KiK podsumowuje ostatnie miesiące: otwarto 21 nowych sklepów

Sieć dyskontów niespożywczych KiK, pomimo pandemii i mocno utrudnionych warunków prowadzenia biznesu dla sektora retail, zamknęła rok 2020 liczbą 371 sklepów w całej Polsce. Kilka miesięcy później KiK może pochwalić się posiadaniem już niemal 400 sklepów.

– Naszą ofertę staramy się tworzyć tak, by nie zmuszać klientów do dokonywania wyboru między ceną produktu a jego jakością. Cena jest (i zawsze była) dla nas najważniejszym parametrem – od początku podkreślamy, że zakupy w KiK mają być przede wszystkim korzystne, a cena mówić sama za siebie. Ale myślimy także o innych elementach. Od lat w asortymencie odzieżowym KiK można znaleźć produkty z certyfikatem Oeko-tex, czyli wykonane z bawełny organicznej. Stawiamy na proste kroje i powtarzalność kolekcji, dzięki czemu cena dla klienta końcowego jest bardzo atrakcyjna, a sam produkt wykonany z dobrej jakości materiałów, wyprodukowany w odpowiednich warunkach i dostarczony przy wytworzeniu jak najmniejszego śladu węglowego. Dbamy o to, by zakupy w KiK były wspólnym wyborem serca i rozumu naszych klientów – mówi Robert Boguszewski i dodaje: ostatnie miesiące utwierdziły nas w przekonaniu, że na rynku jest jeszcze miejsce na kolejne sklepy KiK, a my zamierzamy je sukcesywnie zapełniać.

KiK podtrzymuje plany otwierania ok. 50 sklepów rocznie

Pomimo pandemii, kilkukrotnego zamknięcia galerii handlowych i wielu ograniczeń, sieć sklepów KiK radzi sobie bardzo dobrze w nowej rzeczywistości, podtrzymując dotychczasowe plany rozwoju na poziomie około 50 nowych sklepów rocznie.

– Każdy nowy sklep jest naszym małym sukcesem, choć w pandemicznej rzeczywistości ranga kolejnych otwarć zdecydowanie wzrasta. Z tym większą satysfakcją mogę stwierdzić, że tylko w tym roku mieliśmy już 21 takich „mikro sukcesów”, z czego 16 w pierwszej połowie roku, a pozostałe 5 już w kolejnych tygodniach. Oddaliśmy naszym klientom ponad 10 000 mkw. powierzchni sprzedażowej na terenie całej Polski – zarówno w wielkich miastach, jak i mniejszych miasteczkach – podkreśla Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: od dawna komunikujemy chęć rozwoju sieci i osiągnięcie liczby 650 sklepów w Polsce. Pandemia nie zmieniła tych planów, ale co najważniejsze nie wpłynęła znacząco na ich realizację – w 2020 roku otworzyliśmy ponad 50 sklepów i mam nadzieję, że ten rok zamkniemy analogicznym wynikiem.

Ekspansja KiK jest oparta o lokalizacje przyjazne klientom – sklepy znajdują się w centrach convenience, retail parkach, ale i galeriach handlowych. Priorytetem jest odpowiedni metraż (około 650 mkw.) wygodny dojazd i co najmniej kilkanaście miejsc parkingowych. Dzięki takiemu doborowi lokalizacji sieć sklepów KiK mogła zapewnić swoim klientom dostęp do oferty stacjonarnej nawet w przypadku lockdown’ów.

Nowe sklepy KiK

W drugiej połowie 2021 roku sieć planuje otworzyć około 30 nowych sklepów. Na tej liście znajdują się lokalizacje z całej Polski – m.in. kolejny sklep w Lublinie, a także sklepy w Siemiatyczach, Dębnie, Środzie Śląskiej, Zielonej Górze i Chorzowie.

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii i Bułgarii. Aktualnie pod szyldem KiK działa blisko 4.000, w tym niemal 400 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych