Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Pepco rozpoczyna działalność w Austrii. Przejmie blisko 30 sklepów od CCC

Pepco Group, właściciel szybko rozwijającej się paneuropejskiej wieloformatowej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland poinformował o zawarciu ramowej umowy pomiędzy Pepco Poland (spółka zależna Pepco Group N.V.), a CCC Austria (spółka zależna CCC S.A.) dotyczącej przejęcia do 29 umów najmu sklepów w Austrii.

Po tym jak w kwietniu br. ogłoszono zamiar rozpoczęcia działalności Pepco w Austrii, rozpoczęły się działania zmierzające do zapewnienia tej marce ogólnokrajowej obecności na austriackim rynku, w lokalizacjach pasujących do modelu biznesowego Pepco, co zapewnić ma podpisana właśnie ramowa umowa. Zgodnie z założeniami, warunki niezbędne do sfinalizowania wstępnej umowy powinny zostać spełnione do końca września 2021 r., co umożliwi sklepom pod marką Pepco prowadzenie sprzedaży przez cały czwarty kwartał, kluczowy w sektorze handlowym. Warunki te, to m. in.: zakończenie prawnego i operacyjnego procesu due diligence umów najmu; uzyskanie wymaganych zgód korporacyjnych na cesję wszystkich lub wybranych umów najmu; uzyskanie zgód obecnie wynajmujących lokale na potrzeby CCC Austria.

Pepco rozpoczyna działalność w Austrii

Austria będzie 17-tym krajem, w którym obecne jest Pepco Group i 15-tym rynkiem dla marki Pepco. W ostatnich miesiącach sieć Pepco weszła z sukcesem na rynki Europy Zachodniej – do Włoch i Hiszpanii, gdzie sklepy tej marki zostały ciepło przyjęte przez klientów. Planowane rozpoczęcie działalności w Austrii jest kolejnym krokiem w realizacji ogólnoeuropejskich ambicji Grupy i oparte zostało na szeroko zakrojonych badaniach klientów i rynku, co stanowi solidną podstawę sukcesu oferty Pepco poza głównymi rynkami Europy Środkowej, gdzie sieć ma już ponad 2200 sklepów w 14 krajach.

Cała Grupa, w tym także marki Poundland i Dealz, działa obecnie w 16 krajach Europy, prowadząc ponad 3200 sklepów.

– Ostatnie miesiące to udane wejście sieci Pepco na rynki włoski oraz hiszpański. Podpisana dziś umowa to potwierdzenie naszego pełnego zaufania do konkurencyjnej oferty, jaką Pepco zapewnia konsumentom w całej Europie – mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.

– Jesteśmy przekonani, że najlepsze na rynku ceny, jakość i szeroki wybór produktów, z których słynie PEPCO, w połączeniu z wysokiej klasy sklepami, które chcemy przejąć w Austrii, stanowić będą doskonałą ofertę dla naszych nowych klientów. To ważny krok w realizacji ambitnych planów rozwoju wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie – dodaje Andy Bond.

3,2 tys. sklepów Pepco w 16 krajach

Pepco Group istnieje od 2015 r. i ma obecnie ponad 3200 sklepów w 16 krajach, wliczając w to Polskę i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, Wielką Brytanię, Republikę Irlandii i Hiszpanię.
W skład zatrudniającej ok. 35.000 osób Grupy wchodzą dwie, niezależne od siebie sieci handlowe – paneuropejska Pepco i działająca w Wielkiej Brytanii Poundland, która poza tym krajem jest obecna pod marką Dealz. W skład Grupy Pepco wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów Grupy w towary. Akcje Pepco Group N.V. w maju 2021. r. zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pierwszych 14 sklepów Pepco w Polsce otwarto w 2004 roku. Obecnie sieć Pepco obsługuje ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując ubrania dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Spółka, z siedzibą w Poznaniu, zatrudnia ok. 17.000 pracowników w 14 krajach Europy, przy czym najsilniej firma obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem