Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[BADANIE] Fitness, rozrywka czy same zakupy? Co przyciąga klientów do centrów handlowych

Co jest najważniejsze dla odwiedzających centra handlowe po pandemii? Według wyników najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Cushman & Wakefield nadrzędne dla klientów odwiedzających centra handlowe są: możliwość dokonywania zakupów na miejscu, bez korzystania z internetu oraz możliwość zrobienia spontanicznych, nieplanowanych zakupów.

Najmniej ważny dla konsumentów okazuje się udział w eventach organizowanych na terenie centrum oraz korzystanie z oferty fitness.

Większość ankietowanych wśród swoich głównych motywacji do odwiedzin centrów handlowych wymieniło zakupy na miejscu (bez korzystania z internetu) oraz możliwość dokonania nieplanowanych, spontanicznych zakupów.

R E K L A M A

Eventy najmniej ważne dla klientów centrów handlowych

36 proc. badanych wskazało, że ważna jest dla nich oferta gastronomiczna, a miejsca związane z rozrywką, jak np. kino, znajdują się wśród priorytetów 28 proc. respondentów. Jedna czwarta wszystkich badanych wskazała także na spotkania ze znajomymi i rodziną. Eventy w galeriach handlowych oraz usługi fitness okazały się najmniej ważne dla ankietowanych.

Co ciekawe, blisko jedna trzecia zadeklarowało, że jednym z najważniejszych aspektów odwiedzin centrów handlowych jest dla nich możliwość dokonania zakupu produktów, które wcześniej oglądali w internecie, a dla nieco mniejszej grupy (30 proc.) nadrzędna jest możliwość obejrzenia lub przymierzenia produktów, które później zamówią przez internet. Odbiór produktów zamówionych online oraz usługi kosmetyczne, takie jak fryzjer i kosmetyczka, znajdują się wśród priorytetów jednej piątej wszystkich badanych.

– Badanie doskonale obrazuje, że większość klientów wróciła do centrów handlowych, głównie w celu zrobienia zakupów. Jednak, obserwując rynek, zauważamy, że miejsca sprzyjające rozrywce i wspólnemu spędzaniu czasu, jak kina, kawiarnie, czy restauracje, również cieszą się coraz większym zainteresowaniem wraz ze znoszeniem kolejnych obostrzeń i limitów – zaznacza Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.