Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Auchan Retail Polska inwestuje w nowe rozwiązania i zielone technologie

Auchan Retail Polska inwestuje w energooszczędne rozwiązania i technologie na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, wpisując się w transformację energetyczną Auchan w skali globalnej. W projekcie #Auchan2022 zaplanowane zostało obniżenie zużycia energii elektrycznej o 25 proc. w latach 2014 – 2022 oraz zmniejszenie o 20 proc. emisji dwutlenku węgla w transporcie towarów.

W podsumowaniu roku 2020 Auchan Retail Polska odnotowała redukcję zużycia energii o 13 000 000 kWh, co oznacza mniejszą o 4 490 ton emisję CO2. W roku 2022 100 proc. wykorzystywanej przez Auchan Retail Polska energii nie będzie pochodzić z węgla – Auchan Retail Polska przechodzi na zieloną energię.

Redukcja śladu węglowego od lat jest dla naszej sieci tematem niezwykłej wagi. To także jeden z kluczowych obszarów działań CSR, który zdefiniowany został w założeniach strategii Auchan 2022 – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. Wysiłki w tym zakresie realizujemy w różnych obszarach naszej działalności, odnosząc znaczące sukcesy między innymi dzięki zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczeniu zużycia energii elektrycznej w naszych sklepach.

Auchan Retail Polska inwestuje w nowe rozwiązania i technologie

Auchan Retail Polska zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat – czyli cztery lata przed terminem narzuconym przez europejskie rozporządzenie – całkowicie zrezygnować z wykorzystywania w swoich systemach chłodniczych gazu R404a, który charakteryzuje się dużym współczynnikiem gromadzenia ciepła w atmosferze. Dzięki zastąpieniu gazu R404a gazem R448a już w ponad 1/3 sklepów sieci, zmniejszony został ślad węglowy Auchan o ponad 11 700 ton CO2. Dla porównania – to taka sama ilość dwutlenku węgla jaką w ciągu jednego roku pochłaniana 2 mln drzew lub ślad węglowy powstały w wyniku przejechania samochodem osobowym 47 mln km.

Sklepy Auchan wyposażone są w zdalny system monitoringu pracy instalacji chłodniczej. Dodatkowo 30% obiektów sieci wyposażonych jest już także w inteligentny system detekcji poziomu czynnika chłodniczego DNI, który monitoruje szczelność systemów chłodniczych, co zapobiega ewentualnym awariom w instalacjach wysokociśnieniowych.

W 2020 roku firma zredukowała zużycie energii o 13 mln kWh, co przełożyło się na zmniejszenie emisji CO2 o 4490 ton. Dla porównania tyle samo energii średnio zużywa w ciągu roku 13 tys. gospodarstw domowych. W ramach inwestycji w energooszczędne technologie sieć wprowadziła we wszystkich swoich sklepach oświetlenie LED, a na powierzchniach handlowych oświetlenie to sterowane jest przez automatyczny system regulacji natężenia oświetlenia w zależności od pory dnia i nasłonecznienia. Oświetlenie LED działa również na parkingach i strefach dostaw, a także na zapleczach i w magazynach, gdzie dodatkowo zainstalowane zostały czujniki ruchu ograniczające niepotrzebne zużycie energii.

W celu optymalizacji zużycia energii wszystkie obiekty Auchan wyposażone zostały w zdalny system pomiaru on-line – śledzący i analizujący na bieżąco jej zużycie w poszczególnych strefach i instalacjach obiektowych. Prowadzone są również prace nad uruchomieniem już w tym roku pierwszych instalacji fotowoltaicznych na naszych sklepach.
Inwestycje w zieloną energię

Auchan Retail Polska jest również beneficjentem globalnej umowy partnerskiej podpisanej 31 maja br. przez Auchan z firmą Voltalia i jej spółką zależną Helexia*. Na mocy tej umowy na poszczególnych rynkach, w tym w Polsce, wprowadzane będą rozwiązania służące zmniejszeniu poziomu zużycia energii pochodzącej ze źródeł konwencjonalnych. Firma planuje korzystanie w 100 proc. z energii odnawialnej do 2030 roku, osiągając równocześnie 40% zmniejszenie poziomu energochłonności w porównaniu z referencyjnym rokiem 2014.

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu
e-commerce Auchan Direct.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników