Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Carrefour planuje wyjście z Polski?

Francuska prasa donosi, że Grupa Carrefour przymierza się do sprzedaży sieci sklepów w Polsce. Jak informuje magazyn Challenges, Grupa od kilku miesięcy szuka nabywcy swoich nieruchomości w Polsce. Biuro Prasowe Carrefour Polska dementuje jednak informacje o jakichkolwiek decyzjach sprzedaży aktywów.

Challenges donosi, że prezes Grupy Carrefour Alexandre Bompard, do sprzedaży poza polską siecią, wytypował także sklepy w Tajwanie. Poszukiwanie nabywców zlecono firmie doradczej KPMG.

Polski oddział Grupy Carrefour dementuje doniesienia

– Dementujemy informacje o jakichkolwiek decyzjach sprzedaży aktywów – informuje redakcję Retailnet Biuro Prasowe Carrefour Polska.

– W ramach przygotowania kolejnego planu strategicznego, Carrefour rozpoczął analizę swoich spółek pod kątem możliwych ruchów konsolidacji, partnerstwa lub sprzedaży. Ta strategiczna analiza właśnie się rozpoczęła i wobec tego dementujemy informacje o jakichkolwiek decyzjach sprzedaży aktywów – dostaliśmy w odpowiedzi na pytanie o wycofanie się z Polski, od Biura Prasowego Carrefour Polska.

Liderzy handlu spożywczego na polskim rynku

Carrefour to jeden ze światowych liderów handlu spożywczego. Jest multiformatową siecią, która posiada około 13 tys. sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 tys. pracowników. W Polsce pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

W ostatnim czasie dużo się dzieje na polskim rynku handlu detalicznego. Niedawno z Polski wycofała się sieć Tesco, a dynamiczną ekspansję ogłosiły m.in. sieci Netto czy Spar. Zarząd Netto zapowiedział, że do końca 2021 r. otwartych zostanie ponad 150 sklepów Netto w miejsce Tesco.

Formaty handlowe Grupy Carrefour

Hipermarkety

Od powstania Carrefour w 1959 roku hipermarkety stanowią specjalizację sieci i jej znak rozpoznawczy na wszystkich rynkach. Hipermarkety Carrefour Polska oferują pod jednym dachem, w sprzedaży samoobsługowej, artykuły spożywcze, przemysłowe oraz usługi. Firma posiada w swoim portfolio obiekty o wielkości od 2 do 12 tys. mkw., zlokalizowane na terenie całego kraju.

Supermarkety

Supermarkety Carrefour to sklepy spożywcze o powierzchni poniżej 2 tys. mkw. Cieszą się one zaufaniem i zadowoleniem klientów dzięki profesjonalizmowi pracowników, a także szerokiej ofercie asortymentowej i polityce niskich cen.

Sklepy hurtowo-dyskontowe

Do tej kategorii zaliczane są sklepy Supeco, które są połączeniem dyskontu i hurtowni. Format ten jest skierowany do klientów indywidulanych, biznesowych oraz z sektora HORECA.

Sklepy osiedlowe, samoobsługowe i franczyzowe

Carrefour zarządza siecią 680 sklepów w trzech formatach – Express convenience, Express minimarket oraz Globi.

Sklepy specjalistyczne

Carrefour BIO – nowy format z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy Carrefour BIO został otwarttw w 2019 roku w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej.