Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[WYWIAD] Teresa Jonas, Inwestor: Galeria Wiślanka zdobywa coraz więcej klientów

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników odwiedzalności, nawet przy wciąż obowiązujących pewnych ograniczeniach dotyczących chociażby liczby klientów w sklepach czy w kinie. Klienci chętnie dokonują zakupów w naszej Galerii. Nawet porównując ostatnie miesiące, widzimy tendencję wzrostową. W czerwcu wskaźnik foot-fall był o 25 procent wyższy niż w maju. Z kolei w lipcu odwiedziło nas znów o 15 procent więcej klientów niż w miesiącu poprzednim – mówi w rozmowie z SCF News/retailnet.pl Teresa Jonas – Inwestor, Prezes Zarządu Wiślanka S.A.

Mając na uwadze obecną sytuację oraz wysokie nasycenie powierzchnią handlową, wszystko wskazuje na to, że Galeria Wiślanka jeszcze długo pozostanie ostatnim otwartym centrum handlowo-rozrywkowym na Śląsku. Czy już można powiedzieć, że oferta obiektu została z entuzjazmem przyjęta przez mieszkańców?

Miarą sukcesu Galerii Wiślanka w pierwszym etapie realizacji tego projektu było bardzo duże zainteresowanie najemców. Ostatni i najważniejszy etap komercjalizacji obiektu zbiegł się w czasie z ogólnoświatową pandemią i pierwszym lockdownem w naszym kraju, Galeria Wiślanka mimo niesprzyjającego okresu dla całego rynku, została skomercjalizowana niemal w 100 procentach na kilka tygodni przed otwarciem. Wraz z firmą komercjalizującą Mallson Polska udało nam się pozyskać w dużej mierze marki, które dotychczas były niedostępne w mieście. Jako spółka od lat działająca w branży FMCG na terenie Śląska znamy potrzeby i oczekiwania mieszkańców, przygotowaliśmy koncept i format obiektu, który w naszej ocenie przyjmie się najlepiej. Galeria Wiślanka to pierwsze w mieście centrum handlowo-rozrywkowe, które poza tradycyjną funkcją zakupową pełni także rolę miastotwórczą i kulturotwórczą. Jest nowoczesne, wyróżnia się swoją architekturą nawiązującą do historii, jak i teraźniejszości Żor. Już w pierwszym tygodniu otwarcia liczba klientów utwierdziła nas w przekonaniu, że realizacja tego projektu była trafioną decyzją biznesową. Wiślanka stała się główną destynacją zakupową dla żorzan i mieszkańców okolicznych miejscowości.

Wszystkie centra handlowe porównują wyniki foot-fall do miesięcy poprzedzających okres pandemii. Państwa centrum zostało otwarte jednak w czasie jej trwania. Czy biorąc pod uwagę ostatnie miesiące odwiedzalność Wiślanki napawa optymizmem?

Zdecydowanie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników odwiedzalności, nawet przy wciąż obowiązujących pewnych ograniczeniach dotyczących chociażby liczby klientów w sklepach czy w kinie. Klienci chętnie dokonują zakupów w naszej Galerii. Nawet porównując ostatnie miesiące, widzimy tendencję wzrostową. W czerwcu wskaźnik foot-fall był o 25 procent wyższy niż w maju. Z kolei w lipcu odwiedziło nas znów o 15 procent więcej klientów niż w miesiącu poprzednim. Jest to bardzo optymistyczny wynik i jesteśmy przekonani, że w momencie zniesienia wszystkich obostrzeń będziemy mogli pochwalić się naprawdę wysokim wynikiem odwiedzalności. Biorąc pod uwagę liczbę ludności Żor, można powiedzieć, że każdy mieszkaniec odwiedził nas minimum trzy razy w każdym miesiącu, więc jest to imponujący wynik.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

Czy Pani zdaniem wpływ na taki wynik miały ostatnie otwarcia salonów marek, które dotychczas były niedostępne w Żorach?

Galeria Wiślanka oferuje 80 sklepów i lokali usługowych. Od chwili otwarcia posiada silną reprezentację popularnych i bardzo lubianych marek. Zróżnicowany mix najemców zapewnia kompleksową ofertę dla klientów w każdym wieku. Posiadamy największy w mieście supermarket sieci Lidl otwarty w najnowszym koncepcie, nowoczesną salę zabaw Jupiter, a goście poszukujący rozrywki na najwyższym poziomie mają do swojej dyspozycji pierwszy w Żorach multipleks sieci Helios. Wszystkie te elementy składają się na wciąż rosnące zaufanie i zainteresowanie klientów. Z pewnością jednak otwarcie długo oczekiwanych salonów marek New Yorker i Douglas pozwoliło nam pozyskać nową grupę klientów. Wiślanka posiada obecnie największą w okolicy ofertę mody młodzieżowej oraz streetwear. Z kolei wielbiciele ekskluzywnych kosmetyków i zapachów mogą je od niedawna znaleźć w naszej perfumerii Douglas.

Czy to oznacza koniec nowości w Galerii Wiślanka w najbliższym czasie?

Mamy jeszcze wiele niespodzianek dla klientów. Niebawem znacznie poszerzy się portfolio strefy food court, co z pewnością ucieszy naszych gości. W ostatnich tygodniach w Galerii Wiślanka został otwarty nowy lokal Pyszne na wagę serwujący dania kuchni polskiej. Z kolei fani dalekowschodnich smaków będą mieli do swojej dyspozycji niebawem japońską restaurację Yako Tako. Pomyśleliśmy też o klientach lubiących dania typu fast, dla których został otwarty punkt #Kebab.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Galeria Wiślanka angażuje się także w liczne akcje na rzecz lokalnej społeczności. Co zorganizowano w ostatnim czasie? 

To prawda. Odpowiedzialność w biznesie jest dla nas priorytetowa. Akcja „Jaskółka” jest jedną z wielu akcji, którą okazujemy nasze wsparcie kobietom dotkniętym ubóstwem menstruacyjnym. Inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i włączyło się do niej wielu mieszkańców oraz naszych klientów, którzy przekazywali produkty higieniczne np. przy okazji zakupów w sklepie Drogerie Polskie. Natomiast w ostatnich dniach sierpnia w Galerii otwarto nowy punkt szczepień przeciw Covid-19. Regularnie organizujemy też liczne akcje pomocowe, a w czasie wydarzeń rozrywkowych promujemy lokalnych artystów. Realizujemy też działania wspierające naszych najemców, jak choćby akcje prosprzedażowe. Natomiast w celu wsparcia najemców gastronomicznych otworzyliśmy i wyposażyliśmy na zewnątrz duży ogródek, w którym klienci mogą spotkać się i zjeść coś smacznego pod chmurką.