Gemini Park Tarnów skomercjalizowany w 100 proc.

Gemini Park Tarnów osiągnął 100-procentowy poziom komercjalizacji. W efekcie tego, wszystkie wakaty w tym największym centrum handlowym we wschodniej Małopolsce zostały obsadzone przez najemców.

– W 2021 rok wchodzimy z kompletnym tenant mixem, szczelnie wypełnionym najemcami z 10 segmentów. Tym samym dołączamy do wąskiego grona dużych centrów handlowych w Polsce, które dziś mogą poszczycić się takim wynikiem – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Jest to wynik o tyle istotny, że przychodzi po bardzo trudnym dla całej branży 2020 roku. – Wiele obiektów handlowych mierzy się obecnie z odpływem najemców, co wynika m.in. ze zmieniających się strategii rozwoju marek. W Gemini Park Tarnów obserwujemy wręcz odwrotny trend, co pokazuje, jak bardzo atrakcyjną biznesowo lokalizacją pozostaje nasz obiekt – mówi.

Relokacje najemców

Widać to zwłaszcza po ruchach najemców, jakie miały miejsce w ciągu ostatniego roku. To właśnie dzięki nim centrum handlowe jest w pełni skomercjalizowane. Tylko na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy aż 8 najemców relokowało swoje sklepy do nowej lokalizacji w galerii.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Na taki krok zdecydowały się aż 3 marki modowe – Triumph, Gatta i Kornecki, a także takie marki jak Canal+, Plus/Cyfrowy Polsat, Mobi News, Perfect Serwis czy Kantor Liberty. Nie zabrakło także marek, które zdecydowały się na poszerzenie najmu o dodatkowe metry. Działający tu od kilku lat Jysk powiększył swój sklep. Otwarcie lokalu nastąpiło tuż po wiosennym lockdownie.

– Najemcy, którzy są z nami od lat inwestują w rozwój swojej działalności w Gemini Park. Co ważne, mimo pandemii nie rezygnują ze swoich planów, wręcz przeciwnie, realizują je. Wpływ na to ma przede wszystkim dostrzegany przez nich potencjał naszego obiektu – mówi Zbigniew Nowak.

Ten potencjał to nie tylko fakt, że Gemini Park od lat pozostaje największym centrum handlowym w Tarnowie i we wschodniej Małopolsce. Liczy się także klient i rynek. Dziś aż 60 proc. robiących zakupy w galerii pochodzi spoza samego Tarnowa.

– Dzięki temu, że Gemini Park jest doskonale skomunikowany z całym regionem m.in. trasą A4, mamy możliwość  działania na bardzo szerokim catchmencie, obejmującym rynek liczący sobie ok. 1,28 mln klientów.  Nie bez znaczenia jest także najbliższe sąsiedztwo. Galeria położona jest w otoczeniu aż 6 osiedli, zamieszkałych przez ok. 45 tys. osób. To ogromny potencjał galerii, który doceniają marki lokujące tu swoje sklepy – wylicza.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Rosnący koszyk zakupowy

Ale nie tylko zasięg galerii zachęca do inwestowania, także już istniejący tenant mix, który przyciąga klienta. W tarnowskim Gemini Park znaleźć można dziś aż 130 sklepów, punktów usługowych oraz restauracji i kawiarni. Swoje lokale mają tu tak znane polskie i zagraniczne marki jak Castroama, C&A, Reserved, Cropp, House, Stradivarius, Orsay, Medicine, CCC, Deichmann, Wittchen, DUKA, home&you, Martes Sport, 4F, New Balance, Douglas, Rossmann, Empik czy Tesco.

– Otoczenie, w jakim lokuje się najemca Gemini Park, sprzyja rozwojowi, bo generuje footfall i obroty, także w trudnych czasach. W II połowie 2020 roku wartość średniego koszyka zakupowego klienta naszego obiektu wzrosła rok do roku aż o blisko 11,3  proc. To pokazuje, że pozostaliśmy destynacją zakupową nr 1, zarówno w okresie lockdownów, kiedy to dostępne było nawet 30 proc. naszej oferty, jak również w okresie poluzowań, kiedy to 100 proc. naszych najemców wznawiało działalność – mówi dyrektor galerii.

Z nadzieją Gemini Park Tarnów wchodzi także w obecny rok. Tym bardziej, że od stycznia działania leasingowe galerii wspiera Colliers. – Łączymy siły z bardzo doświadczoną i zasłużoną na rynku nieruchomości firmą doradczą. Przede wszystkim z myślą o dalszym umacnianiu naszej oferty oraz pozycji na lokalnym i regionalnym rynku. Colliers wspierać nas będzie m.in. w komercjalizacji obiektu po planowanej przebudowie, a także przy wprowadzaniu nowego konceptu handlowego Tesco – dodaje Zbigniew Nowak.