Stacje do dezynfekcji rąk od Applink wspierają bezpieczeństwo klientów sieci Netto

Pandemia koronawirusa rzuciła wyzwanie sieciom handlowym oferującym artykuły spożywcze pierwszej potrzeby. Sklepy z tej branży nie zostały zamknięte, niemniej ich działalność została poddana szczególnym restrykcjom sanitarnym. Ograniczenia ilości klientów, konieczność częstej dezynfekcji wózków i taśm przy kasach – to wszystko stało się codziennością branży. Powszechnym rozwiązaniem stały się także stacje do dezynfekcji rąk rozstawiane przy każdym wejściem do sklepu.

W dobie pandemii bezpieczeństwo robienia zakupów stało się sprawą priorytetową. Sieci handlowe podjęły duży wysiłek, by dopasować się do nowych restrykcji sanitarnych i zapewnić klientom odpowiednią ochronę zdrowia. Większość sieci nie tylko spełniło podstawowe wymagania stawiane przez instytucje rządowe, lecz także – aby zapewnić jak najlepszą ochronę klientów – podjęło szereg dodatkowych działań. W sklepach pojawiły się jednostronne ciągi komunikacyjne, odpowiednie oznakowanie informujące o zachowaniu dystansu i bramki limitujące ilość osób wewnątrz obiektu. Regularna dezynfekcja uchwytów, wózków sklepowych i taśm przy kasach także stała się obowiązkiem personelu. Te wszystkie działania prewencyjne w połączeniu z odpowiedzialnością klientów sprawiły, że w sklepach z artykułami pierwszej potrzeby czuliśmy się bezpiecznie.

Bezpieczne zakupy w Netto

Stacje do dezynfekcji rąk, które pojawiły się przy wejściach do sklepów krótko po wybuchu pandemii, również stały się ważnym elementem ochrony w takich miejscach jak sklepy i galerie handlowe. Początkowo, z powodu braku profesjonalnych rozwiązań tego typu na rynku, sklepy sięgały po produkty najprostsze, takie jak np. stalowe słupki z plastikowymi dozownikami na płyn do dezynfekcji. Z biegiem czasu i wraz z przedłużaniem się stanu pandemii szybko okazywało się jednak, że tego rodzaju produkty nie są efektywne. Małe zbiorniki z płynem wymagały częstego uzupełniania, a system dozujący płyn nie zawsze działał sprawnie i szybko. Po kilku miesiącach te prowizoryczne urządzenia okazały mało przydatne, a sieci i galerie handlowe zaczęły szukać zaawansowanych urządzeń do dezynfekcji rąk.

Firma Applink z Warszawy, która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań Digital Signage dla takich m. in. podmiotów jak AMS, Ströer, Clear Channel, Ceetrus, Nepi Rockastle czy White Star, szybko odpowiedziała na nową potrzebę rynku.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Gdy tylko wybuchła pandemia zaczęliśmy prace nad autorską linią stacji do dezynfekcji rąk. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy, dzięki zaangażowaniu projektantów i techników, ruszyliśmy z produkcją pięciu modeli stacji o nazwie Point of care. Znając prowizoryczne rozwiązania, które zdominowały rynek, postawiliśmy na trwałość i niezawodność naszych urządzeń. Po kilku pierwszych wdrożeniach zdobyliśmy rozpoznawalność jako producent stacji do dezynfekcji rąk – mówi Dominik Rogóż, dyrektor marketingu w Applink Sp. z o.o.

Stacje do dezynfekcji oferowane przez Applink cieszą się dużym zainteresowaniem tych sieci i galerii handlowych, które wiedzą, że nawyk dezynfekcji rąk pozostanie z nami znaczenie dłużej niż same restrykcje sanitarne czy ograniczenia w działaniu pewnych obszarów gospodarki. Pandemia wzmocni naszą wrażliwość na punkcie ochrony zdrowia, a w ślad za tym w miejscach o dużym natężeniu ruchu osobowego w sposób naturalny będziemy szukać punktów do dezynfekcji rąk. Wybór trwałych stacji do dezynfekcji rąk to zatem uzasadniona inwestycja, która będzie procentować przez najbliższe lata. W minionym roku Applink dostarczył łącznie ponad 150 sztuk różnych modeli stacji do obiektów handlowych w Polsce i zagranicą. Realizacją szczególnie prestiżową stała się dostawa kilkunastu urządzeń POC#1 wyposażonych w bezprzewodowe zasilanie do Centrum Kongresowego ICE Kraków. Obecnie firma realizuje duże zamówienie dla sieci handlowej Netto, która instaluje stacje Point of care w nowych sklepach realizowanych wg. konceptu Netto 3.0.

Stacje do dezynfekcji w sieci Netto Polska

Netto to sieć handlowa, która działa na polskim rynku od ponad 25 lat i jest jednym z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Sieć liczy obecnie 380 sklepów w Polsce, posiada trzy magazyny dystrybucyjne i zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Strategia działania Netto zakłada bycie blisko swoich klientów, dlatego sklepy lokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Pandemia wymusiła istotne zmiany w funkcjonowaniu naszych sklepów. Przede wszystkim dopasowaliśmy nasze placówki do wymogów sanitarnych stawianych przez instytucje rządowe. Zarówno zarząd sieci, jak i personel w poszczególnych placówkach podjął duży wysiłek, by zminimalizować ryzyko związane z koronawirusem w naszej sieci. Wybór odpowiednich stacji do dezynfekcji rąk był dla nas bardzo ważny. Urządzenia oferowane przez Applink przekonały nas nowoczesnym wyglądem, niezawodnym systemem aplikującym płyn w aerozolu i trwałością wykonania” – mówi Mariola Skolimowska, PR and Communications Manager w Netto Polska.

Spośród pięciu wariantów stacji Point of care zarząd sieci Netto wybrało do swoich placówek handlowych model o nazwie POC#2. Jest to wolnostojące urządzenie do dezynfekcji rąk, które zostało wyposażone w grawitacyjny system aplikowania płynu. Wystarczy, by użytkownik zbliżył ręce do wnęki, a stacja automatycznie zaaplikuje płyn w postaci mgiełki. Urządzenie działa bardzo sprawnie, a przerwy między podaniem kolejnych dawek są minimalne – to ważne, by przy wejściu do sklepu nie tworzyła się kolejka.

Znaczenie ma również wielkość zbiornika, który mieści ok. 1.5 litra płynu, a dzięki temu wystarcza na ok. 1500 aplikacji. Poziom płynu widoczny jest z tyłu stacji, a dostęp do zbiornika możliwy jest poprzez zamykany na klucz otwór rewizyjny. To duże ułatwienie dla obsługi, która nie musi otwierać stacji, by sprawdzić poziom płynu do dezynfekcji. Zewnętrzna obudowa urządzeń została wykonana ze stali, dzięki czemu stacje są stabilne, wytrzymałe i odporne na zniszczenia. Produkty dostarczane do sieci Netto zostały dodatkowo oznakowanie logo sieci i hasłem „Zadbaj o bezpieczne zakupy”.

– Życzymy sobie i innym, by trudny czas pandemii zakończył się możliwie szybko. Wszyscy jesteśmy zmęczeni tym nadzwyczajnym kontekstem, w którym musimy funkcjonować i zarządzać naszymi firmami. Zarazem cieszymy się, że tak sprawnie udało nam się odpowiedzieć na potrzebę chili i wprowadzić na rynek stacje do dezynfekcji rąk, które zdobywają uznanie kolejnych dużych odbiorców – mówi Grzegorz Kaszyński, prezes zarządu Applink Sp. z o.o.

Applink to lider instalacji Digital Signage w Polsce. W portfolio firmy znajduje się kilkaset różnych realizacji – od wielkoformatowych ekranów LED, poprzez ściany LCD, aż po multimedialne kioski reklamowe i nawigacyjne. Applink dostarcza również innowacyjne rozwiązania typu Dynamic Backlight i Dynamic Scroll dla firm z branży reklamy zewnętrznej. Klientami firmy są m.in. AMS, Clear Channel, Ströer, Synergic, Unibail-Rodamco-Westfield, ECE Projektmanagement Polska. Najnowszym produktem firmy są innowacyjne strefy zabaw dla dzieci o nazwie ZooZone. W ramach odpowiedzi na kryzys związany z pandemią Covid-19 firma rozpoczęła produkcję urządzeń o nazwie Applink Point of care (POC).