PARTNERZY PORTALU

PRCH: odwiedzalność centrów handlowych w ostatnim tygodniu marca spadła o 52 proc.

centrum-handlowe-shutterstock-3

PRCH przedstawiła tygodniowy raport z odwiedzalności centrów handlowych w dniach 22-28 marca. Z raportu wynika, że średnia odwiedzalność w pierwszym tygodniu od ogłoszenia ogólnopolskiego lockdownu była o 52 proc. niższa od wartości odnotowanych w odpowiednio porównywanych dniach 2019 r.

Od 20 marca obowiązują ogólnopolskie obostrzenia w funkcjonowaniu centrów handlowych. W tygodniu od 22 do 28 marca mogły działać m.in. sklepy spożywcze, drogerie, apteki, kioski, sklepy wnętrzarskie i meblarskie, banki, poczty, pralnie i gastronomia – w opcji „w dostawie” i „na wynos”.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Polską Radę Centrów Handlowych średni tygodniowy footfall w trzecim tygodniu marca wyniósł 48 proc. w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 roku, kiedy nie funkcjonowały obostrzenia.

Ograniczenia dla branży retail

Od soboty 27 marca 2021 r. zaczęły obowiązywać dodatkowe ograniczenia. Zamknięto funkcjonujące w centrach handlowych sklepy meblowe, wnętrzarskie i budowlane. Zmieniły się także limity osób obowiązujące w placówkach handlowych, w obiektach o powierzchni do 100 mkw. na 15 mkw. może przebywać jedna osoba, w sklepach o metrażu powyżej 100 mkw. może przebywać jedna osoba na 20 mkw.

Piątek był ostatnim dniem działania zakładów fryzjerskich, kosmetycznych i salonów tatuaży. Podobnie jak w poprzednim tygodniu na skutek obwieszczenia kolejnych obostrzeń nastąpił wzrost liczby odwiedzających w centrach handlowych. Najwięcej klientów odwiedziło sklepy w piątek 26 marca, a wskaźniki utrzymywały się na poziomie o 44 proc. niższym, w stosunku do analogicznego dnia sprzed pandemii.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Firmy

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. PRCH…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top