Mimo trwającej pandemii oraz wielu związanych z nią utrudnień, Galeria Północna może pochwalić się największym poziomem wynajmu powierzchni wynoszącym blisko 92 proc. GLA.
Ostatni rok nie był łatwy dla galerii handlowych. Od początku pandemii sklepy najemców zamykano aż czterokrotnie, a ich funkcjonowanie wznawiano nawet po kilku miesiącach. Przez długi czas otwarte mogły być wyłącznie apteki, drogerie oraz sklepy spożywcze. Sytuacji nie ułatwiał obowiązujący od dłuższego czasu zakaz handlu w niedzielę. W przypadku Galerii Północnej nie bez znaczenia było dodatkowo wyjście z polskiego rynku niektórych marek – m.in. Forever 21, czy sklepy Melon Group. Mimo tych wszystkich przeszkód, z początkiem maja sklepy w Galerii Północnej zostały ponownie otwarte, a centrum może pochwalić się nowymi sukcesami.
– Pandemia to niecodzienna dla nas sytuacja, w której wszyscy musieliśmy się stopniowo odnaleźć. W Galerii Północnej priorytetem niezmiennie byli dla nas najemcy oraz klienci. Staraliśmy się wprowadzać rozwiązania, które usprawnią funkcjonowanie sklepów, a jednocześnie zapewnią bezpieczeństwo odwiedzającym podczas zakupów. Cały czas rozszerzaliśmy też naszą ofertę. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, by skutki pandemii były w Galerii Północnej jak najmniej odczuwalne. Potwierdzają to nie tylko nowe sklepy i atrakcje, ale przede wszystkim zadowalające wyniki centrum – mówi Roman Bugajczyk, Dyrektor Galerii Północnej.
Poziom komercjalizacji Galerii Północnej osiągnął 92 proc.
Z początkiem maja poziom komercjalizacji Galerii Północnej osiągnął aż 92 proc. To najlepszy wynik w historii funkcjonowania galerii. W znacznym stopniu przyczyniły się do tego ostatnie dwa duże otwarcia sklepów. Od połowy grudnia na terenie galerii działa największy, a zarazem najbardziej nowoczesny sklep marki Sinsay, zajmujący powierzchnię blisko 2,7 tys. mkw. Z kolei w maju swój pierwszy sklep w Warszawie otworzyła nowa sieć handlowa HalfPrice, zajmując dwa piętra o łącznej powierzchni blisko 1,5 tys. mkw. Galeria Północna na tym jednak nie poprzestaje i cały czas pracuje nad rozszerzaniem oferty.
PARTNER PORTALU
Galeria Północna to pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe czwartej generacji w północnej części Warszawy i pierwsza nowoczesna galeria handlowa oddana do użytku w stolicy od ponad dekady. Obiekt o powierzchni ponad 64 tys. mkw. zlokalizowany jest przy ulicy Światowida 17. Inwestorem i zarządcą Galerii Północnej jest Grupa GTC, otwarcie centrum nastąpiło 14 września 2017 roku. Zgodnie z szacunkami Grupy GTC w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu mieszka ponad 750 tys. osób, głównie ludzi młodych i rodzin z dziećmi. Specyfika tych grup docelowych została uwzględniona nie tylko w ofercie handlowej, ale i w projekcie architektonicznym budynku. Wykonany przez studia APA Wojciechowski oraz Tzur Architects, zakłada m.in. specjalną aranżację przestrzeni dachu, umożliwiającą aktywny wypoczynek wśród zieleni. Od kwietnia 2019 roku w ogrodzie na dachu działa pierwsza w Polsce tężnia solankowa w galerii handlowej.
Galeria Północna gwarantuje ofertę handlową, rozrywkową i usługową niedostępną dotychczas w północno-wschodniej części Warszawy. Do dyspozycji gości jest ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych znanych rodzimych i światowych marek, strefa gastronomiczna, 11-salowe kino Cinema City, Sala Zabaw Fikołki, klub fitness Zdrofit oraz 2 000 miejsc parkingowych. Do grona najemców dołączyły m.in. pierwszy w Warszawie sklep Junior, marki grupy LPP, TK Maxx, H&M, Martes Sport, RTV Euro AGD, Media Expert, CCC, Carrefour z pełnoformatowym hipermarketem, Bierhalle i centrum medyczne Enel-Med.