Sławomir Nitek, Action: to dla nas dobry czas na rozwój
Wchodzimy do nowych województw, takich jak warmińsko-mazurskie, podlaskie czy lubelskie. Jednocześnie umacniamy się w regionach oraz w dużych miastach, w których klienci polubili nasz asortyment – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action w Polsce.
Oferta dyskontów niespożywczych Action jest już dostępna w Zambrowie. To pierwszy sklep tej sieci uruchomiony w województwie podlaskim i 125. w Polsce. W lipcu br. Action zainaugurowało również swoją obecność na Warmii i Mazurach, a wkrótce planuje debiut na Lubelszczyźnie. Do końca wakacji sieć ma liczyć ponad 130 sklepów.
Pandemia i związany z nią lockdown nie wpłynął znacząco na dynamikę rozwoju sieci dyskontów niespożywczych Action w Polsce. Od początku roku powstało 25 sklepów, a zasięg zwiększył się o kolejne województwa. Liczba pracowników przekroczyła już 2000 osób i będzie stale rosnąć.
Action: 130 sklepów do końca wakacji
– To dla nas dobry czas na rozwój. Wchodzimy do nowych województw, takich jak warmińsko-mazurskie, podlaskie czy lubelskie. Jednocześnie umacniamy się w regionach oraz w dużych miastach, w których klienci polubili nasz asortyment. Właśnie otworzyliśmy piąty sklep we Wrocławiu, a wkrótce – czwarty w Warszawie. Planujemy kolejne otwarcia dyskontów Action w Gdańsku i Poznaniu oraz debiut w Olsztynie – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action w Polsce.
Action w Polsce otwiera swoje dyskonty w istniejących już, popularnych w danej miejscowości centrach handlowych. Przychodzą tam zarówno klienci, którzy szukają konkretnych produktów, jak i ciekawych okazji oraz lubiący spędzać w ten sposób czas. Według raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych w maju 2021 r. odwiedzalność centrów była na poziomie 92% w porównaniu do maja 2019 roku, a więc okresu sprzed pandemii.
– Format dyskontów niespożywczych sprawdził się w okresie spowolnienia gospodarczego, gdy dla konsumenta najważniejsze było szukanie oszczędności. Klienci przyzwyczaili się do jakości i szerokiego wyboru naszych produktów oraz do proponowanej przez nas formy niespodzianki związanej z faktem, że 2/3 asortymentu często się zmienia. Wszystko to sprawia, że wartość koszyka zakupowego klientów Action wzrosła – podsumowuje Sławomir Nitek.
Action to szybko rozwijająca się sieć dyskontów niespożywczych
Action to szybko rozwijająca się międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z 1800 sklepami w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii, Polsce, Czechach i we Włoszech. We wszystkich krajach zapewnia pracę ponad 50 000 osób, z czego 41 000 jest zatrudnionych bezpośrednio przez Action.
W 2020 roku całkowita sprzedaż netto wyniosła 5,6 mld euro. Około jedna trzecia z ponad 6000 produktów w sklepach Action jest częścią standardowego asortymentu. Cała reszta szybko się zmienia, a dodatkowo każdego tygodnia firma wprowadza na półki ponad 150 nowych artykułów. Asortyment obejmuje produkty z 14 kategorii: dekoracje, DIY, zabawki i rozrywka, hobby, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, ogród, pranie i sprzątanie, żywność i napoje, pielęgnacja ciała, zwierzęta domowe, sport, odzież i pościel. Action oferuje wiele różnych marek, zarówno tych znanych, jak i własnych. Firma może zagwarantować swoim klientom niskie ceny ze względu na dużą skalę i efektywność zakupów, optymalną dystrybucję oraz racjonalną politykę kosztową w całej organizacji. Action nie godzi się na żadne ustępstwa względem jakości, bezpieczeństwa ani warunków produkcji oferowanych artykułów. Polityka Etycznego Pozyskiwania Action zapewnia odpowiedzialne podejście do produkcji, zarówno pod względem społecznym, jak i środowiskowym.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter