Mimo wyzwań, z jakimi mierzy się rynek retail, Gemini Park Bielsko-Biała rozwija swoją ofertę. W centrum handlowym zadebiutował właśnie nowy najemca segmentu „fashion”.
Gemini Park Bielsko-Biała umacnia swoją ofertę modową, a zwłaszcza jej część skierowaną do kobiet. Do grona najemców centrum handlowego dołączyła właśnie polska marka odzieżowa Femestage. Brand zajął lokal o powierzchni prawie 250 m kw.
– Koronakryzys nie zniechęca marek do inwestowania w najem w Gemini Park. Centrum handlowe wciąż postrzegane jest przez rynek i partnerów biznesowych jako atrakcyjna biznesowo lokalizacja w tej części Polski. Ten potencjał dostrzegła także marka Femestage. Jest to pierwsze otwarcie w 2021 roku – mówi Joanna Zemczak, senior leasing manager Gemini Holding.
Segment modowy
Marka ta wzmocni intensywnie rozwijany w ostatnich latach segment modowy bielskiej galerii. Już dziś można w nim znaleźć aż 39 sklepów z ofertą m.in. odzieżową i obuwniczą. Wśród marek, które ulokowały tu swoje salony, można znaleźć m.in. H&M, C&A, New Yorker, Reserved, Cropp, House, Sinsay, CCC, Deichmann, Diverse, Greenpoint, Big Star, Mohito, Monnari, Solar czy Tatuum. Moda wypełnia już prawie 40 proc. tenant mixu bielskiej galerii.
PARTNER PORTALU
– Femestage to dynamicznie rozwijająca się marka, która posiada salony w najlepszych centrach handlowych w całej Polsce. Teraz do tej listy dołącza także Gemini Park, obiekt znany ze swojej rodzinnej, ale także modowej oferty, jednej z najszerszych na Podbeskidziu. Jestem przekonana, że centrum handlowe o tak mocnej pozycji na lokalnym rynku będzie dobrym „domem” dla brandu, zapewniając mu dostęp do bardzo szerokiego grona klientów w różnym wieku – dodaje Joanna Zemczak.
Gemini Park atrakcyjne dla najemców
Jak podkreślają przedstawiciele w dobie pandemii Gemini Park nie straciło na swojej atrakcyjności leasingowej, skutecznie opierając się skutkom koronakryzusu, jakie dotknęły rynek. Co więcej, centrum handlowe w 2020 roku pozostało popularną destynacją zakupową zarówno w okresie luzowania obostrzeń, jak i kolejnych lockdownów.
– Gemini Park zachowało swoją mocną pozycję na Podbeskidziu. Miniony rok zakończyliśmy ze średnim fooftallem na poziomie 73 proc. w stosunku do 2019 roku. Był to wynik znacznie lepszy niż obserwowany w 2020 roku na rynku w dużych centrach handlowych i w woj. śląskim. Taki wynik osiągnięto mimo zamknięcia segmentu rozrywki (kina, fitness clubu) na blisko pół roku – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
I faktycznie, ubiegły rok Gemini Park zakończył 9 pp ponad średnim footfallem, jaki zanotowano w dużych obiektach handlowych w Polsce i 6 pp ponad wskaźnikami w województwie śląskim, wynika z porównania danych Gemini Park ze wskaźnikami Top Key i ReIndex. Miało to znaczący wpływ na konwersję. – W 2020 roku obroty Gemini Park kształtowały się na wysokim poziomie 85 proc. rok do roku i podobnie jak footfall były aż o 13 pp wyższe niż obserwowane na rynku. Urósł także średni koszyk zakupowy klientów. Tu rok do roku zanotowaliśmy wzrost o 8 proc. – mówi.
Wpływ na wyniki miało kilka czynników. Po pierwsze, Gemini Park to silna regionalna marka, mająca ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku. Nie bez znaczenia pozostaje także szeroka i rodzinna oferta, mocno oparta na modzie. Obiekt jest obecnie w 95 proc. skomercjalizowany, a jego tenant mix jest zróżnicowany, zamykając się w 13 segmentach. Kluczowa jest także lokalizacja. Doskonałe skomunikowanie z całym Podbeskidziem sprawia, że catchment obiektu obejmuje dziś rynek liczący ponad 680 tys. potencjalnych klientów. Tylko w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu można znaleźć aż 3 duże osiedla, zamieszkałe przez blisko 40 tys. osób.