Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Neinver osiągnął porozumienia z 98 proc. najemców w całym europejskim portfolio

Spółka Neinver podpisała łącznie niemal 1500 umów najmu w 2020r., na co złożyły się negocjacje dotyczące czynszów, nowe najmy i przedłużenia dotychczasowych umów. Odnotowano duże zainteresowanie klientów za każdym razem, gdy restrykcje były łagodzone lub znoszone w 2020 r. Do outletów Factory w Polsce dołączyło kilkunastu nowych najemców. Neinver prowadzi obecnie rozmowy z markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku.

Neinver – inwestor, deweloper i zarządca działający na europejskim rynku outletów, osiągnął porozumienia z 98 proc. najemców w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce w czasie pierwszego lockdownu. Obecnie firma jest w trakcie nowych negocjacji dotyczących zamknięć w czwartym kwartale. Poziom najmu w outletach na koniec 2020 roku wyniósł 95 proc. i był podobny do poziomów lat ubiegłych, co dowodzi silnej pozycji przyjętego modelu biznesowego i stabilnej kondycji najemców.

Neinver w 2020 podpisał łącznie około 1500 umów najmu

W 2020 roku, spółka podpisała łącznie około 1500 umów najmu, na co złożyło się 1200 negocjacji dotyczących czynszów, a także 210 kontraktów – nowych oraz stanowiących przedłużenie istniejących umów, mimo wprowadzania kolejnych lockdownów i obostrzeń.

Oferta handlowa została rozszerzona o tak znane marki, jak: Hugo Boss, Lacoste, Puma, Intrend, Karl Lagerfeld, Swarowski, czy Roberto Cavalli. Część z nich debiutowała w portfolio Neinver. Spółka pozyskała również ważne nowe marki, jak: Max & Moi, Lafuma, Elisabeth Biscarat, Kids Around, Not Shy, Sinsey, Anne & Max oraz Burger Federation. Ponadto, marki Pinko, The Kooples, Marc ‘O Polo, Salomon, O’Neill, Kappa, czy New Balance – z trzema nowymi umowami w Hiszpanii – pozyskały dodatkową przestrzeń, rozwijając działalność w ramach całego portfolio Neinver.

Obszar najmu w 2020 roku zdominowało listopadowe otwarcie Amsterdam The Style Outlets, pierwszego centrum Neinver w Holandii, zrealizowanego we współpracy z Nuveen Real Estate. Centrum uzyskało 75 proc. poziom najmu, przy czym kilku nowych partnerów pozostało w zamknięciu w okresie lockdownu.

– Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowało model biznesowy Neinver, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne rozwiązania dotyczące zwolnienia z czynszu – mówi Carlos González, Dyrektor Zarządzający Neinver. Poza samymi negocjacjami z najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimo bieżącej sytuacji. Fakt nagromadzenia przez firmy nadmiernych zapasów towarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych
lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszych lokalizacjach i silnych aktywach.

Nowe marki w outletach Factory w Polsce

W outletach Factory w Polsce do portfolio najemców dołączyło kilkanaście nowych marek, które uatrakcyjniły ofertę centrów zarządzanych przez Neinver. Wśród nich można wymienić: Marc O’Polo i Pinko w segmencie premium, a także popularne marki odzieżowe Levis i Mustang, Yes z szeroką ofertą biżuterii, czy multibrandowy salon sportowy Intersport. W lutym w krakowskim parku handlowym Futura otwarty został sklep Sinsay.

– Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach Factory. Mimo trudnego czasu pandemii, obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem w centrach outletowych Neinver ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży Factory oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market – mówi Agnieszka Baczyńska, International Leasing Director Neinver.

W trakcie pandemii kontynuowano wysiłki na rzecz zapewnienia jak najlepszej jakości całego portfolio, wyższych standardów wynajmowanych przestrzeni i kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Ich zwieńczeniem było zakończenie przebudowy Getafe The Style Outlets w Madrycie i odświeżenie portfolio tego centrum, dzięki 30 nowym markom. Innym przykładem tego procesu była przebudowa o 360º hiszpańskiego parku handlowego Megapark Barakaldo w Kraju Basków, którego właścicielem jest Grupo Lar. W obiekcie zrealizowano koncepcję technologicznego centrum relaksu i freestyle’u, a także innowacyjnej przestrzeni rzeczywistości wirtualnej.

Ponadto, w 2020 r. sfinalizowano przebudowę Vicolungo The Style Outlets. Poza samym odświeżeniem centrum, w jego przestrzeniach wzbogacono ofertę relaksu. Powstał plac zabaw, w którym pod okiem zawodowych opiekunów przebywać mogą dzieci do lat 6. Kolejnym miejscem jest wyjątkowy “Kinder Joy of Moving Park” o powierzchni 1700 m² – miejsce rekreacji i rozwoju umiejętności ruchowych dzieci. To jedyny tego rodzaju plac zabaw we Włoszech.

Trendy sprzedaży u najemców w portfolio Spółki

Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów Neinver zanotował silny start w 2020 rok, osiągając wzrost na poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach przed pandemią. Jednak w pozostałej części roku, działalność handlowa centrów podlegała obostrzeniom i przerwom w działalności, co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, poziom sprzedaży w całym portfolio Neinver był niższy o 25 proc. i 30 proc., w zależności od regionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności.

Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet. W ciągu tych miesięcy poziom sprzedaży najemców w portfolio Neinver utrzymywał się w części obiektów na tych samych poziomach, co w 2019 r., odnotowując poprawę za każdym razem, gdy wznawiano działalność handlową. Niektóre centra poprawiły nawet wyniki z 2019 r., wykazując wzrost sprzedaży na poziomie od 15 proc. do 20 proc. Kolejne obostrzenia w trakcie świątecznego sezonu zakupowego w listopadzie i grudniu, gdy wiele centrów spółki było całkowicie lub częściowo zamkniętych, spowodowały znaczny spadek poziomu sprzedaży i liczby klientów.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników