Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Galeria Jurajska: klientów jest coraz więcej. Przed nami kolejne luzowania

Galeria Jurajska znów jest pełna kupujących. Zniesienie lockdownu ożywiło handel w największym centrum handlowym w tej części woj. śląskiego. Już pierwszego dnia odwiedzających było tam aż o 25 proc. więcej niż w tym samym dniu przed pandemią, tj. w 2019 roku. Z kolei w porównaniu z pierwszym dniem po zniesieniu pierwszego lockdownu w 2020 roku, klientów było aż o 44 proc. więcej.

– Począwszy od pierwszego dnia poluzowań obostrzeń przybywa odwiedzających. Otwarcie handlu było bardzo mocne, kolejne dni przyniosły natomiast stabilizację wskaźnika odwiedzalności na bardzo wysokim poziomie. To cieszy, tym bardziej, że rok temu takie wyniki osiągaliśmy dopiero po 2 tygodniach od ponownego otwarcia, w tym roku wystarczyły 2 dni – mówi Anna Borecka – Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Galeria Jurajska: możemy mówić już o powrocie blisko 80 proc. klientów

To zaprocentowało. W dni handlowe, w pierwszym tygodniu po zniesieniu lockdownu klientów w Galerii Jurajskiej było aż o 12 proc. więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to rynek pierwszy raz próbował się otrząsnąć po lockdownie. Z kolei w zestawieniu z tym samym okresem przed pandemią, Jurajska może mówić już o powrocie blisko 80 proc. klientów i to ledwo w pierwszym tygodniu.

– Dynamika odradzania się wskaźnika odwiedzalności jest znacznie większa niż wiosną ubiegłego roku. Jeśli trend się utrzyma centrum handlowe szybko wróci do wyników zbliżonych do tych, jakie notowano w 2019 roku. Pomogą w tym na pewno kolejne luzowania – mówi Borecka-Suda.

Tych przed Galerią Jurajską jest sporo. Tym bardziej, że jest to obiekt nie tylko handlowy, ale i rozrywkowy. 28 maja do pełnej działalności wróci tu aż 19 lokali gastronomicznych. Póki co jednak, centrum handlowe stworzyło dla nich Bulwary Café, specjalną plenerową strefę ze stolikami.

28 maja wróci także kino Cinema City. Dostępne będą też Bulwary Jurajskie, czyli ogród miejski nad rzeką Wartą oraz boisko do siatkówki plażowej. 31 maja z kolei Galeria Jurajska organizuje pierwsze duże wydarzenie – wystawę SuperThings dla dzieci.

– Przed nami kolejna fala powrotów do Galerii Jurajskiej. Tym razem osób, które poszukują u nas atrakcji czasu wolnego, a więc restauracji czy kina. Z pewnością restart tego szerokiego segmentu naszej oferty będzie dodatkowym bodźcem, który pobudzi footfall – mówi Borecka-Suda.

Dziś na wyniki Jurajskiej wpływ ma kilka czynników i to nie tylko handlowych. – 1,5 miesięczny lockdown zmęczył konsumentów i dziś dają po prostu upust radości z otwarcia handlu. To pokazuje, że zakupy stacjonarne wcale nie wychodzą z mody. Wręcz przeciwnie, wiele osób spragnionych było tej tradycyjnej formy kupowania – mówi.

Ale nie tylko tęsknota wpłynęła na powroty. – Trwają przeceny mid season sale, w tym roku dość intensywne. Do tego odmraża się cała gospodarka. Znów planujemy wakacje, imprezy rodzinne, przygotowujemy się do powrotu na siłownię. To generuje potrzeby zakupowe, które właśnie teraz zaspokajamy. Temu entuzjazmowi sprzyja oczywiście poprawiająca się sytuacja epidemiologiczna i poczucie pewnego rozprężenia. Handel ponownie nabiera wiatru w żagle i miejmy nadzieję, że tak już zostanie – podsumowuje Borecka-Suda.

Galeria Jurajska: największe centrum handlowe w Częstochowie

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, Bajkowy Labirynt, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefy dydaktyczne premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.