Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD, część II] Ewa Kolondra, Aleja Bielany i Monika Sajkowska, FDDS: chcemy grać aktywną rolę w życiu lokalnych społeczności

W planach Alei Bielany na rok 2021 chcemy skupić się na aktywnościach integrujących, zmierzających do budowania odpowiedzialnych postaw ekologicznych, a także – nakierowanych na zapewnienie wyjątkowych  doświadczeń zarówno dla młodszych, jak i starszych klientów – mówią w dalszej części rozmowy z redakcją retailnet.pl / SCF News Ewa Kolondra, dyrektorka centrum handlowego Aleja Bielany oraz Monika Sajkowska, prezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Pierwszą część wywiadu można przeczytać TUTAJ.

Jakie działania Alei Bielany są przewidziane na bieżący rok? 

EK: Niezmiennie chcemy grać aktywną rolę w życiu lokalnych społeczności i sprawiać, aby żyło im się lepiej. Pragniemy być miejscem spotkań, inspiracji, nieustannie zaskakiwać naszych odwiedzających.  Chcemy być sąsiedzkim partnerem w działaniach i inicjatywach lokalnych, szczególnie jeśli chodzi o dostęp do zdrowego i zrównoważonego życia czy wdrażanie idei równości i solidarności.

R E K L A M A

Założenia te dotyczą zarówno czasu epidemii, jak i rzeczywistości postpandemicznej. Dlatego nasze działania chcemy kierować zarówno do rodzin z dziećmi, angażując je w kreatywne, a zarazem edukacyjne i unikatowe aktywności; imigrantów, opierając się o wartości takie jak równość i szacunek oraz całej lokalnej społeczności – wszystkich bliższych i dalszych sąsiadów – proponując im niepowtarzalne doświadczenia, pozostając miejscem spotkań do którego chce się wracać, zarówno fizycznie, jak i w przestrzeni online.

Oczywiście wszystkie nasze działania są przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi normami sanitarnymi i będą dostosowane do aktualnie panującej sytuacji epidemicznej.

Jaka pomoc, ze strony takich organizacji jak np. Aleja Bielany byłaby Pani zdaniem najbardziej potrzebna w przyszłości?

MS: Kryzys psychiatrii dziecięcej i brak systemu psychologicznego wspierania dzieci i młodych ludzi w Polsce, nie jest problemem, który uda się rozwiązać szybko. W takiej sytuacji wsparcie organizacji, które pomagają dzieciom w kryzysach psychicznym jest kluczowe. Można bez przesady powiedzieć, że jest to sprawa życia i śmierci. Takie organizacje podobnie, tak jak nasza Fundacja nie mogą liczyć na wystarczające środki publiczne, by prowadzić i rozwijać swoje działania. Potrzebna jest pomoc finansowa, aby organizacje mogły zatrudniać specjalistów – psychologów i psychiatrów.

Nasza Fundacja dramatycznie potrzebuje wsparcia działań Telefonu Zaufania dla Dzieci Młodzieży 116 111. Dzięki tym działaniom dzieci w Polsce, szczególnie te, które mają utrudniony dostęp do specjalistycznej pomocy bezpośredniej, bo nie mieszkają w dużych miastach, mogą skorzystać z profesjonalnego wsparcia konsultantek i konsultantów Telefonu. Jest to również unikalna oferta wsparcia dla dzieci, które nie mają gotowości ujawnienia swoich problemów rodzicom, czy innym dorosłym. 116 111 to linia, która pomaga im poszukać rozwiązań dramatycznych dla nich sytuacji.

ikea-aleja-bielany
Aleja Bielany

Jakie cele stawiacie jeszcze przed sobą w 2021 rok?

MS: W 2021 roku poszukujemy również partnerów i wsparcia w rozbudowie naszego Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie. Modernizujemy tę placówkę, by była bardziej przyjazna dzieciom i środowisku. Planujemy wybudowanie terapeutycznego pawilonu i ogrodu, w którym dzieci będą odzyskiwały równowagę po przeżytych traumach, a ich opiekunowie będą mogli się edukować, jak najlepiej wspierać dzieci i dobrze funkcjonować w trudnej roli rodzica skrzywdzonego dziecka. Wierzymy, że gdy pandemia się skończy będziemy czekali na dzieci z szerszą ofertą w nowej, przyjaznej przestrzeni.

EK: Profil naszych działań staramy się zawsze dostosowywać do obecnie panującej sytuacji. W planach Alei Bielany na rok 2021 chcemy skupić się na aktywnościach integrujących, zmierzających do budowania odpowiedzialnych postaw ekologicznych, a także – nakierowanych na zapewnienie wyjątkowych  doświadczeń zarówno dla młodszych, jak i starszych klientów.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski