Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Applink wdraża nową sieć nośników digitalowych firmy iPoster

Mimo pandemii sieć iPoster utrzymuje wysokie tempo rozwoju i stawia totemy digitalowe w kolejnych galeriach handlowych. Obecnie sieć liczy 142 nośniki typu „digital indoor” (łącznie 265 ekranów) w 37 galeriach na terenie 30 miast w Polsce.

Nośniki Digital Signage od lat wypierają tradycyjne formy przekazu. Najlepszym tego przykładem są pasaże galerii handlowych i witryny sklepów. W pasażach obserwujemy coraz więcej totemów reklamowych, ekranów naściennych LCD i kiosków multimedialnych. W witrynach sklepów coraz więcej pojawia się także wielkoformatowych ekranów LED, nie mówiąc o wnętrzach, gdzie tego rodzaju nośniki najczęściej umieszcza się za kasą czy między regałami. Jak informują przedstawiciele firmy Applink, przewaga nośników cyfrowych jest oczywista i coraz więcej sieci reklamowych, sklepów detalicznych czy galerii handlowych wybiera rozwiązania Digital Signage.

Potencjał sieci nośników DOOH

iPoster od blisko trzech lat konsekwentnie rozwija sieć digitalowych totemów informacyjno-reklamowych w galeriach handlowych. Obecnie sieć liczy 142 nośniki typu „digital indoor” (łącznie 265 ekranów) w 37 galeriach na terenie 30 miast w Polsce. Łączna szacunkowa liczba odbiorców przekazu sięga 180 mln osób rocznie (dane za 2019 rok). W dobie pandemii, gdy budżety właścicieli centrów handlowych są ograniczone, oferta firmy iPoster może okazać się jeszcze bardziej atrakcyjna. Firma współpracuje z galeriami i centrami handlowymi w taki sposób, że zagospodarowuje miejsca w pasażach pod instalacje estetycznych, dwustronnych totemów z ekranami 65’’, a następnie odpowiada za ich utrzymanie i wyświetlany kontent. Jak dotąd współpracę z siecią iPoster wybrały galerie i centra handlowe z portfolio takich m.in. spółek jak: EPP, Nhood (Ceetrus), Nepi Rockcastle, INGKA Centres czy Klepierre.

applink-realziacja
Realizacja Applink

Lokalizacja nośnika i odpowiedni przekaz

Kluczem do zdobycia uwagi odbiorcy jest dobra lokalizacja nośnika i odpowiedni przekaz. Lokalizacje w konkretnych galeriach handlowych iPoster wybiera bardzo starannie, biorąc pod uwagę natężenie ruchu i zwyczaje osób odwiedzających centrum. Równie ważny jest atrakcyjny content. W tym zakresie iPoster stawia na łączenie treści informacyjnych i reklamowych. Nośniki emitują nie tylko komercyjne spoty, ale również praktyczne informacje dotyczące np. wydarzeń na świecie, lokalnych newsów czy prognozy pogody. iPoster współpracuje z AMS i kanałem kontentowym Cityinfo. AMS – lider reklamy zewnętrznej w Polsce – dysponuje ogólnopolską siecią sprzedaży i dba o najwyższej jakości kontent. Serwis Cityinfo uzupełnia treści reklamowe, prezentując wyróżniający się kontent – dominują w nim treści lokalne i rozrywka podane w lekkiej i zwracającej uwagę formie. Uczy poprzez zabawę i zachęca do interakcji. Taki model współpracy pozwala tworzyć zbalansowany przekaz na wysokim poziomie, który przekłada się na wymierne wartości dla właścicieli galerii handlowych, najemców i reklamodawców.

Niezawodność działania

Nośniki Digital Signage albo działają niezawodnie, albo tracą swoje uzasadnienie. Awarie czy przerwy w emitowaniu treści na tzw. digitalach radykalnie podważają zaufanie reklamodawców i galerii handlowych do właścicieli sieci tego rodzaju nośników. Właśnie dlatego niezawodność działania to sprawa podstawowa. Partnerem iPoster w zakresie dostawy odpowiedniej technologii oraz oprogramowania do zarządzania nośnikami jest firma Applink. To sprawdzony partner takich m.in. sieci jak Clear Channel, Ströer, AMS, Warexpo czy Synergic. Obecnie Applink odpowiada za support techniczny blisko 6500 ekranów w 50 miastach, posiada własne oprogramowanie „Media Manager” do monitorowania i zarządzania końcowymi urządzeniami cyfrowymi.

Wiele podzespołów niezbędnych do funkcjonowania nośników Digital Signage, takich m. in. jak telesterowniki, czujniki środowiskowe czy beacony, Applink projektuje i wdraża we własnym zakresie. iPoster wybrał zatem firmę Applink jako partnera technologicznego w sposób nieprzypadkowy.

– Digital Signage to produkt marketingowy, jednak rozwiązania technologiczne oraz skuteczne działanie są niezbędne do osiągniecia sukcesu. Doświadczenie w zakresie wdrażania nośników digitalowych, serwis, a także ogromne możliwości platformy Media Manager przekonały nas do długoterminowej współpracy. Obecnie skutecznie rozwijamy sieć nowych nośników, by wkrótce przekroczyć liczbę 200 lokalizacji w Polsce – mówi Tomasz Glegolski, Dyrektor ds. Rozwoju sieci iPoster.

Applink to lider instalacji Digital Signage w Polsce. W portfolio firmy znajduje się kilkaset różnych realizacji – od wielkoformatowych ekranów LED, poprzez ściany LCD, aż po multimedialne kioski reklamowe i nawigacyjne. Applink dostarcza również innowacyjne rozwiązania typu Dynamic Backlight i Dynamic Scroll dla firm z branży reklamy zewnętrznej. Klientami firmy są m.in. AMS, Clear Channel, Ströer, Synergic, Unibail-Rodamco-Westfield, ECE Projektmanagement Polska. Najnowszym produktem firmy są innowacyjne strefy zabaw dla dzieci o nazwie ZooZone. W ramach odpowiedzi na kryzys związany z pandemią Covid-19 firma rozpoczęła produkcję stacji do dezynfekcji rąk o nazwie Point of care (POC).

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników