Krzysztof Bajołek, Answear.com: zaobserwowaliśmy gigantyczne przesunięcie popytu do kanału online

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podsumowuje 2020 r. W tym czasie Spółka realizowała strategię dynamicznego wzrostu przy stabilnej rentowności, dającej mozliwość dalszego skalowania biznesu. Answear.com zakończyl miniony rok z 409,5 mln zł przychodów, 30,2 mln zł EBITDA oraz 8,5 mln zł zysku netto.

– Rok 2020 był szczególny dla nas wszystkich ze względu na pandemię COVID-19 i towarzyszące jej konsekwencje. W marcu oraz listopadzie zeszłego roku m.in. sklepy stacjonarne oraz galerie handlowe zostały całkowicie zamknięte. W wyniku tego zaobserwowaliśmy gigantyczne przesunięcie popytu do kanału online. Dla nas był to naturalnie okres zwiększonego zainteresowania ze strony kupujących. Nie traktujemy tego, jako jednorazowego zjawiska, pandemia zdynamizowała proces rozwoju e-commerce o kilka lat. Na naszych oczach dokonuje się zmiana nawyków zakupowych, która będzie driverem wzrostu naszego biznesu w ciągu kolejnych okresów. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Poprawa wszystkich wskaźników operacyjnych

W 2020 r. Answear.com odnotował wzrost rentowności i poprawę wszystkich wskaźników operacyjnych. Liczba wizyt zwiększyła się do 139 mln (+20 proc. rdr.), liczba zamówień wyniosła 2 557 tys. (+24 proc. rdr.), a współczynnik konwersji poprawił się o 6 p.p. i osiągnął poziom 1,84 proc.  Wzrosła także średnia wartość zamówienia, która w 2020 r. wyniosła 237 zł. Answear.com koncentruje się na segmentach marek ze średniej półki cenowej i premium, co wpływa na wynik średniej wielkości zamówienia. Dlatego też, w minionym roku Spółka zwiększyła strukturę marek premium w ofercie z 41 proc. do 47 proc.

W zeszłym roku nastąpiło także oddanie do użytku 4-poziomowej zautomatyzowanej antresoli w magazynie, co istotnie zwiększyło powierzchnię składowania oraz przyśpieszyło realizację procesów logistycznych. Ubiegły rok to także czas migracji kolejnych rynków do nowej platformy Answear, a także uruchomienia aplikacji na nowych rynkach.

– Oczywiście bardzo ważnym wydarzeniem był dla nas także debiut na GPW. Poprzedziło go IPO, z którego pozyskaliśmy 45 mln PLN netto na realizację naszej strategii działania. Jednym z celi emisyjnych była m.in. kampania marketingowa zwiększająca świadomość marki Answear, którą rozpoczęliśmy w grudniu od szerokozasięgowej kampanii TV na wszystkich 7 rynkach, na których działamy. Oczywiście te działania są nadal kontynuowane i mają na celu zapisać się w świadomości obecnych i potencjalnych klientów oraz pokazać, że Answear jest miejscem dla młodego duchem, zamożnego konsumenta szukającego znanych lifestylowych marek. – dodaje Krzysztof Bajołek.