Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Nowy retail park rośnie przy ul. Bohaterów Warszawy, w sąsiedztwie hotelu Słoneczny Zdrój. Inwestorem projektu jest buskie przedsiębiorstwo transportowo-spedycyjne – spółka Magtrans.
Budowa obiektu, jak podaje lokalny portal echodnia.eu, już się rozpoczęła, a inwestycja ma być oddana w dwóch etapach. Pierwszy zakończy się jeszcze w tym roku, przed świętami Bożego Narodzenia, natomiast drugi w przyszłym roku.
W nowym retail parku ma zagościć kilkunastu najemców, którzy otworzą tu sklepy wielkopowierzchniowe. Wśród nich wymienia się sieci CCC, Media Expert lub Media Markt oraz Pepco.
Inwestorem projektu jest znana na lokalnym rynku, duża firma transportowo-spedycyjna Magtrans. Magtrans to rodzinna firma ze 100 proc. polskim kapitałem. Działa na rynku od blisko 40 lat.
Jak podkreślają eksperci rynku retail, pandemia przyczyniła się do wzrostu zainteresowania inwestycjami handlowymi o formacie parków handlowych.
Pandemia sprzyja budowie mniejszych obiektów handlowych mających do 20 tys. mkw. powierzchni.
– Mimo trudnych doświadczeń handlu w pandemii, w budowie znajduje się sporo powierzchni, głównie parków handlowych, które potwierdziły swoją „covidoodporność”. Lokalizacja w pobliżu miejsc zamieszkania, często dyskontowa oferta zakupowa oraz brak powierzchni wspólnych odpowiadały na konkretne potrzeby w pandemii i wzmacniały poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu parki handlowe w mniejszym stopniu niż duże centra odczuły spadki odwiedzalności i są atrakcyjne dla inwestorów – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.