marek dotychczas niedostępnych w Żorach. Ponadto wszystkie salony otwarte są według najnowszych i najnowocześniejszych konceptów, co wyraźnie wpływa na pozytywne doświadczenia zakupowe. Galeria Wiślanka wystartowała więc jako silna, rozpoznawalna marka na lokalnym rynku, a sami najemcy mają duży komfort prowadzenia działalności w związku z brakiem bezpośredniej konkurencji. Galeria jest pozytywnie oceniana przez klientów nie tylko w aspekcie miejsca wygodnych, rodzinnych zakupów. Obiekt pełni też funkcję rozrywkową z pierwszym w Żorach wielosalowym kinem Helios oraz dużą salą zabaw dla dzieci Jupiter. Wiślanka w momencie zniesienia obostrzeń stanie się także popularnym miejscem spotkań w gronie rodziny i znajomych dzięki strefie food court z lubianymi i zupełnie nowymi w mieście lokalami gastronomicznymi, jak np. Pizza Hut. Zamierzamy w przyszłości zaskakiwać i bawić klientów nietuzinkowymi eventami, a już teraz opracowujemy koncepcję nowej galerii sztuki na poziomie +1 prowadzonej przez Joannę Jonas, autorkę projektu muralu na elewacji oraz identyfikacji wizualnej. Wiemy, że współczesny klient nie lubi stagnacji i przewidywalności, dlatego będziemy starać się robić wszystko, by zainteresowanie galerią wciąż rosło.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Pandemia wyraźnie wpłynęła na zachowania konsumentów. Jak w tym czasie prowadzić skuteczne działania marketingowe, szczególnie w przypadku nowego centrum handlowego?

TJ: W chwili inauguracji centrum mieliśmy to szczęście, że udało nam się zorganizować wiele atrakcji rozrywkowych. Ostatnie sekundy do otwarcia odliczył popularny prezenter telewizyjny Krzysztof Ibisz. Footfall w pierwszych dniach przerósł nasze oczekiwania. Niewątpliwie wpływ na to miał efekt nowości, ale także trwająca kilka dni akcja prosprzedażowa, w czasie której nagradzaliśmy klientów za zakupy. W grudniu także prowadziliśmy liczne działania marketingowe, które miały na celu nie tylko wpłynąć na odwiedzalność, ale także zapewnić naszym gościom wyjątkową atmosferę bożonarodzeniową. Klienci mogli więc podziwiać zupełnie nowe dekoracje świąteczne,  usłyszeć popularne kolędy grane na żywo przez kwartet smyczkowy oraz wykonywane przez lokalny chór. Każdy z tych występów miał charakter kameralny, aby uniknąć tworzenia się tłumów pod sceną. Bezpieczeństwo naszych klientów w dobie pandemii jest naszym nadrzędnym priorytetem. Bardzo istotne jest dla nas budowanie lojalności klientów. Z każdym działaniem podkreślamy naszą lokalność i staramy się wspierać mieszkańców Żor wieloma akcjami o charakterze społecznym.

Działania CSR są w obecnym momencie bardzo istotne. W jaki sposób Państwo wspierają lokalną społeczność czy potrzebujących?

TJ:  Od samego początku opieramy nasze działania na dialogu społecznym, propagowaniu dobrych praktyk i odpowiedzialności. Nie mamy na celu realizowania wyłącznie jednorazowych akcji, ale zależy nam na stworzeniu spójnego programu wspierania różnych lokalnych grup społecznych. W ramach akcji pomocowej „Świąteczna Paczka” wspólnie z naszymi najemcami oraz Urzędem Miasta Żory przygotowaliśmy podarki dla osób potrzebujących, wskazanych przez Centrum Integracji Społecznej, które działa w Żorskim Centrum Organizacji Pozarządowych. Także w grudniu w Galerii Wiślanka odbyła się charytatywna zbiórka na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych Hospicjum im. Jana Pawła II w Żorach. W Mikołajki miała miejsce zbiórka pieniędzy na rzecz Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom w Żorach. W ostatnim czasie nawiązaliśmy także współpracę z lokalnym sztabem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przekazaliśmy wartościowe podarki na licytację, aby uzyskać jak największą kwotę dla WOŚP. Ponadto wolontariusze będą prowadzić zbiórkę na terenie galerii, a w chwili zmęczenia będą mogli odpocząć w przygotowanym przez nas pomieszczeniu oraz ogrzać się ciepłymi napojami. W najbliższym czasie planujemy też nową akcję wsparcia osób starszych oraz rozdawać maseczki wielorazowe klientom robiącym zakupy w godzinach dla seniorów.

Galeria Wiślanka działa aktywnie marketingowo nie tylko w przestrzeni samego centrum, ale także w mediach społecznościowych. Na czym polegają te działania?

TJ:  Kanały social media dają możliwość stałej interakcji z klientami galerii. Nie traktujemy ich jednak w sposób tradycyjny polegający najczęściej wyłącznie na publikowaniu informacji o ofertach cenowych. Istotne są dla nas stały dialog z obserwatorami oraz dostarczanie wartościowych treści. Prowadzimy też wiele działań, które łączą zarówno świat online z offline. Przykładem takiego rozwiązania jest instalacja na terenie Galerii Insta Pointu w formie świecących skrzydeł, na tle których klienci mogą zrobić sobie zdjęcie. Użytkownicy Instagrama bardzo chętnie fotografują się przy nich i oznaczają nasz obiekt, co wpływa na zwiększanie zasięgów. Zdecydowanie największe zaangażowanie widzimy jednak na Facebooku. Mimo, że otwarcie odbyło się 22 października to już w listopadzie Galeria Wiślanka zajęła wysokie, 12. miejsce w rankingu Sotrender obejmującym krajowe centra handlowe pod względem najbardziej aktywnych użytkowników na stronie. Tym samym wyprzedziła wiele galerii działających w znacznie większych miastach. W ostatnim czasie zorganizowaliśmy też za pośrednictwem social mediów m.in. konkurs na maskotkę centrum handlowego, która powita klientów już w lutym oraz cieszący się ogromną popularnością konkurs dla lokalnej społeczności „Zostań twarzą Galerii Wiślanka”. Internauci mogą też śledzić nowości i aktualności na nowej, intuicyjnej stronie internetowej obiektu.

Jakie działania planowane są po odmrożeniu handlu w centrach handlowych?

TJ:  Jako lokalna spółka prowadząca także od lat sieć Drogerie Polskie, będziemy przede wszystkim chcieli wspierać działalność naszych najemców i zachęcać klientów do zakupów oraz regularnych odwiedzin. Dlatego też pracujemy nad przygotowaniem m.in. nowej akcji prosprzedażowej, w ramach której nasi goście będą nagradzani za zakupy. Obecnie pracujemy też nad uruchomieniem atrakcyjnego programu lojalnościowego.

Rozmawiał Wojciech Wojnowski