AmRest stracił jedną czwartą przychodów

Jak wynika ze wstępnych danych przedstawionych przez AmRest, sprzedaż Grupy spadła w IV kwartale 2020 roku o 24,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.
Wstępna sprzedaż Grupy w czwartym kwartale 2020 roku wyniosła 397,5 mln EUR, co oznacza spadek o 24,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz spadek o 9,9 proc. w porównaniu z poziomem z trzeciego kwartału 2020. Wstępna sprzedaż za rok 2020 wyniosła 1,522,9 mln EUR i była 22,4 proc. niższa niż w roku 2019 – tak wynika z danych opublikowanych przez AmRest i cytowanych przez Biznes PAP.
– AmRest dobrze przygotował się do drugiej fali pandemii i ponownego pojawienia się ograniczeń. (…) Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90 proc. naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny – komentuje Mark Chandler, CEO AmRest.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w czwartym kwartale 2020 r. 78,8 proc. Dla porównania w trzecim kwartale 2020 roku wyniósł on 86,6 proc.