Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Rok „covidowy” to rok inwestycji w ROS Retail Outlet Shopping

Ostatnie miesiące były szalenie aktywne dla naszej firmy – mówi Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director, ROS Retail Outlet Shopping. Szczególnie w polskich centrach Designer Outlet wiele się działo w ciągu ostatniego półtora roku. Zakończona rozbudowa w Designer Outlet Warszawa, rozpoczęta przebudowa w Designer Outlet Sosnowiec, nowe, unikatowe otwarcia we wszystkich trzech obiektach.

ROS Retail Outlet Shopping jest wystawcą Shopping Center Forum 2021 CEE. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się już 22-23 września 2021 r. na stoisku 255.

Inwestycje ROS Retail Outlet Shopping w powierzchnie handlowe

– W maju oficjalnie oddaliśmy do dyspozycji klientów 5,5 tys. mkw. zupełnie nowej powierzchni handlowej w Designer Outlet Warszawa. Oprócz tego powstał komfortowy garaż wielopoziomowy przylegający do centrum, a strefa restauracyjna, po gruntownym remoncie, zyskała nowy, stylowy wygląd – wylicza Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director, ROS Retail Outlet Shopping – firmy zarządzającej centrum. Goście, którzy po tegorocznym wiosennym lockdownie wrócili na zakupy zostali pozytywnie zaskoczeni nową częścią handlową z unikalną ofertą premium, jaką przygotowało dla nich centrum. Jak zaznacza ekspertka ROS, rozbudowa obiektu przeprowadzona przez inwestora, była koniecznością głównie spowodowaną właśnie potrzebami polskich klientów, którzy chcą mieć coraz większy wybór marek dostępnych w formacie outletowym. Wprowadzenie nowych brandów było możliwe tylko po powiększeniu obiektu. Prawie 30 lokali zabezpieczyło potrzeby centrum poszerzającego ofertę fashion, lifestyle, a także gastronomiczną.

Z powierzchni w rozbudowanej części centrum skorzystała też część najemców, którzy mieli potrzebę powiększenia salonów. – Z relokacji skorzystały m.in. Guess, Nike czy New Balance – wylicza Rodriguez Burguera i dodaje: To marki, które cieszą się dużą popularnością wśród polskich klientów. Powiększenie powierzchni handlowej było więc naturalnym krokiem ze strony najemców, a nowe lokale pozwoliły nam odpowiedzieć na te potrzeby.

ROS jako jeden z liderów na rynku outletowym Europy (obecnie zarządza 10 centrami outletowymi) jest też świadomy roli, jaka przypadła temu segmentowi w ostatnim czasie. – Szczególnie teraz, kiedy jesteśmy w dobie pandemii, widzimy zmiany zachowań klientów. Nadeszła niepewność ekonomiczna, większa obawa o domowy budżet, jednocześnie nie zmieniły się stałe wydatki dnia codziennego. Przecież klienci nadal potrzebują nowych butów, kurtek, czy jesiennej wyprawki dla dzieci, ale nie chcą wydawać tyle, ile dotychczas. Wszystko to powoduje, że outlety ze zróżnicowaną ofertą w stale obniżonych cenach cieszą się jeszcze większym zainteresowaniem – mówi Katarzyna Ciemińska, Centre Manager, Designer Outlet Warszawa.

Klienci jednocześnie nie chcą rezygnować z dobrej jakości oraz dużego wyboru. Designer Outlet Warszawa odpowiada na te potrzeby, co więcej, po rozbudowie wyznacza trendy na polskim rynku outletowym. To przede wszystkim ciekawie zaaranżowane, przyjemne przestrzenie, w których klienci znajdą najszerszą w kraju ofertę mody premium w cenach niższych od regularnych o minimum 30-70%.

Nowe otwarcia w centrach Designer Outlet

– Tenant-mix ma ogromne znaczenie dla powodzenia inwestycji, jaką jest centrum handlowe. To właśnie ten aspekt decyduje o tym, czy klienci będą planowali swoje zakupy w tym miejscu z przekonaniem, że znajdą wszystko, czego potrzebują. Dlatego w ROS tak dużą wagę przykładamy do wieloletniej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi i stale poszukujemy nowych możliwości – zaznacza Mireia Rodriguez Burguera.

Właściwa strategia, odpowiednie pozycjonowanie oraz trafna, spójna komunikacja marketingowa oparta m.in. na zmieniających się preferencjach klientów mogą przesądzać o sukcesie. ROS doskonale zdaje sobie z tego sprawę i właśnie poprzez wrażliwość na reakcje i potrzeby rynków, na których operuje, dotrzymuje im kroku. Dba o dostępność ulubionych marek i wprowadza do oferty międzynarodowe brandy, które wcześniej nie były dostępne w formacie outletowym w danym kraju czy regionie. Wspiera marki, które chcą poszerzyć swoją ofertę w już istniejących salonach (np. większy BOSS w Designer Outlet Warszawa czy Nike w Designer Outlet Gdańsk).

– Rozpoznawalna, wysokiej jakości marka ma dla polskiego klienta coraz większe znaczenie. Dlatego dbamy o dostęp do szerokiej oferty znanych producentów. Odpowiadamy na potrzebę klientów, którzy chcą mieć możliwość wyboru wśród różnorodnego asortymentu – wyjaśnia Rodriguez Burguera.

Efektem takiego podejścia jest pojawienie się wielu pożądanych, ale też unikalnych salonów w centrach Designer Outlet. Najwięcej z nich ulokowało się w rozbudowanym Designer Outlet Warszawa. W ciągu ostatnich kilku miesięcy centrum powitało m.in. takie marki jak: Tous, Swarovski, MaxMara, Pennyblack czy Twinset, ale też duże salony Lacoste czy Marc O’Polo. W Designer Outlet Sosnowiec otworzył się największy w regionie salon BOSS, w Designer Outlet Gdańsk jedyny na północy Polski salon outletowy hiszpańskiej marki Desigual.

– Przed nami jeszcze sporo niespodzianek tej jesieni jeśli chodzi o otwarcia – zapowiada ekspertka ROS. – W najbliższym czasie w Designer Outlet Warszawa powitamy m.in. salony marek Karl Lagerfeld i Luisa Spagnoli, a to nie koniec listy nowości. Mamy duże zainteresowanie ze strony wielu ciekawych brandów.

Przebudowa terenu wokół Designer Outlet Sosnowiec, powiększenie Nike w Gdańsku

Nie tylko wokół nowych otwarć trwają prace w centrach Designer Outlet. Wiosną ruszyła przebudowa parkingu i terenu rekreacyjnego wokół Designer Outlet Sosnowiec. Powstają nowe miejsca postojowe – docelowo będzie ich aż 2000, strefa relaksu z pięknie zaprojektowaną zielenią, ścieżkami edukacyjnymi i strefami gastronomicznymi. Zmieniana jest też frontowa elewacja centrum, na której m.in. zawisną podświetlane kasetony z logotypami marek.

Prace potrwają do późnej jesieni, by już podczas świątecznych zakupów klienci mogli korzystać z komfortowego parkingu, a wiosną z pięknie zaaranżowanej, zielonej strefy relaksu zaprojektowanej wokół stawu przed wejściem głównym do centrum. Wszystko to z myślą o komforcie klientów. Designer Outlet Sosnowiec od lat jest bardzo popularną destynacją zakupową wśród mieszkańców Śląska i Zagłębia. Planując zakupy w tym centrum, klienci najchętniej przyjeżdżają własnym transportem, dlatego, w pierwszej kolejności konieczna była właśnie rozbudowa parkingu.
Przed wakacjami rozpoczęły się także prace nad prawie dwukrotnym powiększeniem salonu Nike w Designer Outlet Gdańsk, który musi sprostać rosnącym potrzebom klientów. To jedyne w regionie centrum outletowe i chętnie jest odwiedzane nie tylko przez mieszkańców Pomorza, ale także klientów z sąsiadującego województwa warmińsko-mazurskiego oraz tłumnie napływających na wybrzeże turystów.

Jak zaznacza Mireia Rodriguez Burguera: Wszystko wskazuje na to, że perspektywa dla segmentu outletowego w Polsce to z pewnością kolejne lata rozwoju. Na wzór miasteczek wyprzedażowych w zachodniej Europie, gdzie klienci mają szeroki wybór znanych marek premium oraz luksusowych, tak i w Polsce w naszych centrach pojawi się jeszcze więcej pożądanych brandów.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników