Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Neinver ponownie otworzył swoje centra w Europie. Outlety Factory w Polsce z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

Neinver ponownie otworzył wszystkie 21 centrów w sześciu krajach europejskich, po półrocznym częściowym lub całkowitym zamknięciu z powodu obostrzeń związanych z COVID-19. Firma jest czołowym operatorem outletów w Hiszpanii i Polsce oraz drugim co do wielkości w Europie.

Ostatnie dwa centra, których działalność zakłóciły restrykcje – Montabaur The Style Outlets oraz Halle Leipzig The Style Outlets w Niemczech – wznowiły normalne funkcjonowanie w ostatnim tygodniu maja, domykając tym samym dwumiesięczny proces ponownego otwierania centrów przez Neinver.

Wyniki outletów po otwarciu pokazują bardzo pozytywne trendy. W niektórych przypadkach zanotowano nawet trzycyfrowe wzrosty wartości sprzedaży w porównaniu do 2019 roku. To dowód na odporność formatu outletowego centrów Neinver i pozytywny trend wczesnej i szybkiej poprawy, idącej wraz ze znoszeniem restrykcji.

– Pełne, ponowne otwarcie centrów z naszego portfolio stanowi ważny krok milowy dla Neinver. Mimo złożoności i niepewności, wynikających z istniejących warunków, poprawa wyników sprzedaży jest bardzo zachęcająca. Kolejny raz pokazuje bowiem odporność i sprawność firmy, a także przywiązanie marek do dalszego rozwoju wspólnie z nami – mówi Daniel Losantos, PrezesNeinver.

– Duże inwestycje w usługi cyfrowe i bliska współpraca z najemcami, a także atrakcyjność naszych centrów dla klientów, pozwoliły na skuteczne złagodzenie wpływu pandemii na stan naszej branży – dodaje Daniel Losantos.

Outlety Factory w Polsce: dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży

Outlety Factory w Polsce zanotowały po majowym otwarciu dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019. Większa jest również liczba klientów, odwiedzających centra, co potwierdza silną potrzebę powrotu do doświadczeń zakupowych „tu i teraz”.

– Outlety Factory wracają do sprawnego funkcjonowania po czasie restrykcji z mocną ofertą marek i wierną grupą klientów, którzy doceniają potencjał tego formatu centrów. Nie wszystkie branże w równym stopniu, z dwucyfrowymi wzrostami wskaźników, mają szansę tak szybko zregenerować swoje budżety, jednak pozytywna tendencja i dobre perspektywy na kolejne tygodnie dotyczą całego portfolio marek obecnych w naszych outletach – mówi Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head Neinver w Polsce i Central Europe Asset Management Director Neinver.

– Jeśli tylko pandemia nie zacznie znów przybierać na sile, outlety Factory kolejny raz udowodnią, że są bardzo dobrym miejscem na prowadzenie biznesu dla najemców i świetnym miejscem na wysokiej jakości zakupy w dobrych cenach – dodaje.

Średnie wydatki odwiedzających centra w kwietniu i maju były o 15 proc. wyższe w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku. Wizyty klientów stają się bardziej produktywne, niż było to przed kryzysem związanym z pandemią. Obecnie kupujący planują swoje wizyty, spędzają krótszy czas w centrach, ale podczas każdej z nich wydają więcej. Marki sportowe i wyposażenia domu, które znacząco umocniły się podczas pandemii, nadal cieszą się dużym popytem.

Aby sprostać nowym potrzebom klientów w związku z pandemią i umożliwić najemcom funkcjonowanie, firma uruchomiła w centrach szereg nowych usług, jak m.in. wirtualne zakupy, zakupy o umówionej godzinie, czy usługa „click & reserve”, czyli „kliknij, aby zarezerwować”.

Nowe marki w outletach Neinver

Neinver kontynuuje poszerzanie oferty handlowej w centrach o nowe, uznane marki. Firmy są zainteresowane rozwojem w kanale outletowym, czy wzmocnieniem swojej obecności, dostrzegając w nim rynek zbytu dla nagromadzonych zapasów.

W Hiszpanii otwarto oficjalny sklep klubu piłkarskiego Real Madryt z ofertą outletową w centrum San Sebastián de los Reyes The Style Outlets w okolicach Madrytu, podobnie sklep marki modowej Roberto Verino. Centrum Amsterdam The Style Outlets poszerzyło ofertę o włoską markę odzieży sportowej Boxeur des Rues, a w najbliższych tygodniach otworzą tam swoje sklepy – niemiecka marka zabawek Ravensburger oraz szwedzka firma modowa NA-KD.

Tymczasem polska marka Kazar Studio, specjalizująca się w produkcji skórzanej odzieży i akcesoriów, otworzyła sklep w formacie „pop-up” w warszawskim centrum Factory Annopol oraz Factory Poznań, z kolei marka Change Lingerie zadebiutowała w Factory Kraków. W Niemczech, marki Haribo i Roy Robson pojawią się w Halle Leipzig. Ponadto, firma Nike rozbudowała swój sklep outletowy w centrum Roppenheim The Style Outlets we Francji, a także niemal dwukrotnie zwiększyła powierzchnię swoich sklepów w Polsce, rozszerzając dostępną ofertę outletową,
m.in. o ubrania, obuwie i akcesoria dla dzieci.

Neinver to hiszpańska, wielonarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący zarządca centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Firma Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi i współpracuje z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. Zgodnie ze zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju, Neinver certyfikował 90 proc. swojego portfolio obiektów handlowych w Europie w ramach BREEAM In-Use i zgodnie z trzema normami ISO (9001, 14001 i 50001).

Neinver w Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.