Metro Properties podsumowuje miniony rok w centrach M1

333 umowy łączące najemców i wyjmujących zostały przedłużone podczas minionego roku przez Metro Properties i partnerów biznesowych firmy, prowadzących swoje sklepy w centrach M1 w Polsce. Część z nich to efekt renegocjacji warunków najmu, spowodowanych trudnościami wynikającymi z kolejnych lockdownów. Pojawiło się również 21 nowych najemców wielu branż, a wynajęta powierzchnia w obiektach Metro Properties na koniec marca sięga ponad 97 procent.

– Miniony rok był bardzo intensywnym czasem dla naszej firmy, mimo wyłączenia z działalności większości powierzchni handlowej z powodu obostrzeń związanych z pandemią. Zmieniające się warunki niemal z tygodnia na tydzień i brak przewidywalności działań biznesowych w naszej branży powodowały, że rozmowy z najemcami przybrały  charakter ciągły. Kluczowe okazały się nasze dobre relacje, doświadczenie sprawnego zarządcy obiektów handlowych i zaufanie – mówi Renata Kinde– Czyż, Prezes Metro Properties.

R E K L A M A

Przedłużenia umów najmu w czasie pandemii

W czasie pandemii przedłużone zostały 84 umowy najmu na łączną powierzchnię 24 000 mkw. w dziewięciu lokalizacjach w Polsce. To firmy wielu branż, jak popularna marka sklepów wnętrzarskich Komfort, Abra  z branży meblarskiej, Martes Sport, Smyk, czy sklepy z modą damską   i męską Carry oraz popularne marki grupy LPP.

Do centrów M1 dołączyło też 21 nowych najemców, którzy zajęli powierzchnię ponad 3 000 mkw.  Wśród nich znaleźli się: Tefal z artykułami dla domu, wielobranżowe Pepco i Tedi, Tatuum z modą dla kobiet i mężczyzn, 5-10-15 z ubraniami dla dzieci i młodzieży, czy niemiecki salon optyczny Fielmann.

Obecnie firma prowadzi negocjacje z 11 nowymi najemcami w obiektach w Czeladzi, Zabrzu, Krakowie i podwarszawskich Markach. Rozmowy dotyczą najmu na łącznej powierzchni prawie 1300 mkw.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

– Zarządzanie portfolio najemców w czasie pandemii okazało się nie lada wyzwaniem dla całego zespołu Metro Properties. Duże zainteresowanie klientów zakupami w centrach M1 i wysokie wskaźniki sprzedaży w czasie normalnego funkcjonowania obiektów, miały duże znaczenie w naszych rozmowach i negocjacjach. Niewątpliwym sukcesem jest niemal stuprocentowy poziom najmu po tak trudnym roku i zainteresowanie nowych marek, które planują dołączenie do naszych obiektów – mówi Justyna Hara,  Dyrektor Działu Najmu Metro Properties.

Dzięki inwestycjom prowadzonym w czasie kolejnych lockdownów oraz zmianom organizacyjnym, firma znacząco obniżyła koszty wspólne w centrach M1, co mimo podwyżek cen na rynku, pozwala utrzymać wydatki najemców na stabilnym, zbliżonym poziomie. Po raz kolejny też zredukowano zużycie energii elektrycznej i emisję dwutlenku węgla.

W lipcu ubiegłego roku Metro Properties wdrożyło w zarządzanych centrach pierwszą aplikację w Polsce- iMall, umożliwiającą zdalne zarządzanie obiektami i niemal błyskawiczną wymianę informacji najemców i wynajmujących.

Centra Handlowe M1 zarządzane przez Metro Properties

Centra M1 w Polsce to dziewięć obiektów zlokalizowanych w większości w Polsce centralnej i południowej. Ich łączna powierzchnia najmu (GLA) wynosi 450 000 mkw. obiektach z charakterystycznym czerwono – żółtym logo znajduje się 650 sklepów niemal wszystkich branż: od marketów spożywczych, budowlanych, po sklepy z modą, obuwiem i biżuterią, po salony z artykułami dla domu czy popularne punkty usługowe, kafejki i cukiernie.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych