PRCH prezentuje tygodniowy raport z odwiedzalności (12-18 kwietnia)

Średnia odwiedzalność galerii, w dni handlowe, w połowie kwietnia, wyniosła 43 proc. wyników analogicznego okresu 2019 roku, kiedy to centra funkcjonowały jeszcze bez zakłóceń – podaje PRCH.

Jak podkreślają eksperci PRCH, taki wynik, to rezultat bardzo zbliżony do poprzedniego tygodnia – o jeden punkt procentowy niższy niż w okresie 5-11 kwietnia.

Najnowsze dane PRCH pokazały, że klienci nadal bardzo chętnie robią zakupy w weekendy. Ruch w galeriach, w piątek i w sobotę był wyższy niż w pozostałe dni tygodnia.

Największe centra handlowe w najtrudniejszej sytuacji

Zgromadzone dane uwidoczniły różnice w odwiedzalności obiektów handlowych o dużych i małych rozmiarach. W najtrudniejszej sytuacji znalazły się największe centra handlowe, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw GLA. Ich średnia odwiedzalność w dni handlowe wahała się w zależności od dnia tygodnia w granicach 29-42 proc. footfallu z 2019 roku.

Najlepsze rezultaty zanotowały średniej wielkości galerie o powierzchni 20-39 tys. mkw GLA. Ich przeciętna odwiedzalność w analizowanym tygodniu nie spadła poniżej 46 proc.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych