[WYWIAD] Teresa Jonas, Inwestor: Galeria Wiślanka zdobywa coraz więcej klientów

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników odwiedzalności, nawet przy wciąż obowiązujących pewnych ograniczeniach dotyczących chociażby liczby klientów w sklepach czy w kinie. Klienci chętnie dokonują zakupów w naszej Galerii. Nawet porównując ostatnie miesiące, widzimy tendencję wzrostową. W czerwcu wskaźnik foot-fall był o 25 procent wyższy niż w maju. Z kolei w lipcu odwiedziło nas znów o 15 procent więcej klientów niż w miesiącu poprzednim – mówi w rozmowie z SCF News/retailnet.pl Teresa Jonas – Inwestor, Prezes Zarządu Wiślanka S.A.

Mając na uwadze obecną sytuację oraz wysokie nasycenie powierzchnią handlową, wszystko wskazuje na to, że Galeria Wiślanka jeszcze długo pozostanie ostatnim otwartym centrum handlowo-rozrywkowym na Śląsku. Czy już można powiedzieć, że oferta obiektu została z entuzjazmem przyjęta przez mieszkańców?

Miarą sukcesu Galerii Wiślanka w pierwszym etapie realizacji tego projektu było bardzo duże zainteresowanie najemców. Ostatni i najważniejszy etap komercjalizacji obiektu zbiegł się w czasie z ogólnoświatową pandemią i pierwszym lockdownem w naszym kraju, Galeria Wiślanka mimo niesprzyjającego okresu dla całego rynku, została skomercjalizowana niemal w 100 procentach na kilka tygodni przed otwarciem. Wraz z firmą komercjalizującą Mallson Polska udało nam się pozyskać w dużej mierze marki, które dotychczas były niedostępne w mieście. Jako spółka od lat działająca w branży FMCG na terenie Śląska znamy potrzeby i oczekiwania mieszkańców, przygotowaliśmy koncept i format obiektu, który w naszej ocenie przyjmie się najlepiej. Galeria Wiślanka to pierwsze w mieście centrum handlowo-rozrywkowe, które poza tradycyjną funkcją zakupową pełni także rolę miastotwórczą i kulturotwórczą. Jest nowoczesne, wyróżnia się swoją architekturą nawiązującą do historii, jak i teraźniejszości Żor. Już w pierwszym tygodniu otwarcia liczba klientów utwierdziła nas w przekonaniu, że realizacja tego projektu była trafioną decyzją biznesową. Wiślanka stała się główną destynacją zakupową dla żorzan i mieszkańców okolicznych miejscowości.

Wszystkie centra handlowe porównują wyniki foot-fall do miesięcy poprzedzających okres pandemii. Państwa centrum zostało otwarte jednak w czasie jej trwania. Czy biorąc pod uwagę ostatnie miesiące odwiedzalność Wiślanki napawa optymizmem?

Zdecydowanie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników odwiedzalności, nawet przy wciąż obowiązujących pewnych ograniczeniach dotyczących chociażby liczby klientów w sklepach czy w kinie. Klienci chętnie dokonują zakupów w naszej Galerii. Nawet porównując ostatnie miesiące, widzimy tendencję wzrostową. W czerwcu wskaźnik foot-fall był o 25 procent wyższy niż w maju. Z kolei w lipcu odwiedziło nas znów o 15 procent więcej klientów niż w miesiącu poprzednim. Jest to bardzo optymistyczny wynik i jesteśmy przekonani, że w momencie zniesienia wszystkich obostrzeń będziemy mogli pochwalić się naprawdę wysokim wynikiem odwiedzalności. Biorąc pod uwagę liczbę ludności Żor, można powiedzieć, że każdy mieszkaniec odwiedził nas minimum trzy razy w każdym miesiącu, więc jest to imponujący wynik.

Czy Pani zdaniem wpływ na taki wynik miały ostatnie otwarcia salonów marek, które dotychczas były niedostępne w Żorach?

Galeria Wiślanka oferuje 80 sklepów i lokali usługowych. Od chwili otwarcia posiada silną reprezentację popularnych i bardzo lubianych marek. Zróżnicowany mix najemców zapewnia kompleksową ofertę dla klientów w każdym wieku. Posiadamy największy w mieście supermarket sieci Lidl otwarty w najnowszym koncepcie, nowoczesną salę zabaw Jupiter, a goście poszukujący rozrywki na najwyższym poziomie mają do swojej dyspozycji pierwszy w Żorach multipleks sieci Helios. Wszystkie te elementy składają się na wciąż rosnące zaufanie i zainteresowanie klientów. Z pewnością jednak otwarcie długo oczekiwanych salonów marek New Yorker i Douglas pozwoliło nam pozyskać nową grupę klientów. Wiślanka posiada obecnie największą w okolicy ofertę mody młodzieżowej oraz streetwear. Z kolei wielbiciele ekskluzywnych kosmetyków i zapachów mogą je od niedawna znaleźć w naszej perfumerii Douglas.

Czy to oznacza koniec nowości w Galerii Wiślanka w najbliższym czasie?

Mamy jeszcze wiele niespodzianek dla klientów. Niebawem znacznie poszerzy się portfolio strefy food court, co z pewnością ucieszy naszych gości. W ostatnich tygodniach w Galerii Wiślanka został otwarty nowy lokal Pyszne na wagę serwujący dania kuchni polskiej. Z kolei fani dalekowschodnich smaków będą mieli do swojej dyspozycji niebawem japońską restaurację Yako Tako. Pomyśleliśmy też o klientach lubiących dania typu fast, dla których został otwarty punkt #Kebab.

Galeria Wiślanka angażuje się także w liczne akcje na rzecz lokalnej społeczności. Co zorganizowano w ostatnim czasie? 

To prawda. Odpowiedzialność w biznesie jest dla nas priorytetowa. Akcja „Jaskółka” jest jedną z wielu akcji, którą okazujemy nasze wsparcie kobietom dotkniętym ubóstwem menstruacyjnym. Inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i włączyło się do niej wielu mieszkańców oraz naszych klientów, którzy przekazywali produkty higieniczne np. przy okazji zakupów w sklepie Drogerie Polskie. Natomiast w ostatnich dniach sierpnia w Galerii otwarto nowy punkt szczepień przeciw Covid-19. Regularnie organizujemy też liczne akcje pomocowe, a w czasie wydarzeń rozrywkowych promujemy lokalnych artystów. Realizujemy też działania wspierające naszych najemców, jak choćby akcje prosprzedażowe. Natomiast w celu wsparcia najemców gastronomicznych otworzyliśmy i wyposażyliśmy na zewnątrz duży ogródek, w którym klienci mogą spotkać się i zjeść coś smacznego pod chmurką.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych