Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Galeria Jurajska: Polacy chcą szczepić się w centrach handlowych

Już ponad 4500 osób zaszczepiło się w Galerii Jurajskiej – i to w nieco ponad miesiąc od otwarcia punktu. Każdego dnia jedną z czterech szczepionek do wyboru przyjmuje tutaj od 100 do 220 osób. Punkt jest tak popularny w Częstochowie, że jak pokazują najnowsze statystyki koordynatora, średnio połowa osób zaszczepionych każdego dnia w mieście, przyjmuje swój zastrzyk właśnie w Galerii Jurajskiej.

Na tle całego województwa śląskiego, każdego dnia wykonuje się tutaj od 3% do 10% wszystkich szczepień w regionie. Są dni, zwłaszcza soboty, kiedy to właśnie ten punkt jest jednym z liderów.

– Otwarty w Jurajskiej punkt skutecznie wspiera kampanię szczepień w mieście i regonie. Preparat przyjmują tutaj zarówno mieszkańcy Częstochowy, mieszkańcy kilkunastu okolicznych miejscowości, jak również przejezdni, a nawet pielgrzymi na Jasną Górę – mówi Łukasz Ignacyk, prezes zarządu firmy Gremedig, która koordynuje akcję szczepień w Jurajskiej.

– Wystarczył zaledwie miesiąc, aby stworzony przez nas punkt nie tylko zaczął cieszyć się dużą popularnością, ale przede wszystkim ogromnym zaufaniem mieszkańców. To najlepiej widać po tym, jak ludzie polecają między sobą szczepienia w Galerii Jurajskiej. Przybywa tu także osób, które pierwszą dawkę przyjęły w innym punkcie – dodaje.

Galeria Jurajska kojarzona jest z akcjami prozdrowotnymi i profilaktycznymi

Popularność miejsca nie dziwi Violettę Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej. – Galeria od lat kojarzy się mieszkańcom regionu nie tylko z zakupami, ale i akcjami prozdrowotnymi, profilaktycznymi i edukacyjnymi, które organizujemy kilka razy w roku. Nie inaczej jest z punktem szczepień, który tak jak nasze inne akcje, jest odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności – mówi

– Nie bez znaczenia są także aspekty stricte praktyczne. Galeria jest miejscem rozpoznawalnym. Przyjeżdżający tu mają do tego do swojej dyspozycji bezpłatny parking, a punkt ulokowaliśmy tuż przy windzie, aby np. łatwiej do niego docierali seniorzy czy osoby niepełnosprawne. Dla wielu osób ważne jest też to, że centrum handlowe nie kojarzy się ze szpitalem – mówi.

Na pewno pomaga także fakt, że wszelkie procedury związane ze szczepieniem zostały tu maksymalnie uproszczone. Zainteresowani nie muszą się wcześniej rejestrować, ani umawiać. Wystarczy przyjść do punktu z dokumentem tożsamości i wypełnić obowiązkowy formularz. Na miejscu dostępne są wszystkie preparaty – w tym dwudawkowe: Pfizer, Moderna i AstraZeneca, a także jednodawkowy Johnson&Johnson. Jak podaje koordynator, największą popularnością cieszą się dziś preparaty dwudawkowe – to ok. 3/4 wykonanych szczepień. Punkt szczepi również młodzież powyżej 12 r.ż. W przypadku osób pomiędzy 12 a 16 r.ż. konieczne jest wcześniejsze umówienie wizyty. Punkt zlokalizowany jest na II piętrze galerii.

Jak podają najnowsze dane, w Częstochowie w pełni zaszczepione jest już 52% mieszkańców.

Galeria Jurajska oferuje 49 tys. mkw. powierzchni handlowej

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M, TK Maxx, Mango, New Yorker, Douglas, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, Smyk, Apart i wiele innych. W obiekcie działa także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Operatorem spożywczym jest natomiast Biedronka. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym spektakularną strefę dydaktyczno-wypoczynkową z licznymi akwariami słono- i słodkowodnymi. Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników