Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[KOMENTARZ] Krzysztof Brączek, Gemini Park Bielsko-Biała: ostatni tydzień napawa nas optymizmem

Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, pierwszy tydzień po zniesieniu obostrzeń można zaliczyć do udanych. Mówi się wręcz o mocnym otwarciu, najlepszym spośród wszystkich pierwszych tygodni handlu po kolejnych lockdownach. Jak to wygląda z perspektywy pojedynczej galerii? – o tym pisze w swoim komentarzu Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Patrząc na wyniki Gemini Park Bielsko-Biała za pierwszy tydzień po lockdownie, nie ma najmniejszej wątpliwości, że mamy do czynienia z pozytywnym trendem, który umacnia się. Pierwszy dzień luzowań obostrzeń przyniósł nam footfall wyższy aż o 11 proc. w stosunku do tego samego dnia w 2019 roku. Klientów było więc więcej niż przed pandemią! Tylko w pierwszym tygodniu po lockdownie, w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.,  powróciło na zakupy aż 93% klientów. A to nie koniec dobrych wieści, które pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość.  W stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku, a więc po zniesieniu pierwszego lockdownu, ruch w galerii był aż o 60 proc. wyższy. Dla porównania, jak podaje PRCH, na rynku ten wzrost wynosił 42%. Wyniki naszego obiektu był więc znacznie lepszy niż obserwowany w całej branży. Możemy więc powiedzieć śmiało, że i w Gemini Park mamy najlepszy wynik spośród wszystkich pierwszych tygodni handlu po kolejnych lockdownach.

“Efekt odbicia” na rynku

Efekt odbicia jest widoczny. Równie ważna jest stabilizacja tego zjawiska w kolejnym tygodniu. Mówiąc wprost – klienci wrócili! Na co wpływ miało kilka czynników. Przede wszystkim konsument spragniony był zakupów w galeriach. Lockdown trwał 45 dni, był 3-krotnie przedłużany i pogłębiany. To tworzyło atmosferę napięcia i wyczekiwania. Tym bardziej, że w sklepach zamrożone były wiosenne kolekcje, a pora roku się zmieniła. Nie bez znaczenia był także moment powrotu. Handel powrócił na starcie sezonu mid season sale, który przyniósł wysyp promocji. W przypadku Gemini Park procentował także inny czynnik. 100% najemców, którzy mogli wznowić swoją działalność, już pierwszego dnia otworzyło swoje lokale. Oferta więc już od pierwszego dnia była kompletna, a same sklepy zatowarowane. Klienci nie poczuli się więc rozczarowani.

Ważne jest to, że wraz z decyzją o odmrożeniu handlu, przyszły decyzje o odmrożeniu pozostałych segmentów gospodarki, w tym kluczowego dla Gemini Park życia społecznego i turystyki. Fakt, że będzie można znów organizować imprezy rodzinne, w tym komunie i wesela sprzyja zakupom okazjonalnym. Z kolei powrót turystyki, zachęca klientów do zakupów związanych z podróżami i rekreacją. W naszym przypadku jest jeszcze jeden element. Działając w regionie mocno turystycznym, jakim jest Podbeskidzie, stajemy się także beneficjentem powrotu turystów do tego regionu. Wielu z odwiedzających np. Bielsko-Biała, Wisłę, Szczyrk czy Ustroń, wpada do nas przy okazji na większe zakupy.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

Handel czeka na kolejne bodźce

Przed nami otwarcie kina Cinema City, fitness clubu BeFit, a także wznowienie działalności parku rekreacyjno-rozrywkowego „W DECHE!” oraz parku linowego. Analizują dane statystyczne, widzimy, że tylko te 4 miejsca mogą zwiększyć ruch w obiekcie o ponad 20%. Wracają też lokale gastronomiczne i to w dwóch odsłonach. 15 maja ruszają ogródki gastronomiczne. Postanowiliśmy wspólnie z naszymi najemcami zorganizować taką strefę dla klientów na placu przed wejściem do centrum handlowego oraz na antresoli wzdłuż parku „W DECHE!”. Od 28 maja z kolei będziemy mogli już usiąść w samej restauracji w wewnątrz. Tego dnia otworzymy także największy w regionie food court.

Ostatni tydzień napawa nas optymizmem. Handel zdaje się bowiem wracać na właściwe tory – najemcy odrabiają obroty, centrum handlowe footfall. Pojawiają się także inne pozytywne aspekty. Wraz otwarciem Gemini Park swoje lokale otworzyło 2 nowych najemców wśród nich gabinet kosmetyczny AIKO Face & Body Zone oraz punkt usługowy Canal+ . Po remoncie, w nowym koncepcie otworzyły się także salony Apart oraz CCC. W tym tygodniu podpisaliśmy kolejną długoterminową umowę najmu z marką SFD, która otworzy swój lokal w Gemini Park już w drugiej połowie czerwca. To pokazuje, że luzowania obostrzeń wyczekiwali nie tylko klienci, chcący już wrócić na zakupy, ale także marki, chcące rozwijać się w atrakcyjnych biznesowo lokalizacjach.

Autorem komentarza jest Krzysztof Brączek, Gemini Park Bielsko-Biała.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz