Sfinks stawia na rozwój franczyzy

sphinx

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale – w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie – są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców.

Gastronomiczna spółka, zarządzająca, poza marką Sphinx, także m.in. lokalami Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Meta, szykuje sieć do wznowienia pełnej działalności, co ma nastąpić 29 maja.

– Wraz z odmrożeniem branży gastronomicznej odmrażamy z naszymi franczyzobiorcami inwestycje, które zatrzymała pandemia. Część z nich była gotowa już wcześniej, ale uruchomienie nowego biznesu w czasie pandemii tylko do obsługi zamówień z dostawą nie było opłacalne. Teraz, gdy wreszcie gastronomia może na nowo obsługiwać gości na miejscu i zaczyna się wysoki sezon dla naszej branży, wracamy do rozwijania sieci. Planujemy kolejne restauracje, czemu sprzyja duże zainteresowanie współpracą franczyzową po lockdown ze strony przedsiębiorców posiadających wolne lokale. Cieszy nas również rosnące zaufanie do systemów sieciowych, które dzięki silnemu know-how są bardziej odporne na sytuacje kryzysowe, jaką niewątpliwie jest pandemia – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Najnowsza restauracja pod szyldem Sphinx działa w turystycznym i spacerowym centrum Białegostoku, – przy Rynku Kościuszki 6. Białostocki Sphinx jest drugą, po lokalu w CH Alfa, restauracją tej sieci w stolicy Podlasia. Lokal w raz z ogródkiem ma powierzchnię ponad 300 mkw. W sali docelowo będzie mógł przyjąć 82 gości, a przy stolikach w ogródku – 70 osób. Na razie jednak gastronomia objęta jest limitami, tj. w części na powietrzu może być zajętych połowa miejsc. W lokalach sieci Sfinks Polska, przestrzegane są wytyczne GIS oraz własne procedury higieny, czyli tzw. Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa, a goście mogą m.in. zamawiać dania z cyfrowego menu.

Sphinx przygotowuje się do otwarcia po lockdownie

Spółka ma już umowy z franczyzobiorcami na uruchomienie kolejnych pięciu restauracji w ramach sieci Sphinx. Lokale są na różnym etapie przygotowań, ale intencją operatora i franczyzobiorców jest, by ruszyły najszybciej jak to możliwe, jeszcze latem. Restauracje w Krośnie, Szczytnie i Bielsku-Białej będą pierwszymi lokalami Sphinx w tych miastach. W Częstochowie będzie to drugi lokal sieci Sphinx. Nowa krakowska restauracja powstanie przy ul. Karmelickiej. Otworzy ją franczyzobiorca, który pod tym adresem prowadzi już Piwiarnię Warki. Oba lokale będą ze sobą sąsiadować i będzie to kolejny przykład tzw. combo, gdy ten sam partner franczyzowy uruchamia w ramach jednej lokalizacji kilka marek z portfela Sfinks Polska, co daje istotną możliwość optymalizacji kosztów inwestycji i personelu.

Sfinks Polska zarządza 133 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE

Najemcy

gastronomia
Lokalizacji: 69
Sphinx to marka obecna na polskim rynku gastronomicznym od 17 lat. Sieć Sphinx działa w segmencie casual dining. Restauracje Sphinx…
Baza danych

Firmy

Sfinks Polska to spółka zarządzająca siecią lokali gastronomicznych na terenie Polski. Spółka jest właścicielem takich brandów, jak: Sphinx, Piwiarnia Warki,…
Baza danych
Scroll to Top