Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Benefit Systems sprzedaje własne akcje, by przyspieszyć rozwój

Benefit Systems zdecydował o sprzedaży 118 tys. własnych akcji. Oferta ma dotyczyć wszystkich akcji własnych posiadanych przez spółkę, które stanowią 4,08 proc. jej kapitału zakładowego i udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu. Pozyskane środki mają sfinansować nowe inwestycje w obiekty fitness

Według kursu akcji spółki  wartość tego pakietu to około 104 mln zł.

Inwestycje w obiekty fitness

Środki ze sprzedaży akcji mają trafić na: inwestycje w wybrane obiekty fitness lub podmioty działające na rynku fitness w Polsce, rozwój działalności na rynku tureckim lub akwizycje podmiotów działających w obszarze nowych technologii, wspierające rozwój oferty, w tym produktu MultiLife.

R E K L A M A
Metro Properties

„Ostateczna liczba akcji własnych, które zostaną zaoferowane do nabycia oraz cena sprzedaży zostaną określone przez zarząd spółki po przeprowadzeniu procesu budowania księgi popytu, w zależności od poziomu zainteresowania inwestorów nabyciem akcji własnych” – czytamy w komunikacie Benefit Systems.

Spółka przewiduje, że sprzedaż akcji własnych zostanie przeprowadzona 9 lipca poprzez zawarcie transakcji pakietowych na GPW.

Ponad 200 tys. mkw powierzchni

Niedawno w wywiadzie dla SCF News/retailnet.pl Bartosz JÓzefiak, członek zarządu Benefit System,  mówił o centrach handlowych jako strategicznym partnerze dla jego firmy.

– W naszym portfolio jest prawie 160 klubów. Wynajmujemy ok. 225 tys. mkw powierzchni, znaczna część tego metrażu dotyczy lokali w galeriach handlowych. Mówimy więc o poważnej skali działalności i co ważne – zwłaszcza w obecnych czasach – o długoterminowej współpracy. Dlatego apelujemy o jedno – negocjując warunki umów najmu, nie patrzmy na to, co będzie jutro, tylko za rok albo 5 lat. Musimy spojrzeć na całość w dłuższej perspektywie i odpowiednio rozłożyć ciężary, by długofalowo zabezpieczyć interesy każdej ze stron, zwłaszcza w okresie kryzysu i zmian zachodzących na rynku nieruchomości komercyjnych.  Zmierzam do wniosku, że zarówno właściciele i zarządcy obiektów handlowych czy biurowych, jak i najemcy, powinni spojrzeć na wzajemne relacje w kategoriach długoterminowej inwestycji i współpracy, zapewniającej obopólne korzyści – mówił Józefiak.