Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

InPost przejął Mondial Relay i wyszedł na pozycję lidera w Europie

InPost w porozumieniu z Otto Group pomyślnie sfinalizował przejęcie francuskiej firmy Mondial Relay. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro. Ma to pozwolić grupie InPost na znaczące rozszerzenie rynku i przyspieszenie międzynarodowej strategii rozwoju, wejście na rynki Francji, krajów Beneluksu i Półwyspu Iberyjskiego.

Założona w 1997 roku firma Mondial Relay jest dostawcą przesyłek dla e-commerce na rynku europejskim. Posiada około 15.800 punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. We Francji jest drugą co wielkości siecią, obejmującą 11.000 punktów oraz 4 centra dystrybucyjne.

No. 1 w Europie

W 2020 roku Mondial Relay obsłużyła 131 mln przesyłek. Przychody firmy w minionym roku wyniosły 437 mln euro. Łącznie InPost i Mondial Relay dostarczyły w 2020 roku ponad 440 milionów przesyłek. Oznacza to, że właśnie powstała  największa w Europie platforma dostaw dla e-commerce

– Zakończyliśmy strategicznie ważne przejęcie, a rozległa sieć Mondial Relay na jednym z największych rynków e-commerce w Europie pozwoli InPost na przyspieszenie realizacji strategii ekspansji międzynarodowej. Wraz z Mondial Relay stajemy się wiodącym w Europie rozwiązaniem dostaw ‘poza domem’ dla e-commerce. Możemy przy tym wykorzystać wiele synergii, aby jeszcze szybciej rosnąć i tworzyć wartość dla naszych interesariuszy. Witamy naszych kolegów z Mondial Relay w zespole InPost i cieszymy się, że możemy rozpocząć naszą wspólną podróż. Wspólnie zwiększymy popyt i na nowo zdefiniujemy dostawy ostatniej mili dla konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Gigant znad Wisły

InPost to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 milionów przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26000 e-sprzedawców. 

 

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem