Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

InPost: sieć paczkomatów przekroczyła 13 tysięcy

InPost rozbudował sieć Paczkomatów, która przekroczyła już 13 tys. lokalizacji. Maszyna nr 13.000 została uruchomiona w Sopocie i jest autonomiczna – posiada panele fotowoltaiczne i działa w oparciu o zasilanie słoneczne. To nowoczesne urządzenie, jakie będzie instalowane w miastach w ramach programu „Green City” – do którego dołączyły już Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych, Zieloną Górę, a do końca roku program obejmie kilkadziesiąt miast w Polsce. InPost jako pierwsza firma w Polsce startuje z Paczkomatami zasilanymi prawdziwie zieloną energią.

– Zainteresowanie dostawami przesyłek dla e-commerce rośnie skokowo, szybciej niż jakiekolwiek prognozy. Podobnie, jak wymagania konsumentów w tym zakresie – chcą odbierać paczki wygodnie, blisko i o dowolnej godzinie. Nie chcą się czuć ograniczani i nie chcą długo czekać na swoje zakupy. Takie wygórowane kryteria jest w stanie spełnić operator, który ma odpowiednio szeroką i dobrze zorganizowaną sieć punktów odbioru oraz doskonałą logistykę. Gęsta sieć to więcej niż kilka tysięcy w kraju wielkości Polski, Francji czy Hiszpanii. InPost chce być pierwszym operatorem logistycznym w Europie, który osiągnie taki cel na kilku rynkach równolegle. Uruchamiamy nową fabrykę Paczkomatów i stawiamy na wdrożenia naszych maszyn na dużą skalę w Europie. Polska – to na tle większości państw, które dopiero odkryły niezwykłe doświadczenie odbioru przesyłek w Paczkomatach – rynek dojrzały, zaawansowany i generujący najwyższe obroty. Ale jestem przekonany, że inne kraje, w których rozwijamy sieć InPost, w przewidywalnej perspektywie osiągną podobny poziom. Teraz rozpoczynamy kolejną rewolucję, instalując jako pierwsi w Polsce w pełni autonomiczne maszyny z panelami fotowoltaicznymi – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost realizuje program „Green City”

InPost realizuje program „Green City”, w ramach którego nawiązał współpracę m.in. z miastem Łódź oraz Kraków. Program wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program „Green City” jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych. Program „Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.

Paczkomaty InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

InPost ma już blisko 7 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki aplikacji przy jednym Paczkomacie przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce czy dotykania ekranu – skrytki otwiera się za pomocą smartfona. Rekordy popularności bije także rewolucyjna usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w Paczkomatach InPost – do innego Paczkomatu lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji.

Aplikacja InPost już od roku znajduje się w czołówce najchętniej pobieranych i używanych aplikacji w Polsce w sklepach GP i AppStore. Za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile za paczkę można zapłacić kodem BLIK, kartą płatniczą lub szybkim przelewem (DotPay), a już niebawem Apple Pay i Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie www.inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki lub numer telefonu i 4 ostatnie cyfry numeru przesyłki. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

Z InPost można skontaktować się także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami. Od kwietnia 2021 InPost wraz z IdoSell wprowadził przełomową usługę Smile. Dzięki niej konsumenci, którzy robią zakupy w wybranych sklepach internetowych, otrzymają darmową dostawę do Paczkomatu przy zamówieniach o wartości powyżej 40 zł.

InPost rozpoczyna długoterminową współpracę z Echo Investment

InPost rozpoczął ponadto długoterminową współpracę z Echo Investment. W ramach umowy przy inwestycjach mieszkaniowych i wielofunkcyjnych dewelopera będą montowane Paczkomaty, umożliwiające wygodny odbiór i nadawanie przesyłek zarówno mieszkańcom, jak i innym użytkownikom. Pierwsze urządzenie zostało już zainstalowane w warszawskiej inwestycji Moje Miejsce. Kolejne Paczkomaty powstaną na osiedlach Bonarka Living w Krakowie oraz Enter w Poznaniu.

W związku z gwałtownym rozwojem sieci Paczkomatów InPost w Polsce i w Europie InPost buduje nową fabrykę Paczkomatów oraz rozwinie centrum badawczo-rozwojowe. Fabryka powstanie w ramach nowo tworzonego parku City Logistics Kraków Airport, zajmie łącznie 7230 m2 i będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne. Zostanie oddana do użytkowania już w czerwcu 2021 roku. Nowy zakład powstanie tuż przy węźle Balice II A4. Dzięki temu InPost zwiększy efektywność procesów produkcyjnych przy zagwarantowaniu dogodnej lokalizacji miejsca pracy dla załogi oraz zwiększy zatrudnienie. W City Logistics Kraków Airport – oprócz produkcji Paczkomatów, włączając w to elektromontaż modułów z ekranami dotykowymi – rozbudowane zostanie centrum badawczo-rozwojowe wraz z dwoma laboratoriami i showroomem. Będą tam prowadzone prace rozwojowe, a także testy nowych rozwiązań.

Paczkomaty dostępne przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan

Liczba Paczkomatów (ponad 13.000 urządzeń w Polsce) ponad dwukrotnie przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ). Paczkomaty InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę do Lodówkomatów. Funkcjonalności maszyn lodówkowych InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

InPost S.A („InPost”) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 milionów przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26000 e-sprzedawców.